HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bill Wyman´s Rythm Kings
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2005/07/28 :  20:49:20  Show Profile Send mabron a Private Message
Bill Wyman´s Rythm Kings kommer i höst att turner i Sverige bl a i Malmö (4 nov). Jag kan bara inte hitta någon uppgift på var, och var man får tag i biljetter. Därför provar jag här och tipsar samtidigt andra.
Tacksam för hjälp.

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/07/28 :  23:20:29  Show Profile Send svejk a Private Message
Är inte 100 men tror att det är Swedich Blues som bokar dem Länk

http://www.swedishblues.com/blugigs.html

Lite OT Kolla in om Chris Hiatt är i närheten under hösten.
Grym lirare en renkanation av SRV Har sett honom ett par gånger


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2005/07/30 :  11:58:02  Show Profile Send mabron a Private Message
Tackar för det tipset Svejk, har kollat där tidigare men det finns inte med. Men förmodligen kommer det upp. Har en känsla av att de kan vara en upplevelse live.
Albert Lee, Gary Brocker Georgie Fame mfl kan ju vara kul att se (och höra) i vilket fall


Har fått svar här en länk till arrangemanget:
http://www.kulturcentralen.nu/show_direct.php?showid=2215

Edited by - mabron on 2005/09/09 22:18:34
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2005/09/29 :  10:45:52  Show Profile Send mabron a Private Message
Bill Wyman´s Rhythm Kings


Som medlem i Rolling Stones under tre årtionden, har Bill Wyman etablerat sig som en av de största basisterna i rock n´rollens historia; tillsammans med trummisen Charlie Wattts, tillhör han en av den mest starka rytmsektionerna när det gäller populärmusik, perfekt kompletterande Mick Jaggers dramatiska scenstil och Keith Richards beslutsamma lead gitarr.

Han föddes som William Perks i London den 24:e oktober 1936, och det var i mitten av 1962 när han spelade i bandet The Cliftons de bad honom ersätta basisten Dick Taylor i Stones,
Enligt sägnen fick han frågan därför han ägde en egen förstärkare eftersom han vid 25 års ålder skulle bli den äldste medlemmen i bandet. Oavsett detta var hans kemi och kontakt med de andra i bandet omedelbar, och när Watts gjorde sitt inträde i bandet, var den klassiska Rolling Stones line-upen cementerad.

Resten är förstås historia, och Stones var länge erkänt som världens största rock n´roll band. 1974 var Wyman den förste i bandet som valde att göra en solo-lp, All star Monkey Grip, två år senare gjorde han ytterligare en soloplatta, Stone Alone.
Nästa stora sidoprojekt (1985) var coverbandet Willie and the Poor boys, där också Watts, Jimmy Page ocj Paul Rodgers ingick.
1993 gick han ut och bekräftade det rykte som länge florerat - att han tänkte lämna Rolling Stones och planerade att ge ut en självbiografi, Stone Alone.

Men Wyman som har svårt att vara sysslolös, startade 1997 ett nytt band, The Rhythm Kings, tillsammans med gitaristerna Peter Frampton och Albert Lee samt keybordisterna Gary Broker och Georgie Fame (före detta Procol Harum).
Bandet lp-debuterade med Struttin´Our Stuff, och uppföljaren Anyway the Wind Blows kom 1999.

Special guest: Eddie "Knock on Wood" Floyd.

Line Up:
Bill Wyman - Bass and vocals
Albert Lee - Guitar and vocals
Andy Fairweather Low - Guitar and vocals
Beverley Skeete - Vocals
Terry Taylor - Guitar and vocals
Chris Stainton - Piano and organ
Graham Broad - Drums
Nick Payn - Sax/flute/harmonica
Frank Mead - Sax/harmonica
Special guest:
Eddie Floyd - Vocals


Speltid: 150 min totalt med paus.
Kategori: [Musik]
Hemsida: http://www.billwyman.com

Tipsa en vän om Bill Wyman´s Rhythm Kings!

Föreställningar:

Fre 04 nov kl. 19:30
Plats: Europaporten, Stadiongatan 25, Malmö
Arrangör: Wim Wigt Productions
Onumrerat.
Tillgängliga biljetter: 1144 (av 1200)
Pris: Scen 375,00 kr
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/10/02 :  10:38:33  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
I höst har bandet nio spelningar i Sverige med start i Boden 15/10 och sen följer Umeå, Sundsvall, Falun, Göteborg, Gävle, Västerås, Stockholm och Malmö.
Det kan bli en kväll att minnas, skulle jag tro. För alla medlemmar i bandet är oerhört rutinerade musiker som verkligen älskar att spela.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/10/02 :  10:50:38  Show Profile Send Ayn a Private Message
De kommer till Uppsala också! 31/10.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2005/10/02 :  11:04:20  Show Profile Send mabron a Private Message
Jag inbillar mig att det kan bli riktigt bra.
Lite synd bara att Gary Brocker inte är med (om jag läser rätt).
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/10/02 :  13:03:16  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Japp, det är synd att Gary Brooker är inte med. En duktig orgelspelare samt sångare.
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2005/10/02 :  13:43:01  Show Profile Send bibi50 a Private Message
WOW.... !!!
Bill Wyman - Bass and vocals - från Stenarna
Albert Lee - Guitar and vocals - enorm gitarrist
Andy Fairweather Low - Guitar and vocals - från Clapton och Waters grupperna
Chris Stainton - Piano and organ - från Clapton
Graham Broad - Drums - från Pink Floyd och Roger Waters grupp

Måste bli en fantastik konsert... Att en sån tråkmåns kan samla en sådan grupp runt omkring sig höjer verkligen hans status

1/11 Berwaldhallen lär bli utsåld


Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2005/11/05 :  11:43:59  Show Profile Send mabron a Private Message
Malmö (med omnejd)-bor är onekligen tröga. drygt 200 pers kom till denna konsert.
Gräddan av musiker gav en bra konsert och show, ljudet var däremot riktigt dåligt , speciellt i början av konserten. Det blev bättre men aldrig riktigt bra, lokalen är nog inte lämpad för detta ändamå. Kanske blev det ännu sämre pga att det var så lite folk och de bara använde c:a en fjärdedel av lokalen. Den andra (tomma) delen skärmades av den med ett skynke.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000