HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 vart har alla tagit vägen? och vad beror det på?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/11/08 :  07:57:30  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Det var bättre förr, skulle man kunna säga. nu för tiden på detta forum verkar det som att folket har försvunnit. man får knappt kommentarer längre när man lägger upp foton, och det dröjer med svar i trådar och på PM.

min fråga är: vart har alla tagit vägen? vilka forum sitter nu på, om inte detta?

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - j0akim on 2005/11/08 10:35:26

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/11/08 :  08:51:57  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Tycker också att det är ovanligt lite aktivitet på forumet, men folk är väl upptagna med sitt.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/11/08 :  09:27:52  Show Profile Send Mahler a Private Message
Samma känsla exakt Joakim,

Ur led är forumet!! :)


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/11/08 :  09:40:59  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Tror att man vill ha det enkelt, jag har lite svårt att hänga med i trådar mm när prenumerationsknappen inte fungerar. Försöker kika in lite då och då, men blir inte så mycket som man skulle vilja. Sedan är ju tiden också en faktor som sagt.

Stereo Audio
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/11/08 :  10:35:13  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
det är klart, att man inte får bekräftelsemail är ju ett stort problem. kommer ihåg att jag tog upp detta för nåt år sedan, men fick svar att det inte fanns serverkapacitet. denna funktion är ju i stort sett ett måste för ett forum man är aktiv i..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/11/08 :  12:39:22  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Senaste veckorna har det varit lite lågt, men det nu verkar ha dragit igång lite, eller?

Jag försöker (om jag talar för mig själv) aif alltid kika på alla inlägg som görs. Är det nåt inlägg som legat uppe nån halvdag utan svar så tycker jag det nästan hör till god sed att iaf lägga en kommentar för att lyfta ämnet eller lägga sin syn på saken. Även om man inte kan svaret på rak arm kanske, så är det en god gest.

Det är ju pinsamt att tex se att 100 pers har kikat på en post, men ingen har lagt NÅN kommentar. Bättre opp.

Annars har vi en fin anda på HF, tycker jag.

Mvh,
M
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/11/08 :  12:54:01  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
quote:
Jag försöker (om jag talar för mig själv) aif alltid kika på alla inlägg som görs. Är det nåt inlägg som legat uppe nån halvdag utan svar så tycker jag det nästan hör till god sed att iaf lägga en kommentar för att lyfta ämnet eller lägga sin syn på saken. Även om man inte kan svaret på rak arm kanske, så är det en god gest.

Det är ju pinsamt att tex se att 100 pers har kikat på en post, men ingen har lagt NÅN kommentar. Bättre opp.

Annars har vi en fin anda på HF, tycker jag.


Väl skrivet, håller med till 100%

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/11/08 :  13:27:52  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vi bygger...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/11/08 :  13:36:30  Show Profile Send ulfsan a Private Message
"Mina barn har inte tid att hälsa på mig....Men....,dom har väl SINA föräldrar att tänka på...."

/Den gamle på Hemmet m Hasse Alfredsson

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/11/08 :  13:36:51  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
quote:
Vi bygger...


Det vill jag ha bildbevis på..

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/11/08 :  14:05:01  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det jag bygger just nu kommer inte att visas förrän nästa DIY-träff.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/11/08 :  14:07:10  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Aj då.... intet är som väntans tider.. lol!

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2005/11/08 :  14:42:48  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Skönt med lite lugn. Framför allt slönt att slippa infekterade diskussioner om shaktistenar och annat som inte leder någon vart.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/11/08 :  15:01:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Vi har en mycket hög inläggsfrekvens. Det vi däremot inte har är ett antal flamestrådar som vi tidigare hade där man tydligt såg hur det växte sida för sida. Vi har aldrig haft så hög läs och skriv frekvens som nu under Oktober, men det skrivs och läses i väldigt många trådar.
Det är lite av en myrornas myller nu jämfört med några få högljudda trådar som vi hade det tidigare.

Om Ni vill se statistik för vad som hänt/händer i höst så kolla denna tråden: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42231

Jag personligen tycker att det är en bra utveckling. Det blir mer mänskligt och fler kommer till tals gentemot tidigare. Vi får mer mångfald.

