HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DIY-rack, olika materials lämplighet som underlag?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/12/13 :  15:46:54  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Någon som vet vilket träslag som lämpar sig bäst till underlag för hifikomponenter, typiskt som hyllplan i ett rack. Eller kanske inte just vad som lämpar sig bäst utan snarare vilket som lämpar sig sämst eller en rangorning av följande:

- Furu
- Ek
- Körsbär
- Granit
- Marmor
- Glas
- Akryl
- MDF

Kanske rent av finns någon form av källa för information om resonant frekvens eller dylikt för några av ovan eller dito material

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/12/14 07:44:09

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/12/13 :  15:57:58  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Vad gäller träslag tror jag inte själv träslaget är det viktiga, utan i stället "konstruktionen". T ex är limning i laminat i många lager med träet riktat åt olika håll mycket bättre än en ren "träklump". Detta skriver bl a Lavardin om på sin hemsida

http://www.lavardin.com/lavardin-indexE.html

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2005/12/13 :  16:30:23  Show Profile Send sker a Private Message
Lika väl som det finns förklaringar till att spikes skulle låta bättre än "mjuka" fötter eller det omvända så finns det garanterat förklaringar till varför något material skulle låta bättre än det andra. Ändå finns det folk som använder spikes och andra som använder "mjuka" fötter med gott resultat. Ett tråkigt svar kanske men som med mycket annat inom hifi så tror jag det handlar om personlig smak och att olika komponenter låter olika bra på olika underlag.

MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

k98_jbn
Member

118 Posts

Posted - 2005/12/13 :  16:41:50  Show Profile Send k98_jbn a Private Message
Har inte det här avhandlats i en annan tråd där någon mailade de stora drakarna (Krell, BAT osv) och frågade vilket underlag de rekommenderade just ur vibrationssynpunkt? Svaren var, inte helt oväntat, att underlaget inte spelar någon som helst roll så länge hyllan orkar bära upp apparaten i fråga så att den står stadigt och inte riskerar ramla ner på golvet. Estetiken är dock en annan femma.

When knowledge ends, superstition begins
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/12/13 :  16:55:49  Show Profile Send Ayn a Private Message
Det var en rolig tråd!

Naturligtvis kom vi inte nånvart som vanligt, för det var inte 100% av tillverkarna som sa att underlaget inte spelade nån roll (t.ex. Lavardin tyckte ju bevisligen annorlunda), och de tillverkare som faktiskt sa att det inte spelade nån roll ville 'motståndarna' här på forumet inte tro på.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=37501

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2005/12/13 16:56:15
Go to Top of Page

k98_jbn
Member

118 Posts

Posted - 2005/12/13 :  17:18:01  Show Profile Send k98_jbn a Private Message
Det roligaste var ju vissas obändliga tro på tillverkarna när dessa (Lavardin) påstod att vibrationer påverkade förstärkarna. När sedan i princip alla andra tillverkare svarade att det inte spelade någon roll så vart det svårt att smälta för vissa som då undrade om frågan var rätt formulerad och att tillverkarna kanske feltolkat det som skrevs...

When knowledge ends, superstition begins
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/12/13 :  17:25:06  Show Profile Send CC a Private Message
Sedan finns det då en del av "oss" som använder våra egna öron och anläggningar...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/12/13 :  17:28:30  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jag kan tänka mig att underlaget spelar roll när det gäller skivspelare och cd-spelare, dvs apparater med rörliga delar. T ex att en cd-spelares korrigeringskretsar får jobba mindre om den står på ett vibrationsfritt underlag.
Vad gäller material, så tror jag att det bästa är 2 lager med dämplim emellan.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/12/13 :  17:29:37  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ja, okej. Då utgår vi från det.

