HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Linkwitz Orion
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/12/27 :  16:20:30  Show Profile Send ohmega a Private Message
Mmmm orion är helt klart ett system jag skulle vilja höra. Jag tror att det är en riktigt god karamell för "rimliga" pengar.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2006/01/11 :  09:29:49  Show Profile Send jos a Private Message
Jo, man är ju sugen.....
Go to Top of Page

icewall
Member

242 Posts

Posted - 2006/01/12 :  15:27:07  Show Profile Send icewall a Private Message
Jo, det förstår jag... Mina står inne på kontoret och väntar på tid att bli klara så nu är det nära...

Hittade den här artikeln i High Fidelity om Orion
http://www.hifi.dk/se_index.html

- never stop exploring -
Go to Top of Page

Nicke
Member

379 Posts

Posted - 2006/01/12 :  16:21:05  Show Profile  Visit Nicke's Homepage Send Nicke a Private Message
I morgon kanske man kan återkomma med lyssningsintryck...mina blir nog klara om ett par timmar
Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2006/01/30 :  21:23:29  Show Profile Send mats31 a Private Message
Men nu är mina klara...till och med träpaneler och inte bara MDF.
Skicka PM jos om du är intresserad av provlyssning...skäms inte så mycket över dom

/M
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2006/02/01 :  13:00:29  Show Profile Send jos a Private Message
Nå Nicke, var är lyssningsintrycken?
Go to Top of Page

Nicke
Member

379 Posts

Posted - 2006/02/01 :  17:01:04  Show Profile  Visit Nicke's Homepage Send Nicke a Private Message
quote:
Nå Nicke, var är lyssningsintrycken?

De finns några i slutet på min bildtråd här : http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47212
Sedan dess har jag justerat nivåerna lite och även bytt ut några av de opampar som satt i filtret.Kan väl säga att jag är rätt nöjd och att det är klart mycket roligare att lyssna på musik nu

Go to Top of Page

icewall
Member

242 Posts

Posted - 2006/02/02 :  07:46:51  Show Profile Send icewall a Private Message
Bytt opampar? Hmm, nu blir jag genast nyfiken Vilka av dem har du bytt och till vad??? Resultat/skillnader?

Fick för övrigt min sista delar tillmin krånglande förstärkare i går så nu blir det till att bygga klart i helgen

- never stop exploring -
Go to Top of Page

Nicke
Member

379 Posts

Posted - 2006/02/02 :  17:28:42  Show Profile  Visit Nicke's Homepage Send Nicke a Private Message
quote:
Bytt opampar? Hmm, nu blir jag genast nyfiken Vilka av dem har du bytt och till vad??? Resultat/skillnader?

Jag började med att slänga in de opampar jag hade liggande hemma och det blev ett antal OPA2604 som i mitt tycke tillför en färgning som kanske först uppskattas,men man tröttnar på i längden.
Varmt och gosigt men det känns som det saknas detaljer...
I Orionfiltret sitter det ju ett antal opampar i serie så det är möjligt att det framhäver detta.
Jag stoppade i AD823 som i mitt tycke inte färgar lika mycket.

Kul att det går framåt för dig och jag ser fram emot lite nya inlägg i din Oriontråd
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000