HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Groove Tubes?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/12/12 :  12:58:14  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag måste byta ett (eller snarare två för matchningens skull) ECC83 i min förförstärkare, jag får då och då ett högt brummande i ena kanalen som jag spårat till ett trasigt rör (om jag byter plats på rören til de två kanalerna så byter brummet också kanal).

Jag har upptäckt att det finns en gitarrbutik inte långt från där jag bor som säljer rör av märket "Groove Tubes" som väl mest är tänkta för gitarrförstärkare, men rent elektriskt lär de väl fungera i en förförstärkare också.
Jag är medveten om att det kanske inte är några "audiofilrör" men de kostar inte så mycket (£13 st)och framförallt så kan jag köpa dem i eftemiddag.

Men är det någon som vet något om detta märke? Är det värt att satsa på?

Om inte, är det någon som kan tipsa om något annat ställe där man kan köpa rör i London?

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/12/12 :  15:30:36  Show Profile Send time a Private Message
Groove Tubes verkar vara mest Ryska rör med annan label, tror nog att de funkar väl så bra som något annat. Förhoppningsvis har de selekterat sina rör innan relabling

Lämnat forumet
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/12/12 :  15:34:43  Show Profile Send f95toli a Private Message
Tack,

Då provar jag. Det ska bli intressant att se om jag kan höra någon skillnad jämfört med de nuvarande rören.



Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2005/12/12 :  15:49:56  Show Profile Send marran a Private Message
det verkar väl nästan som om högt ansedda "gitarrör" även är högt ansedda hifirör, iaf när det gäller småsignalrör?

t.ex. mullard och brimar ecc83 är väl kända för att "låta bra" i båda lägren?

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000