Personligen har jag hört noll skillnad mellan underlag när jag testat placering av för- och slutsteg. Däremot CD-spelare och skivspelare upplever jag som känsliga i sammanhanget. Testerna har iofs varit av det grövre slaget, dvs rack vs golv, så jag kan inte påstå att jag hört nån skillnad på olika material mellan racken. Jag skulle tro att om något så är det viktigare hur racket är konstruerat i största allmänhet än vad för material det råkar vara.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/12/13 :  17:34:51  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag har hört stora skillnader även på förstärkare.
Jag kör nu med BDR-puckar och koner på allt. Men på slutsteget fungerade det inte med BDR-puckar av någon anledning. Basen blev mindre stram, och skillnaden var så stor att det irriterade mig. På dom andra apparaterna fick jag motsatt effekt. Konstigt.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2005/12/13 :  17:49:06  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Jag kör med SD på cd:n inte för att jag hör någon "precis" skillnad, men det är "nog bra för den" Förstärkare med dämpfötter ser jag som ren voodoo.
Go to Top of Page

k98_jbn
Member

118 Posts

Posted - 2005/12/13 :  17:53:19  Show Profile Send k98_jbn a Private Message
Givetvis ska man lyssna själv och avgöra vad man vill lägga sina slantar på. Dock tycker jag att det kan vara värt att lyssna på vad andra säger också, till exempel tillverkare av hifi-utrustning (som vet mer än de flesta om vad som påverkar deras utrustning). Men man bör ta i beaktande varför någon säger det de säger (något som kallas "tendens" inom källkritik). Att hotellägaren vid Loch Ness hävdar att han sett ett odjur i sjön beror sannolikt på att han vill ha dit turister. Att medpassageraren i en krockad bil säger att det var föraren i den andra bilen som var orsak till olyckan är antagligen för att han är kompis med den han åkte med. Att tillverkare av diverse underlag till hifi hävdar att vibrationer är ett enormt problem inom hifi kan bero på att de vill sälja fler underlag. Förstärkartillverkare som hävdar att deras förstärkare inte påverkas av vibrationer tjänar dock i princip inget på att hävda det. Inte heller de som påstår att deras förstärkare påverkas av vibrationer (även om jag tycker att deras förstärkare i sådant fall är taskigt byggda).

Folk på forum är en annan kategori; de har (oftast) ingen koppling till industrin och tjänar ingenting på att hävda det ena eller det andra. Där är det bara personlig övertygelse som gäller. Jag personligen vill bara få folk att få upp ögonen för den otroliga mängd trams som säljs dyrt till folk som är övertygade om att deras anläggning inte duger. En vetenskaplig approach (med blindtest bland annat) tycker jag skulle vara lösningen på mycket. Andra tycker tvärtom, att det är ens egen upplevelse som räknas, oavsett om det strider mot alla idag kända naturlagar. Vi skeptiker beskylls ofta för att "avfärda saker ni inte har provat" och att man måste ha ett öppet sinne när det handlar om nya uppfinningar inom hifi. Att "de troende" själva avfärdar blindtest utan att ha provat det tycker jag är lite ironiskt. Så mycket för den öppenheten...

When knowledge ends, superstition begins
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/12/13 :  17:54:47  Show Profile Send CC a Private Message
BDR-puckar och koner rules!
Fast de negativa e att de blir så förbenat dyrt med puckarna... Jag har för närvarande bara koner (vilka gör ungefär 25% utav helheten med puck, kona, puck), men jag har haft hemma (på test) full arsenal utav BDR! De rockar!

Men på din fråga, EuphoniC, så skulle jag vilja säga:
Helt systemberoende!
Men mina erfarenheter är:

MDF är väl nästan aldrig fel! Klä med Ek eller Körsbär för det visuella och för att det knappast blir sämre...

Akryl, sisådär. ej testat fullt ut.

Glas = usch! Kanske megatjockt med specialbehandlad gummiduk emellan (dock ej testat av mig), men annars

Marmor, nej tack! Har testat många olika varianter men... Nää..

