HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Så'n skulle du villa ha va pappa......
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2006/02/20 :  22:11:42  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Hittade http://www.avantgarde-usa.com/trio.html där man skriver att man delar vid just 100Hz mellan subwoofer och Trio.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/24 :  14:45:38  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Oj oj..lilla mayro..

Den som väntar på något gott..



"lilla mayro" hade fel fel fel.. Resorna hit ner har gjort "muse" till en man.. Han har vågat gå linan ut...

Jag minns då han köpte mina infinity 2,5 och frun skrek rakt ut... jajaja.. Som sagt.. "muse" ,, Välkommen i klubben "riktiga hifimen".

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/02/24 :  17:35:13  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Haha, stora ord mayro..
Jag vart man vid 6 års ålder.

Fortsättning följer!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/24 :  18:02:56  Show Profile Send mayro a Private Message
oj då.... så du var bara drygt 4 år då vi lärde känna varann du o ja med andra ord...menar eftersom du numera är 6 år...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2006/02/24 :  20:32:20  Show Profile Send Gothmog II a Private Message
Bland det fulaste jag sett, men smaken är ju som bekant som baken. För VEM bygger man nåt dyligt, köparkretsen kan ju inte va så stor precis.

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/24 :  21:03:39  Show Profile Send mayro a Private Message


Ja... detta är nog en högtalare som delar upp världen i bestämmda ja eller nej ifråga om utseendet...
Men tror man gillar dom lättare i designen om man ser dom live...

och framförallt i ett designat rum också..

Men lyssna på jazz o blues i genom dessa förbaskade högtalare och man har dom klingande i bakhuvudet som en sak man bara inte kan få bort vad fasiken man än gör..

trumpet... Ja jäklar.. jag gillar inte ens det instrumentet.. Men skulle som jag sa till "muse" i telefonen idag snudd kunna bli kär i även detta urbota trista instrument.. ( I mitt tycke trista då självklart)

Jazz... ja vad säger man då jazzklubben inte "besöks" utan dom kommer hem till sitt egen rum..

en bluesplatta då man fan inte kan fatta man lirar en cd spelare ens.. Jag ångrar ärligt lite jag lyssnat på horn så här efteråt.. Det har i mitt hifi liv lämnat fotspår så djupa så jag redan idag vet jag en dag kommer äga hornburkar själv..

Jag skall bara växa på mig lite till i min musiksmak..

helt klart förstår jag alla som via sina DIY byggen bygger sina hornsystem... och även dom som tar till hela husen i sina byggen av basar osv...

Livekänslan är så skrämmande verklig så en gång hört så kan man nog aldrig backa ifrån detta..

fast lite tror jag detta är en musikalisk mognadsfråga också.. Jag är ännu inte där.. Men men. man närmar sig man närmar sig...

"muse" är ju redan vid unga år en musiklalisk gammelgubbe så hans val vart väl enkelt...

han kom.
han såg.
han hörde.
han övertalade frun.(hur detta nu gick till,Hmm)
Han köpte...


och detta 100% otippat...jag känner ju honom.(trodde jag).. Han föll som en sten rakt i backen karln..

Fru muse såg väl att detta var ingen ide att motsätta sig troligen..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/02/24 :  21:18:14  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Jazz & blues har hängt med sedan tidig pubertet..

Colliseum, Tempest, Billy Cobham, Johnny Winter, Allan Holdsworth, Miles etc var skåpmat på den tiden.
Och idag så är ju jazz/fusion/blues-tycket inte mindre direkt.
Så jag har hittat rätt, alla dagar i veckan.
AVANTGARDE DUO!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/24 :  21:33:43  Show Profile Send mayro a Private Message


ja.. Jag önskar alla hade känt "mr muse" så alla kunde höra hans röst i telefonen..

Det är äkta hifiglädje som spruker ut ur luren.. Sådan där känsla som man önskar alla kunde uppleva i alla fall en gång i sitt hifiliv..

För ca 1,5 - 2 år sedan träffades vi per annons om ett par JBL burkar "muse" skulle sälja..Då va det Vincent Vincent JBL som stog i muserska palatset...

Idag... ja jäklar vilka steg han tagit i sin hobby samt utrustning...

Ett stort stort grattis muse.. Jag vet hur oerhört lycklig du är.. Till o med din röst vibbrerar av lycka...

Vilka stora barn vi är va..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000