HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Besöksvärda butiker (Norrland)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/10/10 :  06:39:11  Show Profile Send Figge a Private Message
Vilka butiker är besöksvärda i Norrland?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/10 :  07:26:44  Show Profile Send Snoop a Private Message
RC i umeå, takt & ton i luleå, ljudshoppen i skelelfteå, AVD i sundvall.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/10/10 :  08:06:32  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Jämtljud i Östersund, där har jag tillbringat en trevlig em när jag åkte inlandsbanan för nåra år sen.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/10/10 :  08:41:58  Show Profile Send Manga X a Private Message
Jag slår ett slag för AVD i Sundsvall samt Hifiklubben i samma stad.


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/10/13 :  11:57:31  Show Profile Send Figge a Private Message
quote:
RC i umeå, ljudshoppen i skelelfteå


Rc i Umeå väldigt mycket av hembio tyvärr ej så mycket 2 kanal av intresse.

Ljudshopen i Skellefteå är där emot besöksvärd, där kan man hitta mycket intressant.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/10/15 :  10:02:58  Show Profile Send Figge a Private Message
Ljudshopen i Skellefteå hade en komplett uppställning av GamuT Cd, förstärkare(den nya DI-150) och högtalare bla T-5 en verkligt vacker pjäs i masurbjörk, som äaven lär bra den korta stund jag lyssnade. Övrigt fanns där Primare, Copland, Marantz, Audionet, Dynaudio samt Audiovector.
Bara tråkigt att jag inte hade mer tid.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/15 :  12:24:10  Show Profile Send knoxville a Private Message
Jag är från Sundsvallstrakten och AVD är en väldigt trevlig affär. Har inte så mycket grejer, men väldigt bra grejer. Personalen är hur "service minded" som helst.

Hifiklubben är också rätt bra, men dåliga rum att dema i. Bara biorummet som har en bra akustik...

En affär jag absolut tycker du skall besöka är Jämtljud i Östersund. Bästa hifiaffären i norrland enligt mig iaf. Har de flesta godbitarna, som Baldelius, Audio Research, Amphion och mycket mycket mer.

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/10/15 :  17:10:28  Show Profile Send Figge a Private Message
Var i Östersund i fredags, men åkte tyvärr innan de hann öppna. Öpnnar först 13.00.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/10/15 :  17:35:22  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Piteå har ett ställe som heter Ljudverkstan(.se) som kanske kan vara värd ett litet besök?
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2005/10/15 :  23:01:44  Show Profile Send SW a Private Message
Jämtljud i Östersund är den bästa HIFI-affär jag har besökt. Tala med Nils Gunnar som är en verklig entusiast. I Östersund finns också HIFI-butiken som är en trevlig butik, tala med Bengt. Inte många städer som har två sådana HIFI-affärer.
I Sundsvall finns AVD men de har väldigt begränsat utbud. I Umeå finns RC.

S
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000