HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 bra prisvärd aps kamera till svärmor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/12/08 :  20:22:55  Show Profile Send Snoop a Private Message
Hej!

Svärmor önskar sig en ny hyffsat bra aps kamera i julklapp, vad har ni att rekomendera upp till ja kanske max 1500kr.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/12/08 :  20:37:00  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Ärligt talat, är inte APS-formatet dött? Det finns fortfarande kompaktkameror för film att köpa på Cyberphoto och Scandinavian Photo, men jag hittar ingen för APS-film. En återvändsgränd, som numera spärrats av.

Om det ska vara en kompaktkamera för film (35 mm, alltså), skulle jag väl rekommendera Olympus µ[mju:] II. Bra ljuskänslighet och stänkskyddad, men ingen zoom.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2005/12/08 :  20:47:34  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Håller med där, APS-formatet är ju dödsdömt.
Det finns oerhört mycket fler 35mm kameror "i omlopp" och således lär det vara den typen av framkallning som klarar sig bäst.

De breda bilderna i APS-formatet är ju dessutom bara vanliga filmrutor som beskärs och förstoras upp, inte speciellt meningsfullt. Dessutom är väl APS film/framkallning fortfarande dyrare?

Den största fördelen med APS är väl att det är mycket enklare att ladda filmen.

Jag köpte en kompaktkamera med zoom när APS var som "hetast" men inte ens då köpte jag en dylik utan en vanlig 35mm...

(Hoppas det inte störde för mycket att jag klagade på APS, men det verkar ju dumt att köpta "betamax". )

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/12/09 :  14:20:29  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Det finns även en zoom-variant av Olympus µ[mju:] II som min syster var mycket nöjd med innan hon köpte digitalkamera.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/12/09 :  21:12:34  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Jepp, sämre ljuskänslighet, 50 gram tyngre och mer ömtålig. Svärmor får väl avgöra själv vad som är viktigast.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000