HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur vass är Bladelius Thor Mk2?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

242 Evolution
Starting Member

17 Posts

Posted - 2005/12/19 :  04:29:40  Show Profile Send 242 Evolution a Private Message
Hej!

Jag undrar om någon här har lyssnat på och utvärderat den nya Mk2 versionen av Thor? Den har ju uppgraderats med bipolära effekt trissor för mer effekt och bottendrag.
Börjar vi närma oss kraft och bottendrag som Krell KAV400xi som vad jag kan förstå enligt diverse tester skall vara mer kompetent än Amplifix och Thor i första utförandet!?

Mvh Daniel


SAT Amplifix
SAT CDFix
Dynaudio Contour 1.3SE
Harmonic Tech Pro 11
Supra EFF-IXLR (Jo jag vet... den skall snart bytas ut!)

Edited by - 242 Evolution on 2005/12/19 04:45:27

ol
Starting Member

6 Posts

Posted - 2005/12/20 :  20:22:39  Show Profile Send ol a Private Message
Wow. Inte en som kan svare på dette ?
Noen som kan fortelle om forskjellene mellom mk l og mk ll ?
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2005/12/20 :  20:55:11  Show Profile Send Piggen a Private Message
Har inte lyssnat på Mk2, men tyckte nog att den vanliga var ett lyft ifrån Amplifixen. Fast jag har inte gjort någon rättvis jämförelse, så jag vet inte så noga egentligen

Fast på frågan "Hur vass är Bladelius Thor Mk2" svarar jag:
-->|____________|<---

Ungefär så vass. Sorry, jag kunde inte hjälpa det (jag har nog min lustiga dag)
Hoppas du får något vettigare svar, annars kan du ju alltid slå Sladd på HifiConsult en signal...han vet iaf vad det är för skillnader!

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2005/12/21 :  08:29:50  Show Profile Send Loopen a Private Message
Jag har haft hemma både Thor Mk2 och Krell KAV400Xi som tilltänkta uppdateringar. Mitt val föll på Krell då jag anser att detta var en bättre förstärkare och som harmoniserade bäst med min övriga utrustning. Nu skall man även betänka att Krellen kostar betydligt mer än Thor och därför inte direkt skall jämföras. Jag säger som jag gjort förrut att den som köper en Thor Mk2 kommer att bli mycket nöjd. Det låter mycket bra. Dock låter Krellen bättre i mitt system vilket gjorde att jag valde denna.

Tyvärr så har jag inte hört Thor Mk1 eller Amplifix men tvekar inte på att det är mycket goda köp som begagnat.

//Hepp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000