HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 HiFiForums email är igång igen!!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/11/19 :  15:56:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Nu så!!!



Nu har vi fått fart på den nya emailservern så nu funkar det att skicka mail från HiFiForum igen.

Vi har full funktionallitet vad det gäller email igen så man kan tex byta sin email-adress under sin profil igen.

Mvh,
HiFiForum-teamet

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/11/19 :  16:00:40  Show Profile
Innebär detta att mailprenumeration äntligen fungerar?!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/11/19 :  16:37:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Nej, tyvärr så gör det inte.
Vi har haft prenumeration på musik och bildreportageforumen tidigare och vi jobbar för att kunna öppna dem igen när vi har skaffat oss bättre administrationsverktyg för funktionen. Diskussionsforumen ser jag tyvärr ingen möjlighet att öppna prenumeration för över huvudtaget eftersom det helt enkelt genererar för mycket jobb för oss.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/11/19 :  16:57:52  Show Profile
Inte för att vara tjatig här, men vad är det för jobb som skulle genereras? Utskicken sker ju med automatik.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/11/19 :  18:21:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Martin, jag vet att det ibland är svårt att förstå/se när det jobbas bakom kulisserna. Ni på prisjakt/min hembio råkar säkert ut för det också. Inga problem med dina frågor.

Yahoo och de andra freemailföretagen har inte 100% täckning på sin service, det betyder att vi med drygt 80% aktiva medlemmar dränks i returmail/mailstudsar...
Returmailen ser olika ut beroende på vilken mailservice som används så även om en viss automation är möjlig så finns det ändå en del som måste sorteras manuellt så att vi inte missar några riktiga mail...

Det är det jobbet jag pratar om när jag skriver att det blir för mycket arbete med en sådan funktion på diskussionsforumen.

Hur funkar Er mjukvara, har ni några fiffiga funktioner vi kan låna för detta?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/11/19 :  20:05:08  Show Profile
Ah okej, då är jag med på vad du menar! Ska kolla upp vad det är som vi använder

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/11/19 :  20:12:12  Show Profile
Snabbt svar här.. jag citerar

"det är integrerat i forummotorn, som kostar pengar, dock "bara" 199$ för en livstidsdeal"

http://www.invisionboard.com/

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2005/11/19 20:16:36
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/11/19 :  22:05:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Du missuppfattade kanske hur det funkar, men tack för svaret.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/11/19 :  22:26:01  Show Profile
Näeh jag måste ha missförstått ganska bra Returmail är ju inget man bryr sig om, det är ju bara utgående mail som det gäller, sen för kontakt med admins använder man en annan. En liten mailserver smäller man ju upp på några minuter!
Aja, ska inte skriva mer om detta nu

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000