Jag är i farten att modda min dvd till en transport. Jag vill ha en koaxial digital utgån man har bara en optiskutgång. På den optiska sändaren hittar jag tre poler en 0:a, 5V, och signal. Tror ni det funkar att bara ta 0:an och signalen och göra det till en Koaxial utgång?
Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Ärligt talat tror jag att det lättaste du kan göra är att köpa en converter optiskt <-> koax. En sådan kostar inte mycket och då är transformator och annat klart. Koaxutgången måste impedansanpassas och även isoleras. Att bara ta 4 Mbit pulståg i en skärmad kabel är inte att rekommendera. Om signalen hittar fram så kan det störa gruvligt ety att frekvensspektrat är > 100 MHz men du kan även genom antennverkan sända ut transportens interna störningsmiljö.
OK jag trodde att det var samma sorts signal som skickades fast bara i olika medium. Jag får bygga in en optisk mottagare i Dacen och köra optiskt. Det var det Jag ville undvika eftersom man hört att koaxial är bättre.
Föresten P-A så skulle jag behöva en 12v power supply till DACen. Jag kollade lite på din sida. Ingår komponenterna när man beställer. eller får man köpa dom separat?
Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.