HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tidning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2005/10/25 :  20:00:16  Show Profile Send rynnox a Private Message
Jag tänkte fråga lite om några tidningar som kan vara aktuella att prenumerera på. Finns det några erfarenheter av t ex HiFiChoice eller Stereophile. Ja vad ska man nu välja. Det är lite som aftonbladet eller expressen. Posta gärna lite åsikter.

mvh Ronny

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/10/25 :  20:31:43  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
HifiChoice tycker jag är mest bra om man tänker köpa nytt och kanske vill se vad som finns att titta närmre på. Står inte så mycket om något i den. Skulle rekommendera någon av de andra.

Kolla pressbyrån :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2005/10/25 :  20:38:27  Show Profile Send ninja a Private Message
HiFi+ (på Engelska, www.hifiplus.com) eller Fidelity (på Norska, www.audioforum.no) är min rekommendation.


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps

Edited by - ninja on 2005/10/25 20:41:04
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/10/25 :  20:41:00  Show Profile Send kris69 a Private Message
Tycker att du skall gå till någon välsorterad tidningshandlare och först tjuvbläddra lite och därefer köpa ett par stycken. Efter det vet du hyfsat vilken du gillar bäst. Personligen skulle jag vilja framhålla engelska hifi+ framför allt men även norska Fidelity.

Hifi+ innehåller långa genomarbetade texter och innehåller förhållandevis lite reklam.

Om du vill läsa texter på nätet så hittar du mycket på exvis - www.sixmoons.com www.audioasylum.com www.audiogon.com eller www.audioreview.com eller www.stereophile.com

Om du läser på tyska så kan du pmá Wolfgang här på forumet, då jag tror att han kan rekomendera en del.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/10/26 :  00:37:53  Show Profile Send edison a Private Message
Fidelity - mkt underhållande stundtals, och med intressant mix av prylar dom testar
Stereophile - kanske inte så bra som den varit, men håller bra klass på sina artiklar, samt har några skribenter vars stil jag gillar mkt.
Hifi News - har också dalat lite men har ofta(st) tillräckligt intressant mtrl för att göra den köpvärd
High Fidelity - synd dom tog bort "Reference CDn" men deras blandning av tester och musikskriverier håller mitt intresse kvar.

Dessa gillar jag, ingen av dom är perfekt men alla har sina positiva sidor(!)

HiFi & Musik köper jag ofta, men den är mer en allmän ljudtidning, och inte så mkt ren HIFI som den varit..."12 volt" eller ej.
Dvs "riktig HIFI" blaska var den fram tom 80-talet...senaste omgörningen stör iaf inte mej nämnvärt...

"Råkade" ikväll dra till med 12 månaders pren på Stereophilen...straxt under 230 skr är inte direkt dyrt...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/10/26 00:58:43
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/10/26 :  00:42:28  Show Profile Send vole a Private Message
quote:
"Råkade" ikväll dra till med 12 månaders pren på Stereophilen...


Edison, den var skön den !!!

Eftersom jag håller med många andra här som postat så kan jag inget annat än rekomendera det sammma, dvs. HiFi+ och Fidelity..

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/10/26 :  02:05:39  Show Profile Send Bravo a Private Message
En prenummeration på Stereophile är i alla fall väldigt prisvärt i jämförelse.

Bravo

Edited by - Bravo on 2005/10/26 02:06:11
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2005/10/26 :  10:32:22  Show Profile Send Sceptic a Private Message
Jag skulle rekommendera hifi+, TAS, S-phile och varför inte High-Fidelity. S-phile är, som sagt, inte vad den varit men om den inte kostar mer än 230 spänner ?! så är den definitivt värt det. Ska själv ta en prenumeration
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2005/11/10 :  01:32:15  Show Profile Send Joacim a Private Message
...en som inte nämnts som Du också bör kolla upp är Absolute Sound...

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/11/10 :  07:25:30  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Bör nog tilläggas, för den som inte läst, att Stereophile är dock inte direkt en tidning man nöjesbläddrar i p.g.a. att tidningen innehåller mest text, väldigt få och små/ointressanta bilder i jämförelse med de flesta andra tidningar.

Tar man t.ex. ett 6 sidors test av en högtalare så är den enda bilden på första sidan, resten är text/mätdata. Vill man läsa och lära så är det förstås optimalt, vill man nöjesbläddra lite på dass ... ja, där vill i varje fall inte jag läsa spaltvis med text, då passar nog något annat lite bättre

Stereophile pris per sida/informationsmängd är oslagbart.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/11/10 :  09:17:08  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Tycker själv att brittiska Hifi World är läsvärd. Har olika tema varje nummer, exempelvis vinyl, budget och 80-tal.
Lättläst med lite diy och en del prylar i prisklass för vanliga människor....

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/11/10 :  17:47:59  Show Profile Send edison a Private Message
Euphonic:
Så sant, så sant ;-)

Börjar iaf klia i läsögonen nu...S-philen har ännu inte börjat droppa in i brevlådan...tar nog några veckor från beställning till det är igång (uppenbarligen)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000