Author |
Topic |
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 08:55:19
|
Var det någon mer härifrån än jag som var där? Vad tyckte ni?
Jag blev lite besviken. Liten butik. Hade hoppats på mer fokusering på 2-kanal, men det var hemmabio som dominerade. Tydligen är det där kunderna finns i dag.
I deras inbjudan till invigningen lockade de med fina erbjudanden till "cybertainmentmedlemmar", men några sådana såg inte jag till. Jag frågade inte heller eftersom ägarna hade fullt upp ändå. Hade ändå inga planer på att köpa något, men vem vet.....någon pryl till ett bra pris så kan det bli affär.
Det är bara att hoppas att de kommer att vara kvar. Läget för butiken är bra.
|
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 10:34:26
|
Eric V-ås: Ligger Hifiklubben bortåt Bäckby-hållet? |
|
|
Machine
Member
374 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 10:46:35
|
Nepp, mitt i centrum, smedjegatan 2. Jag var oxå där, få grejer, mycket inriktning mot surround och bild.... Alldeles för lite 2 kanal. Men det fanns iallafall lite grejer. Kul hursomhelst med en Hifiklubb butik i V-ås igen. |
"Skit in - Skit ut" |
Edited by - Machine on 2005/12/16 10:48:13 |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 11:22:47
|
Förra butiken låg på Bäckby, men lades ju ned 1999 eller 2000. |
...perspektiv... . |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 11:33:49
|
Machine: Fick du klart för dig vad de kommer att ha en trappa ner? Lyssningsrum och/eller lager?
|
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Machine
Member
374 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 12:29:37
|
Frågade inte, antog dock att det skulle bli lager. |
"Skit in - Skit ut" |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 12:37:41
|
Kanske nåt att inspektera under julledigheten.. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
levande
200.000-klubben
2054 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 13:04:38
|
Utbudet har säkert med att göra vad som är lättast att sälja. Vi håller oss till Västerås butiken nu. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Machine
Member
374 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 13:54:21
|
Förmodligen känner de av marknaden lite nu i början. Sen är de nog inte omöjliga att ta hem grejer för att testa om man är genuint inresserad. |
"Skit in - Skit ut" |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 14:27:33
|
Roligt att det öppnat en ny butik i V:ås , känns som det var väldigt länge sedan den gamla hifiklubben - butiken slog igen. (jag har dock för mig att det var under 2002, som de rensade butiken och stängde ner verksamheten...)
Någon som tog bilder från öppningsevenemanget
Mvh Passerati |
Edited by - Passerati on 2005/12/16 16:49:01 |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 15:25:07
|
En större del av sortimentet bestäms av HiFi-klubben centralt och kan inte påverkas av butiksägaren.
|
|
|
Kevin Mitnick
Member
570 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 16:37:43
|
Tydligen så hade en leverans blivit inställd lagom till premiären. De hade gärna haft lite mer grejer att ställa fram. Håller med om att det var litet, och jag såg inte heller till några "kanonerbjudanden" till cybertainment medlemmar. De hade planer på att öppna upp där nere, men tillsvidare så är det tydligen lager. |
|
|
noCode
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2005/12/18 : 22:59:52
|
Gick förbi i onsdags med en klasspolare och kollade in på förberedelserna. En av personalen (ägare?) noterade oss och kom ut för att hälsa. Trevlig kille, men litet frågetecken på produktkoll. Kompisen frågade om de skulle ha TacTs nya "digitala" förstärkare så sade han att han inte visste om dom hade TacT.
I katalogen förkunnar dom att TacT har bytt namn till Lyngdorf och är en del av deras sortiment.
Det är ju inget säkert okunnighetstecken, men jag och kompisen blev lite brydda. Vi har dock planerat att gå dit imorrn och kolla lite nu när dom har öppnat. |
|
|
Kevin Mitnick
Member
570 Posts |
Posted - 2005/12/18 : 23:37:22
|
noCode: Angående killens okunskap om produkter, så är de två st som driver butiken. En av killarna kommer ifrån branschen, men den andra är ny i "hifisvängen". Det var antagligen honom du pratade med |
|
|
noCode
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2005/12/19 : 10:52:10
|
Ah, det förklarar det.
Trevlig var han iaf, och i många fall är det viktigare! |
|
|
noCode
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2005/12/21 : 11:20:56
|
Varit där nu, och som tidare talare sagt är det snarare hemmabioklubben än hifiklubben..
På nedervåningen ska det bli ett lite bättre lyssningsrum, dock så är bygget av det lågprioriterat, de räknar med att få upp det till sommaren. |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2005/12/23 : 17:34:14
|
Jag var inne en sväng i eftermiddags och det första jag möttes av var Denons billigaste flerkanalsreceiver och högtalare från Gale. Tomt, halvfärdigt och magert utbud. Absolut ingen känsla av hemtrevnad, men det är det ju inte i Stockholmsbutikerna heller.
Därefter gjorde jag en sväng förbi Vasaradio och noterade att det nästan bara fanns kompaktanläggningar till salu. Några pioneerreceivrar stod och skämdes i en stapel.
Synd att Hifiklubben inte hängt på heminredningstrenden och gjort som Mälardalens ljudinredning, utan kört sitt standardrecept. Några möbler från Lingon/Norrgavel skulle göra susen. |
...perspektiv... . |
|
|
noCode
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2005/12/25 : 20:11:17
|
Jo, även om jag inte tycker om deras ljudideal så måste jag säga att Mälardalens Ljudinredning har väldigt fin butik och har betydligt bättre möjligheter till lyssning. Att lyssna på HiFiKlubben var inte så skoj när folk kom och gick hela tiden. P-E Audio har inte lika bra lokaler som Mälardalens Ljudinredning, men bättre än HiFiKlubben iaf.
Men det verkar ju som att denna butik främst satsar på att plocka hemmabiokunder som satsar lite högre än El-Giganten... Nu är jag kanske elak, men jag jämför med den gamla butiken på Bäckby också. |
|
|
|
Topic |
|