HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 primare i21 med dynaudio 52 ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2005/10/22 :  13:23:54  Show Profile Send mantra a Private Message
Hej på er!

Jag har sedan tidigare en Primare I21 förstärkare. Tror ni att denna klarar av att driva Dynaudio Audience 52 så att de spelar ut riktigt?

Jag har lyssnat på dessa högtalare tidigare fast med annan elektronik och då gillade jag dem startk.

Vad tror ni?

/Micke

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/22 :  14:02:04  Show Profile Send knoxville a Private Message
Jag skulle definitivt haft något starkare. Jag tror iofs att det kommer låta ok, då primares stärkare är rätt så strömstark, men dynaudio kräver mycket effekt för att spela ut...

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2005/10/22 :  15:52:32  Show Profile Send Poe a Private Message
Jag har tidigare ägt en Primare I20 och jag minns att jag skickade ett mail till Primare och ställde frågan vad de rekommenderade för högtalare till den förstärkaren. Jag fick till svar att de använde just Dynaudio 52 samt Monitor Audio S8 vid provlyssning. Jag körde själv I20:n med 52SE och det lät bra, men det var först när jag gick över till A30.2 som högtalarna blommade ut ordentligt. Nu är ju SE en helt annan högtalare (andra element & filter) än 52:an, så jag tror definitivt att 52:an kan vara en fin kombination med I21:an.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2005/10/24 :  08:52:07  Show Profile Send mantra a Private Message
Jag har ju inte hört denna kombination tillsammans. När jag lyssnae sist på audience 52 så var det tillsammans med en Vincent 233 förstärkare som har lite mer kraft än primare och då lät det riktigt bra tyckte jag.

/Micke

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000