HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Magnetiskt läckfält från högtalare ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dea
Member

56 Posts

Posted - 2005/10/20 :  19:11:18  Show Profile Send Dea a Private Message
Hej

Har fått behov av en riktigt liten centerhögtalare. Efter lite grävande i gömmorna hittade jag ett gammalt projekt från Allt Om Elektronik med två riktigt små satelliter och en sub som jag påbörjade en gång i tiden....
Detta baserade sig på Seas 11 F-GX 4.5 tums bas och en 1-tums Seas diskant och jag kom så långt att jag byggde satellitlådorna.

Tanken var nu att göra om lådorna till basreflex med avstämmning runt 60 Hz, och använda samma element.
Men nu är ju inte 11 F-GX magnetiskt skärmade så frågan är hur nära TVn kommer det att funka bra ? Finns det nått bra sätt att skärma på ?

Och till sist, var köper man Seas element billigast ?

mvh
Dea

Michael
Member

110 Posts

Posted - 2005/10/21 :  11:57:52  Show Profile Send Michael a Private Message
HIFI KIT (http://www.hifikit.se/) säljer avskärmningskåpor och magneter.

//Michael
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/10/21 :  15:49:17  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
är det en vanlig gammal TV med katodstrålerör så kan du räkna med att högtalarna påverkar om du placerar dom nära, en meter ifrån brukar funka..

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000