HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Radiolagrets tid förbi?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2005/10/17 :  17:21:51  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej,

På andra forum har det spekulerats i om Radiolagrets rea var förebådande deras sorti från hifi-branchen. Inget riktigt svar på den frågan har kommit upp, men i dagens Göteborgs Posten annonseras affärslokalen ut till försäljning...

Mvh

Björn

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2005/10/17 :  17:50:26  Show Profile Send teflon a Private Message
Hoppsan. Jag har visserligen bott i Göteborg i hela mitt liv utan att köpa någonting där, men det vore ändå trist på nåt vis för oss ifall den försvann. De kanske ska relokalisera till någon annan metropol/billigare lokal?
Go to Top of Page

jonas_gbg
Member

336 Posts

Posted - 2005/10/17 :  18:06:43  Show Profile Send jonas_gbg a Private Message
Det var som rackarn.
Lokalen är till salu via Skandiamäklarna. (Kollade lite på nätet)

Handlade nytt på Radiolagret för två veckor sen, och de tog mitt gamla i inbyte. Det nämndes inget om att nåt slut med butiken var på väg.

Men det kanske är svårt numera med enbart tvåkanals?
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2005/10/17 :  18:33:43  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej Teflon, Long time, no see!

Hyran var under 8 000:- i månaden enligt annonsen, (något som får anses vara ok med tanke på att det är 188m2/bra läge vi pratar om), så jag tror inte det är orsaken till att man säljer lokalen. Dom har nog tappat orken helt enkelt.

Själv har jag köpt en Thorens TD 166 Mk. II Superbase där i mitten av 80-talet. Min första och sista (?)affär där...

Mvh

Björn

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/10/17 :  18:40:57  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag gick förbi där för en stund sedan. Enligt skylten så är rean pga att de firar 70-års jubileum.
Go to Top of Page

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2005/10/17 :  19:22:55  Show Profile Send teflon a Private Message
bjorn: Lång tajm no irc. Japp, jag bor kvar du-vet-var och jobbar kvar på samma ställe också. Vem räds förändring här? ;) Bara att slå en pling om du känner för't. =)

Verkar onekligen som att de tappat lusten om man gör sig av med lokalen. Nästan så man ångrar sig att man inte sponsrade bröderna medans tillfälle gavs.. slumpen gjorde väl sitt så jag handlade mina prylar på andra ställen och nu kanske det är för sent. Fast å andra sidan finns det många många butiker i stan som jag inte sponsrar ekonomiskt heller, och jag har inga skuldkänslor för det. Kan ju inte handla överallt bara för att vara solidarisk, eller? :)
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2005/11/20 :  19:14:58  Show Profile Send om.s a Private Message
For å dra liv i en gammel tråd, de virker jo ærlig talt ikke spesiellt ivrige etter å selge, har hatt noen runder hos de og det er ikke stedet jeg ville lagt igjen noen tusner av kroner på anlegg.

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2005/11/21 :  21:13:11  Show Profile Send Aton a Private Message
Vore kul om någon kändis från Forumvärlden tog över! Angående varför de säljer är det väl lätt att se att de har åldern inne för att göra nåt annat i livet.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000