Tyvärr har jag fullt upp med annat så jag hinner inte bygga även om jag är ruggigt sugen...

Men, man kan ju förändra ändå...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/08 :  15:18:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Stora LÅDOR byggs det just nu !

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/08 :  15:34:47  Show Profile Send mayro a Private Message
sen har det ju varit mässor.. träffar osv där många lärt känna varann live.. Så många som förut snackade på nätet snackar mer på tel osv kanske.. Klubbstugorna har ju förutom live träffar flyttat en del snack från öppna delen också får man ju inte glömma...

på mycket gott..Men kanske lite på ont också då detta sänker en stor del av inläggen i öppna delen kanske tyvärr...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/11/08 :  16:28:40  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag är övertygad om att det dessutom förkommer en forum-mognad bland oss medlemmar.

Vidare har flame's-trådarna blivit färre (och vem saknar dom?) men vi har säkert fått lite mer mognad i oss och låter oss inte imponeras av "bara en bild på en högtalare" längre. LennArt har satt ribban hur man bygger slutsteg, PA hur man bygger bastorn, Zac hur man bygger 3-vägare och mitt egna blygsamma bidag är EALS-3...

Vi har fått skin på näsan, blivit lite kräsna. Ribban har höjts!

Vidare kan jag inte säga annat än att jag är tacksam för att dom innehållslösa inläggen "Oj va fint" verkar minska till förmån för djupare reflektioner och riktiga tankar! Det är lätt att i all välvilja skicka in en sån kommentar men det ter sig lite "platt".


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/11/08 :  21:34:10  Show Profile Send Draken a Private Message
Jag ser det som att man ger en form av applåd om man gör en liten kommentar som: Oj vad fint! Eller: Kanon! osv.
Jag tycker det är trevligt att få en uppmuntran. Alla har inte i alla lägen en förmåga, eller kunskap att i varje läge ge en djupare och saklig bedömning.
Ungefär som om du skulle sitta och läsa upp en berättelse inför en okänd publik som du själv skrivit. Tänk om det blev alldeles tyst efter att du har läst färdigt. Inte det minsta knäpp hörs?
Nog skulle jag uppskatta att det blev åtminstone en försiktig applåd som uppmuntran/uppskattning, samt om en och annan initierad efteråt kom fram och gav en kommentar om det ena eller andra. Detta skulle värma mitt hjärta. Att det berör hos några få, om ändå så lite!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/11/09 :  09:43:43  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Draken: Jag tror mig förstå vad du menar men upplever inte inlägg med "Oj va snyggt!" som speciellt värdefullt. Knäpptyst är ju heller inte vad jag efterfrågar eller önskar.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/11/09 :  10:50:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag gör då och då "Oj vad fint!"-inlägg just av den anledningen Draken skriver. De är inte innehållslösa - de betyder att man tyckte precis det: "Oj vad fint!"

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/11/09 :  11:02:45  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag vet Bernt, jag gör det själv också!
Jag skriver att jag är glad för att "dom minskar".

Märk väl att det är inte fel i dom orden (Oj vad fint), men det hela blir så mkt mer värdefullt om man lägger till nån rad om varför eller hur eller...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/11/09 :  11:18:36  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Oj vad fint skrivet!

varför eller hur:

(min styvpappa satt i styrelsen på Chalmers i 10 år och det har givit mig insikten att uppskatta sådan text du just presterade Engelholm Audio)

mvh


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/11/09 :  11:30:30  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tack för för det sladd! Tror jag.

Njöt just av din text i "Veckans Sladd". Genialt och jag hoppas ni får svar från Per Gessle och Ulf Lundell.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/11/09 :  12:31:38  Show Profile Send ILLY a Private Message
Var hittar man den texten, EA?

Militant cyklist.
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/09 :  12:35:01  Show Profile Send pdmlmember a Private Message
http://hificonsult.se/index.php?menuid=021,001
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/11/09 :  12:48:54  Show Profile
Mailprenumeration ... ett måste!!! Nu blir det bara lite sporadiskt skrivet, kommer ju inte ihåg alla trådar jag varit inne i

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000