HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Byta rör i ingångssteget på Vincent
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

emil
Member

586 Posts

Posted - 2005/12/21 :  10:55:58  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Jag har ett Vincent D-150 som enligt uppgift ska vara föregångaren till 331 stegen. I ingångsdelen sitter det 2 ECC88 rör och 2 6N6 rör.
Kan man byta ut dessa rör och få ett bättre ljud, skulle vilja ha en något lite rundare topp känns lite hissad i diskanten.

Vad rekomenderar ni för rör som är lite rundare i toppen?

Imperial
Medlem i AÖ

2682 Posts

Posted - 2005/12/21 :  21:35:32  Show Profile Send Imperial a Private Message
Tja ba!
Vilka märken är det på rören som sitter i nu?

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2005/12/21 :  21:57:32  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Jag vet inte vad det är för märke, kan bara tyda modell beteckningarna på rören. Antar att det inte är några värstingrör som sitter i.

Nån som har förslag på välljudande ECC88 och 6N6 rör?
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/12/22 :  16:18:59  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Är du säker på att det är 6N6 rör så det inte är 6N16 rör? För är det de sistnämnda rören så är det bara att glömma byte, då det mig veterligen inte finns några alternativ till dessa. Alternativet är att bygga om så det passar med andra rör.
Hur det är med ECC88 rören vet jag inte, men du kan ju alltid fråga någon av rörgurusen som finns här på forumet, de borde ha svar.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/12/22 :  22:58:42  Show Profile Send time a Private Message
Tror inte du märker någon större skillnad om du byter märke på rören, om det låter hissat är det nog inte rörens fel..

Lämnat forumet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000