HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 harmony design da9
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

buris
Member

169 Posts

Posted - 2005/11/27 :  01:12:13  Show Profile Send buris a Private Message
tjena!
undrar om nån känner till den dacen. vilken skillnad den kan göra ljud mässigt, tänkte ha den mellan en denon 1910 via balanserade till primare 31.7 och sen ballat till slutsteget

P_H
Starting Member

36 Posts

Posted - 2005/11/27 :  09:28:06  Show Profile Send P_H a Private Message
Jag använder en DA9 med inbyggd Fifo och tycker den låter mycket bra. Enda anmärkningen är att den kan sakna lite driv i lägsta basen.

Min DA9 är från år 2000 och konstruktionen har uppdaterats sedan dess. Jag vet dock inte hur stor skillnad det är mellan konstruktionerna ljudmässigt.

För pengarna en mycket bra DAC, speciellt om man värdesätter balanserade utgångar.

Ibland gör man ett klipp, ibland går man på en nit, men oftast får man ungefär vad man betalar för
Go to Top of Page

bom
Member

89 Posts

Posted - 2005/11/27 :  11:53:03  Show Profile  Visit bom's Homepage Send bom a Private Message
Hej! Jag passar på att ställa en liknande fråga:
Jag har också funderat litet på da9. Vad kan jag i så fall förvänta mig för skillnader mot min Arcam CD82T? (Den skulle i så fall kopplas till Advantage Thor och B&W 804N).


Mitt system: H/K DVD 47 -> Benchmark DAC-1 -> Advantage Thor -> B&W 804N
Go to Top of Page

P_H
Starting Member

36 Posts

Posted - 2005/11/27 :  11:58:49  Show Profile Send P_H a Private Message
Hej!

Har inte hört Arcam:en så jag kan inte svara på skillnaden där. Jag har dock min DA9:a kopplad till Advantage P1 / A300 och den kombinationen fungerar i alla fall kanon.


Ibland gör man ett klipp, ibland går man på en nit, men oftast får man ungefär vad man betalar för
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/11/27 :  21:02:43  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Hej, även jag passar på att ställa en fråga ang DA9.

Skulle en cd-splare för 6000kr vara bättre än om jag köpte en da9 med fiffo till min sony dvp-ns930 dvdsplare (nypris 5500kr för ett år sen)
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/12/06 :  17:55:50  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
skulle uppskatta ett ja eller nej av någon som har erfarenheter av da9:an
Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2005/12/06 :  18:32:32  Show Profile Send buris a Private Message
tja niklasmagnus!
lånade hem en DA9 med fifo o provade i helgen,körde den mellan primare elektronik o en denon 1910. Ljudet via primaren lät typ komprimerat med bas sub användes, ljudet via bypass lät öppnare, bredare och mer fram flyttat, men saknade lite bas, via stereo svårt att säga men mer bas än via bypass, kommer inte riktigt ihåg hur det lät.Kontentan av detta blir att jag nog köper ett par nya högtalare som spelar mer bas och en DA9 än en ny CD.

ring till audio concept o hör om du kan låna hem en.

Edited by - buris on 2005/12/06 18:35:19
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/12/06 :  18:48:08  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
tack för svaret. Jag tror det blir svårt att få låna hem en da9 då jag bor i luleå och man måste börja skicka mellan. Men jag kan ju alltid kolla med dem.

/Niklas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000