HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Plasma-TV
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

und3ad
Member

151 Posts

Posted - 2005/11/27 :  21:03:44  Show Profile Send und3ad a Private Message
Tjena!

Jag planerar att skaffa mig en Plasma-TV, dock så har jag inte råd med så mycket mer än 20.000-25.000kr, så mina alternativ är något begränsade. Kraven jag har är att den skall vara HD-ready och om möjligt högupplöst. Bildkvalitét är givetvis att föredra framför massa flashiga funktioner, även om dessa inte skadar.

Mitt letande har inte gått bra, vilket inte förvånar mig särskillt då mina krav är något höga. Finns det något hopp att hitta en TV som motsvarar mina krav, eller får jag t.ex nöja mig med HD-ready och lägre upplösning? Lite märken jag kikat på är Panasonic, Samsung, Pioneer m.fl. (blev förälskad i en Pioneer för 34.000kr, vilket inte var så smart med tanke på budget )

Har ni Plama-gurus några råd och tips till mig?

PS. Varför har vissa widescreen-apparater en upplösning på 1024x768? Borde det inte vara 16:9 åtminstånde, och inte 4:3?

Anläggningen: McIntosh C2500, McIntosh MC452, Oppo BDP-105D

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/11/27 :  22:25:34  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Har du sett denna tråd und3ad?

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=45609

mvh/Jörgen G


Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000