HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pc och rumskorrigering med DRC +Dist fråga
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/11/28 :  19:26:19  Show Profile Send hjort a Private Message
Om man inte kan ställa in volymen i programmet kan man leta upp wav filerna och sänka volymen med cooledit/wavelab och sen spara om dem.
kanske lite bökigt men det funkar.
Jag har bara skype igång och det låter iofs högt men inga jobbiga ljud.

Värre är det när man startar om datorn med windos melodin
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/28 :  19:26:34  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Vågar du fortfarnade inte använda hårddisken som drive?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/28 :  19:46:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Menar du mig ?

Först ska jag få systemet till att fungera/låta bra

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/12/26 :  23:36:29  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Hej johan, hur har det gått med detta projekt? har du fått det att fungera som du vill?
Jag är rätt sugen på att testa detta, och vill ju gänra kunna köra digital ut till en extern dac men jag kan inte ett sk*t om linux. Visst var det så att man inte kunnde köra digital ut med windows? Du vet inte om dom kommer fixa programen så det kommer fungera oxå?

/Niklas
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2005/12/28 :  14:00:25  Show Profile Send crion a Private Message
Använder själv foobar2k, men har inte prövat DRC. Vore kul att höra om du fick ihop det och vad du tyckte om resultatet. Har placerat om lite där hemma så MRC eller DRC kan vara kandidater.
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/12/28 :  15:47:32  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Crion vad kör du med för ljudkort?

Finns det nå ljudkort som ger bra ljud från analog ut som kostar upp ca 2000kr? Ett lynx two skulle ju sitta fint men 10k är ju lite väl mycket.
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2005/12/29 :  19:43:17  Show Profile Send regner a Private Message
behöver hjälp! Jag är nu klar med första mätningen och ska spara den men... allt som finns att välja på är 8 och 16 bitas format. (intel och motorola)
Jag har verson 2.1 av CoolEdit... Vad är fel?
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2005/12/29 :  23:44:12  Show Profile Send regner a Private Message
problemet löst och filtret tillverkat... Det tog sin lilla tid men, det var de fan värt alltså. :)
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/12/29 :  23:54:37  Show Profile
Säg inte sådär sent på kvällen regner, jag har ju alla prylar ligger ...

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2005/12/30 :  12:01:46  Show Profile Send crion a Private Message
Hehe, jag gav upp DRC innan jag prövat. Köpte en Meridian G68 istället för lite MRC love..

Jag kör 3xSPDIF ut från ett moddat Audigy2SZ kort (för dekoding av WMA/DVD-A etc). Funderar på att köpa ett till (annat) kort för att se om det finns bättre singel SPDIF implementation (körde med kxproject drivers 24/96 direkt till varje högtalare).

Edited by - crion on 2005/12/30 12:02:53
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2005/12/30 :  18:34:13  Show Profile Send regner a Private Message
finns det möjligtvis någon filmspelare som kan anväda sig utav filtret?
Go to Top of Page

mhenckel
Starting Member

19 Posts

Posted - 2005/12/30 :  19:35:16  Show Profile  Visit mhenckel's Homepage Send mhenckel a Private Message
Convolver til brug ifm DVD afspilning

http://convolver.sourceforge.net/

jeg har dog ikke prøvet den ( bruger Foobar )

mvh

Morten
Go to Top of Page

Sire404
Starting Member

2 Posts

Posted - 2006/01/02 :  14:20:42  Show Profile  Visit Sire404's Homepage Send Sire404 a Private Message
Mycket intressant detta, ska prövas i veckan!

Det verkar inte finnas någon plugin till WinAmp, stämmer det?

(Helst skulle jag vilja ha en plugin till XBox Media Center men det får man väl hacka ihop själv isåfall...)

Everything I ever needed to know I learned by killing smart people and eating their brains.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/02 :  18:33:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Hej johan, hur har det gått med detta projekt? har du fått det att fungera som du vill?
Jag är rätt sugen på att testa detta, och vill ju gänra kunna köra digital ut till en extern dac men jag kan inte ett sk*t om linux. Visst var det så att man inte kunnde köra digital ut med windows? Du vet inte om dom kommer fixa programen så det kommer fungera oxå?

Oj

Den här tråden har jag glömt

Jag kom fram till att det var inget för mig. Jag har en heldel dämpning/diffusering i rummet o jag tror att det påverkar det hela negativt. Fokus , placering på dom spelande blev konstigt o lustigt. Det tog även bort mycket av djupet i ljudbilden. Det enda positiva jag hittade var att ljudbilden blev bredare bakom högtalarna.

Hade man kunnat editera dom olika filterna på ett enkelt sätt så hade jag kanske gått vidare.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/01/27 :  12:05:56  Show Profile
Vad glad man blir, skulle mäta idag, allt gick bra till en början, sen är mic-kabeln glapp.. frågan är om man ska köpa en lödkolv eller ny kabel

edit: Visst något annat fel, får fortsätta felsöka.

Edited by - Martin.M on 2006/01/27 20:11:31
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/27 :  21:28:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hade man köpt den i sverige, hade man kunnat bytt dne under dagen
Skall du låna en ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/01/27 :  21:48:40  Show Profile
Missade du edit?
Och inte en chans att jag betalar mer än jag behöver heller, nån nytta ska det väl vara med EU

edit: Problemet löst! Jag köpte fel micstärkare haha... stupid me

Edited by - Martin.M on 2006/01/28 00:34:54
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000