Author |
Topic |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 00:01:54
|
...klev en välbygd dam upp ur simbassängen och på väg mot damernas omklädningsrum tog hon av sig baddräkten till synes helt omedveten om de cirka 30 personer som simmade i bassängen
Episoden orsakade stor munterhet i herrbastun en stund senare.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 00:21:33
|
Definera väldbyggd?
Bastant, bulkad eller välsvarvad? |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 00:38:48
|
hehe satt precis och formulerade samma fråga...
En annan vinkling på frågan får jag väl ta då, mådde du illa eller kände dig glad efter denna syn? |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 00:39:24
|
En rolig stund, på en annars tung dagsdel... |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 08:47:14
|
Ytterligare en fråga, vilket badhus pratar vi om? |
|
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7961 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 08:56:25
|
quote: välbygd dam
Skräm inte upp mig nu, jag ska på badhuset om en liten stund |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 09:19:16
|
quote: Ytterligare en fråga, vilket badhus pratar vi om?
Ska du iväg o spana |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 09:50:06
|
Jag hade inte glasögonen på mig när jag simmade - så jag har lite svårt att uttala mig om på vilket sätt hon var välbygd... Fick känsla av att det var en kombination av bastant, bulkad och välsvarvad. Jag kände mig definitivt road i alla fall - och inte det minsta illamående.
Badhuset var Kronobergsbadet i Polishuset i Stockholm! /Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 09:56:03
|
Hmmm, svårt att spana i Sthlm när man bor i London.
Jag har inget minne av att jag såg välbyggda kvinnor där när jag simmade där under början av nittiotalet, utvecklingen går framåt!!! (eller så simmade jag någon annanstans, minnet går bakåt). |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 10:33:46
|
brewitz - Skillnaden i spanläget beror förmodligen på en kombination av tre faktorer:
1) Kungsholmens befolkning - liksom besökarna på Kronobergsbadet - är yngre nu än i början på 90-talet.
2) Tiden när man besöker badet - det är skillnad på publiken söndagseftermiddagar och tidiga måndagseftermiddagar
3) Jag har blivit äldre...
/Jörgen G |
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 11:53:46
|
Ha ha ha... störtskönt!!
Hon kanske var något morgontrött ;-) |
|
|
MikaF
Member
146 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 11:58:39
|
Härlig läsning när man precis kommer från akuten efter att ha skurit av en nagel och ca 1 mm av fingret med min farligt vassa Stake Damaskus kniv.... Fortfarande lite svag och yr... men värre saker kan hända och som sagt kul med en härlig vardagsobservation..
Ha det så bra alla!
Hälsn/Mikael |
Driver Top HiFi |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 17:34:34
|
Sist jag var på Helsingborgs badhus så kom Pamela Anderson och fyra andra grymt välbystade brudar. Det blev ett jädra partaj - men jag vaknade upp rätt snabbt då en 24 meters långtradare påminnde mig om GRÖNT LJUS!! |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 20:38:59
|
quote: Kronobergsbadet i Polishuset i Stockholm!
Du var nog inte ensam om att spana i det sällskapet...
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 23:50:04
|
Ok Jörgen_G
1: Hur kan befolkningen vara yngre, jag är ju äldre men ändå yngre än jag var då (i sinnet)?
2: Inget bra svar, för mig har all tid efter 0700 blivit alltför länge efter väckarklockan ringer tid.
3: Jag har också blivit äldre men som försvar använder jag ett favorituttryck från en annan forummedlem. "Muuuuhaahaa", det är ju själva tjusningen med att bli äldre.
Edit: OT, 159 rullar fortfarande med gamla RM, sista linjen nu. |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/11/06 : 20:26:01
|
brewitz:
1) Alla äldre damer - läs tanter - har dött undan och ersatts med yuppisar i lägre 30-åren
2) Tyvärr kan jag inte göra något åt detta...
3) Det kan jag hålla med om...
OT: Bara en RM-lnje kvar
/Jörgen G |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2005/11/06 : 23:15:37
|
På badhus kan det hända saker. När jag låg i bubbelkoppen såg jag en yngre man komma gående från omklädningsrummet. Att han gick och funderade var tämligen uppenbart, i handen dinglade badbraxorna. Han upptäcker sin situation och knallröd i plytet lubbar han tillbaka in på herrarnas. Hifinörd med uppgradering limmat i pallet?
En annan gång var det ett stjärnskott till blottare som hoppade in i ett solarium, reaktion vart det! men hur skulle tjejen kunna se något med dessa glasögon samt några tusen vatt i motljus? Polis hämtade honom.
En gång när jag klev in i ångbastun (gemensam) satt där några kvinnliga nysvenskar nakna. Dom ylade man ut man ut. Det gick nog säkerligen åt många Allaha Hasckbar den eftermiddagsbönen. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
|
Topic |
|