HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hi-Fi Klubbens invigning i Västerås i går
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2005/12/16 :  08:55:19  Show Profile Send Vox a Private Message
Var det någon mer härifrån än jag som var där? Vad tyckte ni?

Jag blev lite besviken. Liten butik. Hade hoppats på mer fokusering på 2-kanal, men det var hemmabio som dominerade. Tydligen är det där kunderna finns i dag.

I deras inbjudan till invigningen lockade de med fina erbjudanden till "cybertainmentmedlemmar", men några sådana såg inte jag till. Jag frågade inte heller eftersom ägarna hade fullt upp ändå.
Hade ändå inga planer på att köpa något, men vem vet.....någon pryl till ett bra pris så kan det bli affär.

Det är bara att hoppas att de kommer att vara kvar. Läget för butiken är bra.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/12/16 :  10:34:26  Show Profile Send Roq a Private Message
Eric V-ås: Ligger Hifiklubben bortåt Bäckby-hållet?
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/12/16 :  10:46:35  Show Profile Send Machine a Private Message
Nepp, mitt i centrum, smedjegatan 2.
Jag var oxå där, få grejer, mycket inriktning mot surround och bild.... Alldeles för lite 2 kanal. Men det fanns iallafall lite grejer.
Kul hursomhelst med en Hifiklubb butik i V-ås igen.

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2005/12/16 10:48:13
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/12/16 :  11:22:47  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Förra butiken låg på Bäckby, men lades ju ned 1999 eller 2000.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2005/12/16 :  11:33:49  Show Profile Send Vox a Private Message
Machine:
Fick du klart för dig vad de kommer att ha en trappa ner?
Lyssningsrum och/eller lager?


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/12/16 :  12:29:37  Show Profile Send Machine a Private Message
Frågade inte, antog dock att det skulle bli lager.

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/16 :  12:37:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kanske nåt att inspektera under julledigheten..

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2005/12/16 :  12:41:31  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
De verkar ha lite HIFI, varför heter det då hifi klubben

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/16 :  13:04:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Utbudet har säkert med att göra vad som är lättast att sälja.
Vi håller oss till Västerås butiken nu.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/12/16 :  13:54:21  Show Profile Send Machine a Private Message
Förmodligen känner de av marknaden lite nu i början. Sen är de nog inte omöjliga att ta hem grejer för att testa om man är genuint inresserad.

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2005/12/16 :  14:27:33  Show Profile Send Passerati a Private Message
Roligt att det öppnat en ny butik i V:ås , känns som det var väldigt länge sedan den gamla hifiklubben - butiken slog igen. (jag har dock för mig att det var under 2002, som de rensade butiken och stängde ner verksamheten...)

Någon som tog bilder från öppningsevenemanget

Mvh
Passerati

Edited by - Passerati on 2005/12/16 16:49:01
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2005/12/16 :  15:25:07  Show Profile Send Vox a Private Message
En större del av sortimentet bestäms av HiFi-klubben centralt och kan inte påverkas av butiksägaren.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2005/12/16 :  16:37:43  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Tydligen så hade en leverans blivit inställd lagom till premiären. De hade gärna haft lite mer grejer att ställa fram. Håller med om att det var litet, och jag såg inte heller till några "kanonerbjudanden" till cybertainment medlemmar. De hade planer på att öppna upp där nere, men tillsvidare så är det tydligen lager.
Go to Top of Page

noCode
Starting Member

7 Posts

Posted - 2005/12/18 :  22:59:52  Show Profile Send noCode a Private Message
Gick förbi i onsdags med en klasspolare och kollade in på förberedelserna. En av personalen (ägare?) noterade oss och kom ut för att hälsa. Trevlig kille, men litet frågetecken på produktkoll. Kompisen frågade om de skulle ha TacTs nya "digitala" förstärkare så sade han att han inte visste om dom hade TacT.

I katalogen förkunnar dom att TacT har bytt namn till Lyngdorf och är en del av deras sortiment.

Det är ju inget säkert okunnighetstecken, men jag och kompisen blev lite brydda. Vi har dock planerat att gå dit imorrn och kolla lite nu när dom har öppnat.
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2005/12/18 :  23:37:22  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
noCode: Angående killens okunskap om produkter, så är de två st som driver butiken. En av killarna kommer ifrån branschen, men den andra är ny i "hifisvängen". Det var antagligen honom du pratade med
Go to Top of Page

noCode
Starting Member

7 Posts

Posted - 2005/12/19 :  10:52:10  Show Profile Send noCode a Private Message
Ah, det förklarar det.

Trevlig var han iaf, och i många fall är det viktigare!
Go to Top of Page

noCode
Starting Member

7 Posts

Posted - 2005/12/21 :  11:20:56  Show Profile Send noCode a Private Message
Varit där nu, och som tidare talare sagt är det snarare hemmabioklubben än hifiklubben..

På nedervåningen ska det bli ett lite bättre lyssningsrum, dock så är bygget av det lågprioriterat, de räknar med att få upp det till sommaren.
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/12/23 :  17:34:14  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Jag var inne en sväng i eftermiddags och det första jag möttes av var Denons billigaste flerkanalsreceiver och högtalare från Gale. Tomt, halvfärdigt och magert utbud. Absolut ingen känsla av hemtrevnad, men det är det ju inte i Stockholmsbutikerna heller.

Därefter gjorde jag en sväng förbi Vasaradio och noterade att det nästan bara fanns kompaktanläggningar till salu. Några pioneerreceivrar stod och skämdes i en stapel.

Synd att Hifiklubben inte hängt på heminredningstrenden och gjort som Mälardalens ljudinredning, utan kört sitt standardrecept. Några möbler från Lingon/Norrgavel skulle göra susen.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

noCode
Starting Member

7 Posts

Posted - 2005/12/25 :  20:11:17  Show Profile Send noCode a Private Message
Jo, även om jag inte tycker om deras ljudideal så måste jag säga att Mälardalens Ljudinredning har väldigt fin butik och har betydligt bättre möjligheter till lyssning. Att lyssna på HiFiKlubben var inte så skoj när folk kom och gick hela tiden. P-E Audio har inte lika bra lokaler som Mälardalens Ljudinredning, men bättre än HiFiKlubben iaf.

Men det verkar ju som att denna butik främst satsar på att plocka hemmabiokunder som satsar lite högre än El-Giganten... Nu är jag kanske elak, men jag jämför med den gamla butiken på Bäckby också.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000