HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Denon DCD 685
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/10/16 :  00:54:32  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Ville bara kolla så att jag inte har fattat detta helt fel. Men enligt produktbeskrivningen av denna CD-spelare i HifiKlubbens gamla katalog, så står det att den är utrustad med en fjärrstyrd volymkontroll?

Innebär detta då att man kan koppla den direkt till ett slutsteg utan behovet av ett försteg (förutsatt att man gillar karaktären hos spelaren)?

Stilla gärna min nyfikenhet!

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/16 :  01:43:23  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Hmm vissa CD-spelare typ min Vincent S3:a har volymen på 100% vid påslag. Du måste starta cd-skivan för att sänka volymen på cd-fjärren. Jag skulle aldrig våga koppla min direkt till mina monoblock

Du får prova, berätta för grannarna först!
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2005/10/16 :  12:55:37  Show Profile Send marens a Private Message
På de Denon-modeller jag har haft har volymen varit av typen max volym till -18dB i 12 steg. Det är antagligen en sådan och i så fall går det inte att koppla in direkt till ett slutsteg.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/10/16 :  14:09:23  Show Profile Send Blue a Private Message
Det är så som marens säger, även med DCD-685, ej att rekommendera direkt till slutsteg alltså.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000