HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 uppbyte!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bjurta
Member

123 Posts

Posted - 2005/10/31 :  11:43:09  Show Profile Send bjurta a Private Message
Hej inom en tid kommer jag byta upp mig i högtalarväg. Nu spelar jag på ett par B&W Dm602 s3. Jag har kollat runt på ganska många högtalare, men har fastnat för just B&W. Hade hittills tänkt mig att uppbytet skulle bli till ett par B&W DM604 S3. Vilket kommer bli den största skillnaden på Dm602s3 och Dm604s3? priset eller ljudet? Har inte hunnit lyssna på dom sistnämnda än! Förstärkaren till dom här prylarna kommer att vara THULE Sphere AV100. synpunkter på det kanske Tack!

björn ohlsson

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/10/31 :  12:43:23  Show Profile Send Manga X a Private Message
Lyssna på Dali's nya Ikon 6 innan du bestämmer dig för B&W igen!
Lyssna även på Monitor Audio RS6.


Mvh Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2005/10/31 12:43:48
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/10/31 :  13:42:35  Show Profile Send Blue a Private Message
Ett byte från 602 till 604 skulle, säger jag, mest ge en förändring i form av "en större högtalare", med allt vad det innebär. Du kommer självklart få mer och djupare bas. Men det är nog också så att 604orna gärna vill ha ett lite större rum att jobba i, och att dom kräver lite mer kräm i stärkaren (har sett mätningar som visar att impedansen dippar en bra bit lägre än 602orna). Ljudkaraktären i övrigt kommer du nog att känna igen ganska så väl.

Det du bör fråga dig är kanske: Är det framförallt en bättre (och i så fall på vilket sätt), eller en "större" högtalare du är ute efter? Motsvarande pengar på ett par stativare kan nog ge dig ett par ännu bättre högtalare än 604, men då får du å andra sidan förmodligen kompromissa med djupbasen...

Till Manga X tips vill jag komplettera med Monitor Audio RS 8, som i mitt tycke är ännu bättre än RS 6, och gällande Ikon 6 (som jag inte lyssnat på) kan jag bara tillföra att jag läst att den ska vara rätt "kräsen" när det gäller elektroniken.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000