HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Oceansize!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2005/11/03 :  15:30:13  Show Profile Send Nothing a Private Message
Kommer med ett litet tips om en grupp vars namn är Oceansize.
Gruppens ljud och musik påminner om Porcupine tree och Radiohead letar man finner man fler referenser helt klart.
Just nu öser det ner grupper i denna genre, 'Dredge', 'Coheed and cambria', 'The mars volta'
Grupper som håller soundet från Morrissey till led zeppelin vid liv.

Oceansize får väl räknas som lite mer åt Radiohead hållet, för det gammla Radiohead soundet hörs verkligen igen. Dom lyckas med vad Radiohead lyckas med att skapa en skitig atmosfär som renas av en musikalisk skicklighet. Det typiska gitarrfyllen ligger som en matta mellan variationerna från trummisen (som förövrigt är anledningen till att jag gillar gruppen skarpt) och sångarens perfeckta val i sångslingorna. Gruppen bjuder även med finess till många sköna ambienta partier.

Skivorna jag har hört heter Efflorece och Everyone into Position vilket är deras nya släpp.

Tål att lyssnas på som sagt.

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/11/03 :  17:10:13  Show Profile Send Ayn a Private Message
Effloresce har jag lyssnat en hel del på! Inget jag har fallit så mycket för att jag vill köpa än, men nån dag kanske.

Oceansize spelar förband till Porcupine Tree på några gig framöver i Europa för övrigt!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2005/11/04 :  20:45:07  Show Profile Send Nothing a Private Message
just nu har jag och två tjejer trekant!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000