HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Igår natt fick jag äntligen blåsa :-)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/10/31 :  14:10:28  Show Profile Send mace a Private Message
Japp

Igår natt vid 1-tiden fick jag äran att blåsa för första gången i mitt liv

Efter Coldplay konserten i Köpenhamn så åker hela familjen ut från Malmö för att via E6an ta oss till Ängelholm. I utkanten av Malmö så kommer en polisbil upp bakom och blinkar efter ett tag att vi skall stanna. Två urtrevliga poliser hälsar och undrar om de kan få se körkortet och ber mig även blåsa. Jag säger att mitt ligger hemma men erbjuder kärestans UK körkort. De frågar vem bilen är skriven på, blåsningen går galant och de önskar en god natt

Troligen så blev vi stoppade för att bilen, en 91a importerades -04 och därför har U som första reg-bokstav. när vi accade ifrån dom på utfarten från Malmö så såg de en SAAB Turbo med fyra personer i med "konstiga" skyltar. Eller så gjorde de bara sitt jobb.

Kul att ha fått blåsa tryggt att de kollar efter rattfyllon och skönt att de stoppade vår bil....den kunde ju varit stulen

Slår mig nu att detta kanske hör hemma under värdelöst vetande, om så, flyttar jag gärna

M

Coldplay..... 9.0/10 -0.5 för att ölen (Tuborg) smakade formaldehyd enligt kärestan


mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/31 :  14:31:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Inget mer om att du inte hade ditt körkort med dig ? ??

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/10/31 :  16:23:19  Show Profile Send mace a Private Message
Nä !! Man behöver ju inte ha körkort med sig sålänge någon i bilen har leg och intygar förarens identitet
Smidigt

Körkortet som kärestan har ifrågasätts dock ganska ofta här i Ängelholm. Hon kör mkt inom kommunen och passerar polisens favveplats flera gånger / arbetsdag

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/10/31 :  19:23:39  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Var i Ängeholmskomun är polisens favvoplats???
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/10/31 :  20:05:54  Show Profile Send mace a Private Message
Om du är på raksträckan förbi Ängelholmsglass eller svackan under gångbron vid idrottsplatsrondellen så bränns det

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/10/31 :  22:22:51  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Okej, tack då vet jag....
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/10/31 :  22:38:14  Show Profile Send mace a Private Message
eller......

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/10/31 :  22:44:17  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/10/31 :  22:50:27  Show Profile
quote:
Igår natt fick jag äntligen blåsa :-)

Hugaligen, blev rätt lättad när jag klickade mig in i tråden och fick se att det inte var ett blåsjobb som du utförde på någon

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/31 :  22:55:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
NU håller vi oss till ocensurerade ämnen,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/31 :  23:21:56  Show Profile Send EmilH a Private Message
Konstigt att det inte prioriteras högre igentligen... skjuta laser är ju en uppgift som kommer i andrahand enligt mig... prioritet 1 borde ju att få bukt med missbruket i trafiken...
Fram för mer blåsningar i trafiken ;-)
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2005/10/31 :  23:38:18  Show Profile Send Passerati a Private Message
Fick blåsa idag, jag med. På en flygande besiktning Fick även nedslag på mitt trasiga avgasrör, har slagit upp ett hål i mellandämparen pga bilens tidigare ngt låga tillstånd. På samma gång blir man ju glad av att se att polisen befinner sig ute på vägarna. Men det klart att det känns surt. Nu måste jag använda min förbokade besiktningstid. hade tänkt skjuta lite på tiden - först...

Passerati
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/11/01 :  23:18:29  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hmm, jag har en aningen pinsam blåshistoria. Åkte fort på en 50 väg mitt i natten, känner till vägen väl, och körde fort där det inte finns infarter eller övergångs ställen och så vidare. I alla fall, har flickvännen bakpå, plötsligt ser jag en polis stå på vägen och vill vinka in mig, jag hade rejält svårt att få stopp på hojen innan jag var förbi polisen. Han ville bara att jag skulle blåsa, men har var inte glad direkt, han fattade ju att det gått riktigt fort, men han sa inget om det. Jag var ung då, får skylla på det.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000