Author |
Topic |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 14:10:28
|
Japp
Igår natt vid 1-tiden fick jag äran att blåsa för första gången i mitt liv
Efter Coldplay konserten i Köpenhamn så åker hela familjen ut från Malmö för att via E6an ta oss till Ängelholm. I utkanten av Malmö så kommer en polisbil upp bakom och blinkar efter ett tag att vi skall stanna. Två urtrevliga poliser hälsar och undrar om de kan få se körkortet och ber mig även blåsa. Jag säger att mitt ligger hemma men erbjuder kärestans UK körkort. De frågar vem bilen är skriven på, blåsningen går galant och de önskar en god natt
Troligen så blev vi stoppade för att bilen, en 91a importerades -04 och därför har U som första reg-bokstav. när vi accade ifrån dom på utfarten från Malmö så såg de en SAAB Turbo med fyra personer i med "konstiga" skyltar. Eller så gjorde de bara sitt jobb.
Kul att ha fått blåsa tryggt att de kollar efter rattfyllon och skönt att de stoppade vår bil....den kunde ju varit stulen
Slår mig nu att detta kanske hör hemma under värdelöst vetande, om så, flyttar jag gärna
M
Coldplay..... 9.0/10 -0.5 för att ölen (Tuborg) smakade formaldehyd enligt kärestan
|
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 14:31:06
|
Inget mer om att du inte hade ditt körkort med dig ? ?? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 16:23:19
|
Nä !! Man behöver ju inte ha körkort med sig sålänge någon i bilen har leg och intygar förarens identitet Smidigt
Körkortet som kärestan har ifrågasätts dock ganska ofta här i Ängelholm. Hon kör mkt inom kommunen och passerar polisens favveplats flera gånger / arbetsdag
M |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 19:23:39
|
Var i Ängeholmskomun är polisens favvoplats??? |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 20:05:54
|
Om du är på raksträckan förbi Ängelholmsglass eller svackan under gångbron vid idrottsplatsrondellen så bränns det
M |
Mr 500! |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 22:22:51
|
Okej, tack då vet jag.... |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 22:38:14
|
eller......
M |
Mr 500! |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 22:44:17
|
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 22:50:27
|
quote: Igår natt fick jag äntligen blåsa :-)
Hugaligen, blev rätt lättad när jag klickade mig in i tråden och fick se att det inte var ett blåsjobb som du utförde på någon |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 22:55:57
|
NU håller vi oss till ocensurerade ämnen,,, |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 23:21:56
|
Konstigt att det inte prioriteras högre igentligen... skjuta laser är ju en uppgift som kommer i andrahand enligt mig... prioritet 1 borde ju att få bukt med missbruket i trafiken... Fram för mer blåsningar i trafiken ;-) |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2005/10/31 : 23:38:18
|
Fick blåsa idag, jag med. På en flygande besiktning Fick även nedslag på mitt trasiga avgasrör, har slagit upp ett hål i mellandämparen pga bilens tidigare ngt låga tillstånd. På samma gång blir man ju glad av att se att polisen befinner sig ute på vägarna. Men det klart att det känns surt. Nu måste jag använda min förbokade besiktningstid. hade tänkt skjuta lite på tiden - först...
Passerati |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2005/11/01 : 23:18:29
|
Hmm, jag har en aningen pinsam blåshistoria. Åkte fort på en 50 väg mitt i natten, känner till vägen väl, och körde fort där det inte finns infarter eller övergångs ställen och så vidare. I alla fall, har flickvännen bakpå, plötsligt ser jag en polis stå på vägen och vill vinka in mig, jag hade rejält svårt att få stopp på hojen innan jag var förbi polisen. Han ville bara att jag skulle blåsa, men har var inte glad direkt, han fattade ju att det gått riktigt fort, men han sa inget om det. Jag var ung då, får skylla på det. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
|
Topic |
|