HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kablar till Advantage
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/11 :  18:29:44  Show Profile Send knoxville a Private Message
Har köpt mig ett advantage S150 och tänkte höra vilka kablar ni, som har advantage prylar, använder.

Har lurat lite på jormas och transparent. Silk tycker jag också verkar intressanta.

Några som har några bra rekomendationer??

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/10/11 :  20:10:13  Show Profile Send CC a Private Message
Har kört med SILK o SILSPEAK tillsammans med en uppsättning Advantage stärkare o spelare samt Avance burkar. Lät helt okej. Bra tyngd osv. Lite för snällt kanske, men det är ju som man säger en smaksak... Man får ju mycket kabel för pengarna med SILSPEAK o SIlK, det är nog inget snack om! Annars så lät Jormas kablar både piggare å roligare till Advantage! Men naturligtvis lite dyrare...
Transparent tror jag inte att jag testade just då? Inget som fastnat i mitt minne i alla fall...

Själv kör jag ju med FadelArt, men de kablarna skaffade jag mig efter advantagecombon gästspelade hemma...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/11 :  20:16:27  Show Profile Send knoxville a Private Message
Fadelart är ju riktigt intressanta, men de verkar vara ruskigt dyra. Passar dåligt med studentekonomin...tyvärr. Men tack för inlägget. Skall lura vidare på Silk.

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/10/12 :  01:24:27  Show Profile Send vole a Private Message
Kan inget annat än att hålla med knoxville gällande kabel val,dvs. Fadelart. Dessa kablar är riktigt trevliga...

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"



Edited by - vole on 2005/10/12 15:03:46
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/10/12 :  07:56:55  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Kolla på Supra Ply 3,4S: Ett både billigt och bra alternativ som jag blivit rekommenderad när jag funderade på att byta ut dem mot något bättre var att använda dem i biwiring.Kostar inte så särskilt mycket men ger mycket för pengarna. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

P_H
Starting Member

36 Posts

Posted - 2005/10/12 :  13:21:57  Show Profile Send P_H a Private Message
Jag kör Advantage P1 och A300 med SILK signalkablar och Taralabs RSC Prime 1000 högtalarakablar. Fungerar utmärkt enlig mig.


Ibland gör man ett klipp, ibland går man på en nit, men oftast får man ungefär vad man betalar för
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/10/12 :  13:30:48  Show Profile Send Mahler a Private Message
Kanske skulle vara intressant och veta vilka högtalare du har att koppla på din Advantage ochså!

Själv har jag t ex S1+S250 vilket lät KRÅKA med Transparent Ultra (av äldre modell får jag tillägga) och Vienna Acoustics. Men med andra mera neutrala, ljusare och mera analytiska högtalarmodeller skulle säkert Transparent passa bättre! Hos mig lät det bättre med Purist Audio och Acoustic Zen som jag kör idag!

Hursomhelst är det nog något du får prova dig fram till själv! Försök låna hem lite olika alternativ och prova!

Har även provat Jormas signalkabele ochså vilket lät väldigt bra !!


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/12 :  13:49:38  Show Profile Send knoxville a Private Message
Jag spelar på ett par hemmabyggda HFLS-1:or, men de skall bytas ut när jag flyttar tillbaka till lule igen. Jag tror att det blir golvar av någon modell. Sugen på pip60.

HFLS-1 har en ganska varm karaktär måste jag säga. Helt klart lite laidback.

jo, jag har hört jormas no1 kablar och de var VÄLDIGT bra, men kostar alldeles för mycket fö mig. Tycker även no2 är för dyra, så då återstår bara no3 och de vet jag inte hur pass bra de är... Någon som har dem?

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/10/12 :  13:52:26  Show Profile Send Per100 a Private Message
Transparent Super (MM) lät kanon med JM LAB 907BE enl min erfarnhet. Testade allt från Advantage, Accuphase till Lavardin. Allt lät bra. Ulfsan testade med JM LAb Mini Utopia och det funkade också väldigt bra med Super (MM) enl honom. JM LAB gör högtalare som är motsatsen till mörka i karaktären. En del säger att de är något ljusa, andra att de är neutrala.

Så det stödjer det Mahler säger angående god matchning med transparent.

Som säges i tråden, det beror på vilken högtalare du skall matcha med.
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2005/10/12 :  18:33:25  Show Profile Send Tomas a Private Message
Matchning och anpassning! Tyvärr inget enklare svar!

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000