Granit kan fungera ibland... Har ett brutalt block hemma som jag använt under slutsteget periodvis (otympligt, väger nog nära 100kilo?) som faktiskt var jämställt med BDR!
Tunna plattor, Nja... Har inte varit lyckat hemma hos mig...

Körsbär? I sin allra mörkaste form = snyggt!
Ek & Furu? Endast nyttjat för det estetiska utan att reflektera mer över det...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/12/13 :  18:05:51  Show Profile Send CC a Private Message
quote:
Att "de troende" själva avfärdar blindtest utan att ha provat det

Nja.. Jag nyttjar ganska ofta min totalt ointresserade fru! Hon har absolut ingen koll på vad jag gjort eller inte gjort, ändå så kan hon oftast peka på (blint) samma skillnader som jag har hört "öppet"!
Hennes intresse ligger i att lyssna på musik, men det får inte kosta något å skall helst inte synas... Så en mer taskig förutsättning för att råka ut för "placebo" tror jag inte finns...

Föresten så är jag själv inte "troende". Inte förren jag själv hör skillnader såpass tydliga att de kan överbevisa mig! Däremot testar jag gärna nya saker ibland... Ibland hör jag förbättringar, ibland inte. Ibland hörs bara skillnader utan att jag inte vet vad som är "bäst"/riktigt...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/12/13 :  18:31:46  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
quote:
Vi skeptiker beskylls ofta för att "avfärda saker ni inte har provat" och att man måste ha ett öppet sinne när det handlar om nya uppfinningar inom hifi.

Helt rätt!

quote:
Att "de troende" själva avfärdar blindtest utan att ha provat det tycker jag är lite ironiskt. Så mycket för den öppenheten...


Vi avfärdar inte blindtester, framför allt inte blindtester som bekräftar det vi tycker.


Däremot anser jag att blindtester inte nödvändigtvis bevisar någonting. Det är lätt att genomföra blindtester där lyssningspanelen villar bort sig fullständigt.
Blindtester duger bara för att bevisa att man hör skillnad, inte för att bevisa att det inte går att höra skillnad.
Tänk bara på blindtesterna som genomfördes för 15 år sedan och som tydligt slog fast att det inte gick att höra skillnad på olika cd-spelare. Ingen i testpanelen klarade av att skilja en dyr 20.000 kr-spelare från en som kostade 2000 kr. Det testet bevisade väl för all framtid att vi som köpt dyra cd-spelare har lurat oss själva fullständigt eller hur?

Hur kom vi in på det här förresten? Var det detta tråden skulle handla om?


"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/12/13 :  20:01:08  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Varför frågar jag? Jo min svärfar som har en förmåga att skita i vad folk säger och istället ta första bästa / billigaste sättet även om han själv inte betalar (en skada han fått under lång tids snåla) har lyckats igen.

Jag beställde ekskivor med honom till mitt diy-rack, han jobbar på en trappfabrik så jag hade tänk mig ekplan som är körde genom trapplacken för att gå en riktigt slitstark yta med bra finish. Gav honom en ritning som en 2 åring skulle förstå där det stod med ca 72 punkters text mått och material -- EK!

Ändå lyckas han att skita i att jag skulle ha ek, något jag påpekade hur många gånger som helst för att få honom att verkligen förstå att det var ek jag skulle ha. Idag ringer han och säger att skivorna är klara, måtten han säger på telefon stämmer på de tämligen avvikande mm jag skrivit på ritningen, planen var 22 mm, för tjocka men de skulle genom planslipen för att slutligen bli de 18 mm jag specat.

Tjo! Va snabbt tänker jag och känner mig nöjd. Frågar lite om pris men han visste inte in, det blir billigt då det tas genom jobbet som hobbymaterial. Ekskivan ska bara genom lacken så är det klar. Eftersom vi snackade lite om material först, jag velade lite mellan ek och körsbär så frågade jag för att säkerställa mig om att det verkligen blev ek. Jag var lite snopen för att han skulle egentligen bara börja med att kolla priset.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Så säger han "jag tog furu istället"

Vad gör man? Irritationen växer i min ända av luren till omåttliga proportioner och jag säger så snällt jag kan att det ät FEL, det ska vara ek, inte - ABSOLUT INTE furu. Enda svaret jag får är: "Nej huvudsaken är att det är rätt mått".

