Hej är det någon här som har erfarenhet av Arcus. Jag tror att det är ett tyskt Hi-Fi företag. Dom har en ganska liten förstärkare som ger 2x10w klass A eller 2x50 klass B. Har någon lysnat på denna apparat.
Kan vara ute och cykla, men jag tror att det var en liten stärkare från Arcus med i ett tvåkanals-test i H&M för nått år sedan? Fick bra betyg har jag för mig. Inte dunder... men bra.
Lyssna i Ystad har arcus First Class och kommer få hem Finest Class snart.
Har lyssna en hel del på dem och tycker helt klart det är en intressant produkt i sin prisklass. Med rätt högtalare så funkar de riktigt bra. Focal/Arcus funkar perfekt.
Möjligheten att bygga ut deras 2 kanals stärkare till en surroundförstärkare genom att köpa till ett 4 kanals slutsteg gillar jag. Vill man inte köra 6.1 så kan man använda det till bi/triamping.
Finns lite bilder och info på plaudio.com under nyheter.
Det var High Fidelity som testade, och dom tyckte mkt bra om den.
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Tack alla. Jag hittade tester både i H&M och High Fidelity. Dom tycker båda att den spelar väldigt fint men att den vill ha lätt drivna högtalare. Jag har byggt en TL med JORDAN JX92S element dom är på 88 dB. Vad tycker ni att man kan kalla dom för, lätta eller tröga?