HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Gignos High End 06 - 4-5 Feb, Nu med KARTA!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/29 :  22:35:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
En del tyckte det var FÖR mycket inriktining på att Vi enbart tar bilder, så att alla andra fotografer lämnar sina kameror hemma.
Så vill vi ju inte ha det.

Själv kommer jag nog inte hinna lyssna mer än vanligt. Så det blir väl PL Audio och 6 rum till för min del

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/01/30 :  12:43:24  Show Profile Send edison a Private Message
Kamera kommer tas med ;-)
Ser ut som det blir lördagsmässa för min del, men det ska förhoppningsvis gå att fördela tiden 'lämpligt' lyssning/dreglande/fotande...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/30 :  12:45:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Då ses vi nog Canonvän

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/01/30 :  12:52:59  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Ta med er kameror.
Vi kommer ha med kamera, men inte ta bilder i samma utsträckning som andra år.

Jag ska ta med kamera och fota lite uppackningsbilder samt försöka gå runt i några rum på fredagskvällen. Förhoppningsvis har jag lite ork kvar när jag kommer hem på natten och kan då lägga ut lite bilder.

// Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/01/30 :  12:58:48  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Zalve> jag tar med kamera även i år

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2006/01/30 :  14:07:14  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Jag tar med Kamera, som jag brukar.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/01/30 :  14:41:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Jag är rätt sliten av att ha bytt jobb så det kan hända att det inte blir Stockholm över huvudtaget för mig i år. Dagsformen får avgöra.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/30 :  16:50:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
lägger en bild på var det är...


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/01/31 :  13:23:27  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Förra året har jag för mig att jag hade skrivit ut en översikt på rummen där det stod i vilket rum varje utställare fanns, en översikt som jag laddade hem (?) från Gignos webbsida.

Hoppas verkligen att det kommer en sådan snart - innan man åker söderöver, eller att det finns tillgängligt på plats

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2006/01/31 13:23:53
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2006/01/31 :  14:49:07  Show Profile Send classe a Private Message
vi blir 3-5 st från gävle trakten som kommer på lördan,
pac du får vila lite så du orkar
zalve vi syns där och resten av er,
forum träff fika eller?

18 ska de va.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/01/31 :  15:37:12  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
forum träff fika eller

Kolla i denna tråd classe
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47600

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2006/01/31 :  16:11:40  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Ska själv dit och troligtvis bara under lördagen.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2006/01/31 :  17:07:28  Show Profile Send Merry a Private Message
vi blir ca 3st ifrån gävle ochså.
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/01/31 :  20:51:55  Show Profile Send Klingan a Private Message
Det blir även två Örebroare som kommer att besöka mässan till helgen. Ska bli himla kul att äntligen få åka på en hifi mässa . För en som aldrig har varit på en tidigare undrar man om det är mycket mässpriser och på vad?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/31 :  22:40:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Mässpriser brukar finns på skivor, kablar och liknande. Sen går det säkert att få köpa demoexemplaren lite billigare på sensöndagen.

(Vi blir nog några ÖRebroare till...)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

jimmy_JDM
Member

141 Posts

Posted - 2006/02/01 :  13:57:21  Show Profile  Visit jimmy_JDM's Homepage Send jimmy_JDM a Private Message
jag å 3 polare ska åxå ner så nu är det MASSA folk från gävle trakten som ska ner

Välkommen till mitt hem och min trädgård
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43191
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/01 :  18:49:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Fick en ritning över utställarna från Gignos.



Här finns en pdf, som ni kan skriva ut och ta studera!
http://bildarkiv.hififorum.nu/zalve/HE06/he06.pdf

Notera var Cafét är... FIKA 14:00 på lördagen!



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/02/01 :  19:51:45  Show Profile Send Vox a Private Message
Är det kontanter eller kort som gäller vid köp av skivor, kablar etc under mässan?

Kanske någon av är "mässrävar" kan svara på det.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/02/01 :  19:55:14  Show Profile Send FBK a Private Message
Kontanter Eric.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/01 :  20:08:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
"Cash is King" som det kallas. Handlar man STÖRRE/Dyrare saker så går säker faktura bra.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Shullman
Member

162 Posts

Posted - 2006/02/01 :  23:32:23  Show Profile Send Shullman a Private Message
Kommer det att vara samma demos båda dagarna tror ni?, kommer gå på söndag.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/01 :  23:34:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Med största sannolikhet vågar jag säga det.
Vissa utställare kanske ändrar på en uppställning, men den erfarenheten JAG har, så brukar det se lika ut på lördagen och söndagen. Skillnad brukar vara att det spelar BÄTTRE ¨på söndagen.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Shullman
Member

162 Posts

Posted - 2006/02/02 :  00:58:16  Show Profile Send Shullman a Private Message
låter bra!
Go to Top of Page

DAVE_HB
Member

180 Posts

Posted - 2006/02/02 :  11:15:49  Show Profile  Visit DAVE_HB's Homepage Send DAVE_HB a Private Message
quote:
låter bra!


Det återstår att höra!

Noterar att jag ska stå i närheten av Cafét. Det var ju praktiskt. Nära till Audioconcept är det oxå. Ska bli intressant hur bra Robban och Jens får till det den här gången.

Tack Zalve för den braiga bilden!

- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen
- Admin på Faktiskt.se
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000