Eftersom densiteten i furu är långt lägre än motsvarande skiva i ek, därmed också bänkens tyngd så känns det inte helt orimligt att det även kan vara mer problem med resonanser.

Någon furuskiva ska jag dock inte ha, jag har inte lagt ned själ och över två år på att bygga och inreda ett dedikerat lyssnings/biorum bara för att tumma materialvalet i hifiracket.

Var bara tvungen att skriva av mig lite, irritationen svämmar just nu över alla gränser.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/12/13 20:03:23
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2005/12/13 :  20:27:57  Show Profile Send Adagio a Private Message
Jag känner igen svärfaren, jag har en liknande. Han är guld värd, han har kontakter(jobbar innom bygg) maskiner, tillgång till matrial, allt. Men han tycker också mina ideer är onödigt dyra, vilket många gånger lett till konflikter om dimensioner och matrial.
Vi har byggt en villa, ca 80m2 altaner, en friggebod i lösvirke mm ihop, inte friktionsfritt direkt. Nu börjar han dock lära sig att det ändå är jag som betalar merkostnaden och att mina lösningar är både snygga och praktiska, vilket han bara medgivit vid några få tillfällen men jag har hört att han prisat en del lösningar inför andra. Till och med tillämpat dom på egna byggen.
Furu=
Ek=
Körsbär=
Valnöt=
Glas 20mm=
BDR rules

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/12/13 :  21:02:58  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message
quote:
det ska vara ek, inte - ABSOLUT INTE furu.
Det kan man till fullo förstå. En lösning kanske kan vara att betsa dem innan lackering. 22mm är betydligt styvare än 18, så varför inte behålla 22mm i.s.f

Kan du inte visa ritningen på bänken

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/12/13 :  21:27:49  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Fan, det där var respektlöst av svärfar. Enda lösningen är att ärligt säga vad du tycker om hans beteende.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/12/13 :  23:00:23  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Visst kunde jag körsbärsbetsa och sedan ta tillbaka skivorna för lackering men det blir ju ändå inte samma sak. Vi får se hur det blir

Den senaste ritningen jag har upplagd, men det kommer att skilja sig lite. De små rektangulära klossarna tänkte jag mest som utfyllnad för att tillåta att stoppa in nya plan vid ett senare tillfälle men jag kan fixa nya stålstänger istället om det skulle vara så att jag vill in med nya hyllor.



Spikarna är inte helt koniska som på ritningen vilket syns på bilderna nedan:







Appropå glas, det hade nog sett ganska läckert ut med ett nedre träplan och de övre planen i ~20 mm säkerhetsglas. Det går ju alltid att bygga om när som helst och hur som helst så vi får se vart jag hamnar till slut.

Furu dock får se vad det kostar för några hundringar kan det vara bra att använda som test/mall, jag är lite sugen på att ha formsågade hyllor inte helt rektangulära men är inte helt säkert att det blir snyggt. Lite som Quadraspires bågformade front/sidor med rak baksida.

Planen som han fixat nu är botten 1667 x 600 mm och topparna 595 x 600 mm, 600 mm blev lite väl tilltaget men den större förstärkaren är 500 mm djup så då finns det lite extra utrymme, förstärkare kommer ju heller inte att stå ända längst fram på skivan så ~50 mm fram och bak blir nog OK.

