Author |
Topic |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2005/10/23 : 12:44:04
|
Otroligt välfomulerat och ytterligt giftigt.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/10/23 : 16:40:52
|
Hoppas dom hittar en ny sångare fort! Som jag förstår det hela är de bara bra att häxan lämnar bandet och överlåter platsen till någon som är lite driven istället! |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/10/23 : 18:29:49
|
Synd då hon har en bra röst. |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2005/10/23 : 19:43:29
|
Jo, verkligen synd. Men, om hon betett sej som dom skriver, så är det antagligen på tiden att hon får gå.
Tur att man hann se deras sista(?) spelning med Tarja, Hartwall Arena i fredags, precis innan dom hade gett henne brevet.. |
//air |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/10/23 : 21:27:26
|
Tror att såna historier i stil med vad som berättas om i brevet är alltför vanliga i musikindustrin.
Nu kanske Sharon den Adel från Within Temptation kan få gästa lite istället? |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2005/10/23 : 22:07:32
|
Ayn: Mja, me tanke på att hon e gift med en i Within Temptation, så tror jag nog hon är lojal mot bandet. |
//air |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/10/23 : 22:12:17
|
Jo, dessutom är hon gravid i 5:e månaden eller nåt just nu Men just ett litet gästspel på nån låt vore kul tycker jag! |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2005/10/23 : 23:01:48
|
Jo, det vore trevligt. Eller kanske Liv Kristine (före detta Theatre of Tradegy sångerskan) |
//air |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/10/24 : 17:48:42
|
Äntligen! [Som Gert skulle sagt] Nu kanske man kan börja lyssna på nightwish!
Har aldrig förstått vittsen med att ha kvar en sådan urusel sångerska i ett band som har en sådan stor potential. Å förehelafriden dumpa operasång stuket. |
|
|
Hardseq
Member
218 Posts |
Posted - 2005/10/24 : 19:09:53
|
Nothing: Heh, för mig är Nightwish Tarja som sjunger metalopera. Tar man bort Tarja och opera så har man bara vanlig metal kvar. Not that there´s anything wrong with that... |
Min bil går fortare med handbromsen åtdragen. Vem du är att komma med dina "fakta" och påstå att min upplevelse är fel? |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2005/10/24 : 19:53:47
|
@Hardseq :) jo. Nightwish har skönt/sköna sound/melodier + att musikerna är riktigt duktiga till skillnad för Tarja som inte är duktig varesig som operasångerska eller "metal"operasångerska! Hon passar tamefan inte in någonstans.
.
|
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2005/10/25 : 08:44:38
|
Håller absolut inte med dig Nothing. Jag tycker det fungerar förvånansvärt bra med operasång till metalmusik. Tyvärr tonade hon ned den biten på de senaste plattorna och sjöng mer "normalt" och av den anledningen är hon nog lätt att ersätta. Hon bidrog ju inte heller med låtskrivande.
|
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/10/25 : 09:00:55
|
Nightwish´s version av Gary Moores klassiker "Over the hills and far away" är direkt usel jämfört med originalet, mycket tack vare "opera-falsett-sången". Annars tycker jag gruppen har en del bra låtar. Hade kanske köpt greatest hits om det inte vore för ovanstående klavertramp! Man kanske köper den ändå och programmerar cd-spelaren... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Hardseq
Member
218 Posts |
Posted - 2005/10/25 : 17:10:52
|
Aningen offtopic: Skivan Nemo som nightwish släppte sist låter ju tyvärr rätt illa som CD. Finns det någon bättre version ute på något format eller på annan skiva?
|
Min bil går fortare med handbromsen åtdragen. Vem du är att komma med dina "fakta" och påstå att min upplevelse är fel? |
|
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2005/10/25 : 20:52:02
|
Hardseq: Antar du menar senaste albumet med nya låtar, nämligen Once ? Efter det har dom gett ut 2 album, "From wishes to Eternity Live", samt "Highest Hopes - The Best Of..". Iallfall, alla vanliga album finns som vinyl oxo, vet dock inte kvaliten. Dom finns att fås på de flesta musikaffärer runt om i helsingfors iallfall.
On Topic: Finska IltaLehti (motsvarighet till aftonbladet) har förstasiderubrik "Är hon nightwish´s nya solist" och bild på Liv Kristine... Troligtvis bara lösa rykten, men intressant iallafall. Tyvärr når jag inte artikeln online som icke-betalande läsare, men, kanske det kommer mera info så småningom. |
//air |
Edited by - luften on 2005/10/25 20:52:25 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2005/10/26 : 01:08:30
|
Från finska yle´s nyheter, sagt av Tuomas (fri översättning):
"Nightwish fortsätter sin verksamhet, och fortsätter med en kvinnlig solist. Operametal spelas således oxo i framtiden."
Tydligen tänker dom köra på med samma stil.
Källa: http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id19667.html |
//air |
|
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2005/11/08 : 18:25:38
|
Hardseq: Albumet Once finns även på dvd-audio, såg det idag i en skivbutik. |
//air |
|
|
miaber
Member
1345 Posts |
Posted - 2006/06/10 : 19:05:30
|
Ja, hur som helst. Lyssnade nyss på egen mix av Nightwish-låtar 2000-2005. Kan inte komma ifrån att jag ryser av välbehag av Tarjas röst i "walking in the air", samt många andra låtar. Jag tycker inte alls att Sharon den Adel når Tarjas nivåer. Hon är inte dålig, men tämligen färglös. Appropå brevet hon fick. Man kan inte dömma någon ohörd. Att bara gå på övriga bandets version är inte juste. Tarjas version var inte speciellt samstämmig med den andra. Även om Toumas skapar musiken, har jag svårt att tro på en mer lyckad kombination framöver. Detta var en extrem-sen upphämtning av denna tråd. |
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098 |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2006/06/12 : 12:48:19
|
Det ska bli intressant att se vilken typ av sångare dom skaffar sig. Frågan är om dom tänker sig en opera-sångerska eller en rock-sångerska? Dom har ju tonat ned opera-sången på dom sista skivorna. Tarjas "Sara Brightman-sång" på dom sista plattorna känns mindre fräscht och lite mjäkigt jämfört med hennes pampiga opera-röst på dom tidigare plattorna. Jag hoppas på mer opera-sång.
|
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
|
Topic |
|