Author |
Topic |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/11/28 : 12:40:23
|
Hejsan
Läste ett inlägg och såg detta skrivet av Zombie, quote: en av de sista Cash-CD'na är ett paradexempel på hur man kan sabba ljudet...finns på svarta listan
En bra idé tycker jag
En lista över cd-skivor med taskigt ljud, värda att undvika !!!
Nu menar jag inte att den hamnar på listan om musiken är dålig, bara om inspelningen är dålig eller kanske kopieringsskyddsförstörd. (Långt ord)
Vad tycker Ni
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/11/28 : 12:52:48
|
Då kan jag börja med ett par stycken:
* The Hives - Tyrannosaurus Hives - Katastrofalt tunt och skrikigt ljud med knappt någon bas. Lyssningströttheten kommer fort...
* Metallica - St. Anger - Ingen överrasking kanske, instängt och burkigt ljud som låter luddigt. Förstör totalt skivan som iofs inte är speciellt bra ändå, bara några få bra låtar.
* Iron Maiden - Dance of death - Diffust och lite instängt ljud (kopieringsskyddad...), går att lyssna på dock. Bra skiva, om än inte riktigt lika bra som Brave New World som släpptes innan. BNW hade också bättre ljud.
|
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2005/11/28 12:56:06 |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
|
|
Topic |
|