Adagio: Jag har gått och sneglat på BDR kon+puck ett bra tag nu, främst till försteg/spelare men det har inte blitt nåt än. Ska prova två uppsättningar när kassan återhämtat sig

Är lite nyfiken på magnetisolationsplattformar också.

guldfisk: Absolut! Men det är lättare sagt än gjort Jag är inte riktigt sån som har lätt för att kasta ur mig sånt och sväljer ofta mer än jag borde men en furuskiva till detta.. nej tack där gick gränsen.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/12/13 23:12:01
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/12/13 :  23:31:17  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Mycket snyggt och praktiskt bygge!

Håller med dig att det passar bäst med naturligt trä som ger ett massivt intryck. Glas är svårt att få snyggt i kombination med stålrör och elektronik. Kanske skulle passa med en matt svart naturstensskiva under vinylspelaren


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/12/14 :  07:09:07  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag har ingen vinylspelare än så det var mer för att skapa framtida plats för en sådan, har dock sug efter en men det finns för mycket att investera i så när det blir en realtitet vette fåglarna.

Centrumpartiet är designat med rätt höjd så att centern kan stå där under eller ovan på. Står den ovanpå lämnar den bara några cm "glapp" upp mot projektionsduken på väggen. Det blir förmodligen där uppe center kommer att få stå tills vidare, om det nu inte ser mycket bättre ur med den nedtill då, hade helst blitt av med centern helt men flerkanalsfunktionen utan center blir inte tillräckligt bra tycker jag..

Det nedre centerpartiet är även anpassat för att de två förstärkarna ska kunna stå på varandra där och rymmas med tillfredsställande luftspalt mot övre hyllplanet

Ett litet problem som jag valt att inte lösa än är nivåjustering då jag har klinkergolv så är det lite ojämt speciellt om någon av fötterna kommer mitt i en fog. Tänkte jag skulle lösa det på ett lite mer statiskt sätt än att ha justerbara fötter då jag inte vill distansera foten från hyllan med ett par muttrar. Tanken var att lägga mellan brickor där/om det behövs och hoppas att jag får tillräcklig precision på det sättet - om inte så får jag lösa det på nåt sätt.

Stängerna är f.ö. 25 mm i diameter och borrade M12.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/12/14 07:10:15
Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/12/14 :  07:34:25  Show Profile Send mapem a Private Message
Väldigt smart och snygg konstruktion! Vi håller på och funderar på en ny möbel för apparaterna, och det är inte lätt att hitta något i butikerna. Min fru kom just och tittade på dina bilder, hon gillade vad hon såg. Men hon vill ha glas, inte trä! Sån är hon. Jag lutar nog mer åt stavlimmad björk, det är ju ett ganska tätt träslag och borde väl fungera bra.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/12/14 :  07:43:20  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Håller med om att det inte är så lätt att hitta något i butikerna, speciellt inte om man vill ha en bred och låg bänk vilket i mitt fall är ett måste med tanke på apparatmängden, storlekar och kravet på en totalhöjd på max 350 mm

Förrutom ett av E&T-racken som var för brett (4 apparatbredder) så har jag inte hittat nåt alls som ger tillräckligt låg höjd. En Solid-Tech Radius med en 3-apparathylla i basen skulle funka men det finns ju bara dubbelhyllor inte heller hade de några planer att ta fram trippelhyllor samt att priset springer iväg ganska duktigt i jämförelse. Det är verkligen inte gott om hembioanpassade racklösningar som samtidigt andas lite "hifi" och inte TV-bänk

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/12/14 :  14:07:42  Show Profile Send jaejin a Private Message
Jag skall också ha en riktigt låg och bred bänk i framtiden.
Verkar som om många här tycker att trä är det bästa material generellt sett att använda som underlag.
Kan något förklara lite mer ingående hur det kommer sig att många föredrar en dynamiskt underlag som trä jämfört tex ett stenhårt material som marmor
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/12/14 :  14:43:15  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Träet är ett "levande" mtrl. Fibrerna i täet kan ta upp energin i vibrationerna och omvandla dem till värme, så att vibrationerna inte förs vidare...., eller va? / Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000