Author |
Topic |
|
bjorn
senior advisor
390 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 17:21:51
|
Hej,
På andra forum har det spekulerats i om Radiolagrets rea var förebådande deras sorti från hifi-branchen. Inget riktigt svar på den frågan har kommit upp, men i dagens Göteborgs Posten annonseras affärslokalen ut till försäljning...
Mvh
Björn |
Verksam i HiFi-branchen sedan 1987. |
|
teflon
Semester på egen begäran
129 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 17:50:26
|
Hoppsan. Jag har visserligen bott i Göteborg i hela mitt liv utan att köpa någonting där, men det vore ändå trist på nåt vis för oss ifall den försvann. De kanske ska relokalisera till någon annan metropol/billigare lokal? |
|
|
jonas_gbg
Member
336 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 18:06:43
|
Det var som rackarn. Lokalen är till salu via Skandiamäklarna. (Kollade lite på nätet)
Handlade nytt på Radiolagret för två veckor sen, och de tog mitt gamla i inbyte. Det nämndes inget om att nåt slut med butiken var på väg.
Men det kanske är svårt numera med enbart tvåkanals? |
|
|
bjorn
senior advisor
390 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 18:33:43
|
Hej Teflon, Long time, no see!
Hyran var under 8 000:- i månaden enligt annonsen, (något som får anses vara ok med tanke på att det är 188m2/bra läge vi pratar om), så jag tror inte det är orsaken till att man säljer lokalen. Dom har nog tappat orken helt enkelt.
Själv har jag köpt en Thorens TD 166 Mk. II Superbase där i mitten av 80-talet. Min första och sista (?)affär där...
Mvh
Björn |
Verksam i HiFi-branchen sedan 1987. |
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 18:40:57
|
Jag gick förbi där för en stund sedan. Enligt skylten så är rean pga att de firar 70-års jubileum.
|
|
|
teflon
Semester på egen begäran
129 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 19:22:55
|
bjorn: Lång tajm no irc. Japp, jag bor kvar du-vet-var och jobbar kvar på samma ställe också. Vem räds förändring här? ;) Bara att slå en pling om du känner för't. =)
Verkar onekligen som att de tappat lusten om man gör sig av med lokalen. Nästan så man ångrar sig att man inte sponsrade bröderna medans tillfälle gavs.. slumpen gjorde väl sitt så jag handlade mina prylar på andra ställen och nu kanske det är för sent. Fast å andra sidan finns det många många butiker i stan som jag inte sponsrar ekonomiskt heller, och jag har inga skuldkänslor för det. Kan ju inte handla överallt bara för att vara solidarisk, eller? :) |
|
|
om.s
Avstängt på egen begäran
383 Posts |
Posted - 2005/11/20 : 19:14:58
|
For å dra liv i en gammel tråd, de virker jo ærlig talt ikke spesiellt ivrige etter å selge, har hatt noen runder hos de og det er ikke stedet jeg ville lagt igjen noen tusner av kroner på anlegg.
mvh |
"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"... |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2005/11/21 : 21:13:11
|
Vore kul om någon kändis från Forumvärlden tog över! Angående varför de säljer är det väl lätt att se att de har åldern inne för att göra nåt annat i livet. |
|
|
|
Topic |
|