HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Quad subben gick sönder :(
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2005/11/21 :  21:00:19  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Jaha, då var det dags igen, det årliga Quad-haveriet.

Satt i godan ro och tittade på Star Trek när det plötsligt small till i subben (Quad L-Serie 12"), jag tänkte inte mer på det (trodde det var något från ljudspåret såklart) men sen började den liksom brusa värre och värre, fick springa och rycka ur strömkabeln snabbt som sjutton.

Tidigare var det en massa strul med ett par Quad 12L som jag kör som frontar, där slutade basen att fungera efter ett par timmar. Fick den lagad (berodde på kallödning tydligen...), den pajjade igen efter ett par timmar. Den blev lagad igen ... och pajjade igen. Till slut fick jag en ny och den har *peppar peppar* fungerat bra i ett par år nu.

Ska ringa till Audioconcept imorgon och höra om det går på garantin (inköpt 1 November förra året ).

Man blir så less...

/Z - Ändrade rubriken lite

Edited by - anarkizt on 2005/11/22 09:17:48

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/11/22 :  00:41:48  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Anarkizt,

Ditt inköp av 12L för ett par år sedan var kanske innan vår tid med produkterna. Tråkigt hursomhelst att det var fel med dem. Att du fick ett nytt par som du har använt sedan dess verkar dock indikera att det inte är lika dåligt som din tråkiga inledning antyder. (Satans Quad skräp)

Jag vet inte, men vi har säkert sålt hundratals Quad högtalare nu och med tanke på den oändligt lilla mängd som det har varit problem med (2 -3 par), kan vi intyga att produkterna håller mycket hög kvalitet. Med tanke på det pris du sannolikt har betalat, - 4 900.– representerar de även ett utomordentligt bra köp.

Tror knappast det finns något märke i marknaden som har större andel nöjda kunder än Quad, både rent historiskt och nu.

När det gäller din subbas, så är det bara att kontakta oss i morgon, - om du har köpt den hos oss. Faller det problem som eventuellt finns med den inom ramen för ett garantiåtagande hanteras det givetvis också som det.

Eftersom du väljer att skriva på forumet för att berätta om det tillfälle när du inte är nöjd, vore det trevligt om du, - när du är nöjd med ditt Quad ljud även tar dig tid att förmedla det till alla. Eftersom du har använt Quad under ett par år nu bör det vara något där som du har gillat.


Mvh, Audio Concept, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Edited by - Audio Concept on 2005/11/22 01:21:27
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/11/22 :  09:16:27  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Om jag inte missminner mig har han skrivit om hur nöjd han varit med sina 12L(innan dom gick sönder alltså).

Eller räknas inte det?



Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2005/11/22 :  09:22:17  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Vad konstigt det blev nu... Jag postade ett svar (vääldigt långt) men det försvann när "Z" ändrade rubriken samtidigt som jag gjorde det... :S

Aja...

Här kommer det igen iaf :)

Rubriken var skriven i stundens hetta, var väldigt arg när jag upptäckte att subben gick sönder. All heder åt Thomas som hade hand om Quad innan AudioConcept, han strulade aldrig och gav mig bra rabatter och massa meter nordost-kablage som plåster på såren.

Jag är väldigt nöjd med ljudet på mina quadar (har 4st 12L och 2st 11L och Quad subben då förstås). Har även rekommenderat Quad till otaliga personer både här och på många andra forum.

Ledsen om den initiala rubriken var lite bitsk, men man blir väldigt besviken när saker och ting går sönder.

edit: Ska även säga att jag uppskattar att AudioConcpet finns här på forumet! Kudos.

Edited by - anarkizt on 2005/11/22 09:25:05
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/11/22 :  12:07:11  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Skriv gärna sedan även när det löst sig. Om Audio Concept sköter det hela
snyggt är det värt att lyfta fram lika väl som att subben gick sönder.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2005/11/22 :  13:09:59  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Yesbox , ska åka iväg med subben dit imorgon, är ju ett helt projekt när man inte har tillgång till bil...
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2005/12/04 :  09:57:25  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Nu är subben tillbaks efter att ha varit hos Audio-Concept i nån vecka. Det var något transistorfel tydligen. Det hela gick på garantin och det fixades mycket snabbt, jag är väldigt nöjd! :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000