HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Siltech är det något att ha?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/11/30 :  00:43:36  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Precis så är det, jag har möjlighet att köpa Siltech New York högtalarkabel och undrar om det är ett vettigt köp eller skall jag lägga pengarna någon annanstans. Har själv en Tara labs kabel som har kostat 700:- en gång i tiden som jämnförelse.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/11/30 :  01:48:03  Show Profile Send FBK a Private Message
Fråga Ranefjord, han har erfarenheter angående Siltech. Hade någon butik i Stockholm sålt detta märke så hade jag nog testat lite för jag har fått intrycket att det är bra kablar.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/11/30 :  04:34:49  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hmmm, trodde att Best Sound säljer dem? Jag har ett par siltech jag köpte beg, de kom med ett kvitto från Best Sound i alla fall.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/11/30 :  08:02:55  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Siltech gör bra kablage.

M
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2005/11/30 :  09:12:07  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag har också lyssnat litegrann på Siltech, och det jag hört låter rätt bra i mina öron. Det kanske är en liten konstig liknelse eller bild, men dom har ett lite "halt" ljud. Inte slirigt, men lite oljigt och halt ljud. Rätt behagligt i rätt anläggning skulle jag tro. Svårt att förstå liknelsen kanske, men men... :-)
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/11/30 :  14:42:40  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
Siltech is teh shit! Jag håller med lindvall (halt ljud), och min totala beskrivning av kablarna är: motståndsfritt ljud. Dyrare modell = Mer Siltech. Mitt mål är SQ28 signalkabeln och LS88 högtalarkabeln. Där får man den riktiga magin.

...men det enda som gäller är dock att prova själv. Har du tex en Supra EFF-1 nu, så kommer du högst troligt att uppleva en skillnad med Siltechkabeln.

Snoogens
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/11/30 :  16:55:53  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Vi får se, vi får se för kabeluppdatering är igentligen inte högst upp på listan över prylar just nu.


/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000