HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 reparera via ÅF eller direkt verkstad?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fractured Lark
Starting Member

21 Posts

Posted - 2005/11/22 :  21:28:25  Show Profile Send Fractured Lark a Private Message
Om garantitiden gått ut är det en bättre deal att lämna in till återförsäljare eller att kontakta verskstad direkt? Jag har trassel med ett inte allt för dyrt slutsteg. ÅF kanske har avtal och får det billigare; å andra sidan kanske det är smidigare att fixa det hos någon annan. Är nog inget svårt fel. Slutsteg är ju inte rocket-science direkt.

Vad tror ni? Bor i Göteborg. Några rekommendationer?

Håkan

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/11/22 :  22:49:26  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Kan nog falla åt båda hållen. Har haft erfarenhet av ÅF som varit snabbare än blixten på reparera saker. Oavsett om de blivit tvungna att skeppa till annan ort - eller t.o.m land! allt från nån dag till tre-fyra.

Sen har vi oxå de som tar tre månader innan man ens får svar om att det möjligtvis kan vara klart om ett par veckor eller så...

Har garanti-tiden gått ut så ta det till nån bra verkstad. Går de bet så kan man gå vidare till en av ÅF aukturiserad verkstad eller nåt.

Min erfarenhet säger att det INTE alltid blir billigare via ÅF...

Mvh,
M
Go to Top of Page

Fractured Lark
Starting Member

21 Posts

Posted - 2005/11/22 :  22:58:07  Show Profile Send Fractured Lark a Private Message
Tack; det är lite så jag resonerar också. Kan jag få det snabbt fixat kan jag t.o.m. tänka mig ge en lite extra slant, och det är skönt att slippa ha någon att trassla med mellan verkstaden och mig själv.

Förslag på (märkesoberoende el. som inte bara tar vissa märken) verkstad i Göteborg, någon? (Det är en AMC)

Håkan
Go to Top of Page

sumo
Member

215 Posts

Posted - 2005/11/23 :  19:14:58  Show Profile Send sumo a Private Message
Jag skulle råda dig att kontakta av-teknik.
Det ligger på eklandagatan.
Ring 031-252547
Fråga efter Martin jag tror att han är bäst.
Många ÅF lämnar det dit.

//Kjell
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/11/23 :  22:22:08  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Någon bättre än Mattias Stridbeck på Harmony Design lär vara svårt att hitta. Han håller till i Onsala och man kan alltid ringa och fråga honom

http://www.harmonydesign.se/

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000