HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp jag har fått "hifilis"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/10/10 :  22:00:36  Show Profile Send kris69 a Private Message
Denna diagnos fick jag av en bekant häromdagen, då jag i vårt samtal upprepat ville prata om 6922-rör. Jag förstår inte vad han menar, det är ju en så jäkla flexibel och mångfacetterad produkt.

Om jag nu har fått "hifilis", så påminner den rätt mycket om malaria och depression. Den liknar malaria på så vis att den är ständigt återkommande i skov, svår att bota. Den påminner om depression för att symtomen kan botas med ström.

Är det någon mer som har fått "hifilis"

" Vi borde prata mera om våra öron"

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2005/10/10 :  22:03:17  Show Profile Send MatsT a Private Message
Inget att bry sig om!

Jag tror det är "de andra" det är fel på...
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/10 :  22:05:00  Show Profile Send mayro a Private Message

det är obotligt.. alla tillverkare "forskar" febrilt efter rätt saker. Inget hjälper mer än stundtals...

Så just nu är dom senaste rönen att man skaffar sig ett bra jobb med hög inkomst så man kan hålla sjukdommen stången via byten då sjukdommen slår till...

Detta förebygger kriserna o sviterna OM man inte kan göra nya upptäckter...

så man sattsar på förebuggande numera då insikten är att detta är obotligt..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/10 :  22:24:00  Show Profile Send jerico a Private Message
Botemedlet hittade en kille i visby under helgen !!!!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/10/10 :  22:26:20  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Skillnaden på "hifilis" och en annan obehaglig sjukdom som låter ungefär likadant är väl att den som låter ungefär likadant riskerar man få vid intim samvaro med tjejer, Det är väl ganska ovanligt att man får "hifilis" av att vara ihop med tjejer, dock...

För övrigt mår jag inte speciellt illa av min "hifilis"....

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/10/10 :  22:34:53  Show Profile Send CC a Private Message
quote:
Botemedlet hittade en kille i visby under helgen

Synd att jag inte letade på samma ställe...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/10/10 :  22:35:56  Show Profile Send kris69 a Private Message
Ja efter vad jag hört verkar den nästan uteslutande vara överförbar mellan män. Däremot verkar smittan vara överförbar vi såväl elektronisk som fysisk kontakt och leda till både ekonomisk dränering och lycka.

Ta waf-begreppet tex. Snacka om att vi "som har det" försöker skaffa oss ett alibi "av sundhet"

Jag är sjuk känner jag. Det känns ganska underbart.


" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

silvr
Starting Member

36 Posts

Posted - 2005/10/10 :  22:40:46  Show Profile Send silvr a Private Message
Och ordet prylbögeri har fått ännu en synonym.
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/10/10 :  23:08:53  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Nja, Silvr...
...sjukdomen har (i alla fall enl min och HiFass tolkning) även en annan dimension; en mer mjuk, kulturell och njutningsinriktad dimension som nås då hårdvaran avnjutes och allt stämmer!!

(även om man nog får erkänna att en gnutta prylbögeri ingår i symptomen för sjukdomen.).

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem

Edited by - ulfsan on 2005/10/10 23:09:36
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/10/10 :  23:35:37  Show Profile Send ILLY a Private Message
"Modda" är en bra bromsmedicin, för den som inte har så stor plånbok, samt gillar å meka lite. Att byta nån konding här och nån op-amp där, är inte alls så dyrt som att köpa nya högtalare men nästan lika roligt. Dock kan detta leda till den ännu mer svårbotade "moddar-sjukan", som gör att man tillslut inte kan lyssna på sin anläggning så ofta, eftersom delar av anläggningen ligger i småbitar på köksbordet, oftare än den står i sitt rack och spelar musik. Det är även detta missbruk som alstrar beteenden som "dumpster-diving" och sniffning av fluss och tenn.

Den mindre lödsugne kan i stället fastna i "kabel-härvan". Frågan lyder: Är kabelfixering ett sjukdomssyndrom, eller religiös övertygelse?

Militant cyklist.
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/10/11 :  00:46:18  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
kris69:

Lägg lite krut på rummet.

HiFi-bög i kubik, javisst!
Men ingen som har lite kunskap om fysik bör tycka att du är fetfel ute.


10.000kr på en närkabel däremot.. då är det läge för mediciner o grejer.


Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/10/11 :  00:56:25  Show Profile Send Bubbel a Private Message
quote:
"Modda" är en bra bromsmedicin, för den som inte har så stor plånbok, samt gillar å meka lite. Att byta nån konding här och nån op-amp där, är inte alls så dyrt som att köpa nya högtalare men nästan lika roligt. Dock kan detta leda till den ännu mer svårbotade "moddar-sjukan", som gör att man tillslut inte kan lyssna på sin anläggning så ofta, eftersom delar av anläggningen ligger i småbitar på köksbordet, oftare än den står i sitt rack och spelar musik. Det är även detta missbruk som alstrar beteenden som "dumpster-diving" och sniffning av fluss och tenn.


Detta är jag enligt min bekantskaps krets men jag förstår inte.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/10/11 :  14:14:46  Show Profile Send ILLY a Private Message
Vid närmare eftertanke, moddar-sjukan borde betäcknas som en form av läkemedelsberoende.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/10/11 :  19:09:16  Show Profile Send ohmega a Private Message
m_persson79:

Ja....krut kunde köpas förr i apotek kan ja hört

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2005/10/11 :  21:48:08  Show Profile Send esl a Private Message
Konstiga människor det finns...

Hifilis är tydligen en "ful" sjukdom medans "musica diggadigga" syndrom är helt ok??

Pianisten spelade så dåligt att han blev utkastad... han flög i tangentens riktning.

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/10/12 :  15:34:40  Show Profile Send ohmega a Private Message
esl:

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2005/10/12 :  16:40:36  Show Profile Send Passerati a Private Message
Ser inte "hifilis" som ett problem, direkt Ser den nämligen inte som en ful sjukdom. Utan snarare en form av ett upplyst tillstånd Och likt de gamla grekiska filosoferna, riskerar vi väl alla att bara bli missförstådda. Och uttryck liknande: "Man blir inte profet i sitt eget land" Känns därmed mera aktuellt

Nej det är väl våran uppgift att istället för att, ta emot lustiga kommentarer. Visa mänskligheten vikten av bra ljud Vi är inte galna - alla andra är det

Den sk "Moddar-sjukan" är jag dock lite rädd för...

Mvh
Passerati
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/10/12 :  18:27:10  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
Jag har en släng av "schemalexi" då jag har svårt att läsa rörförstärkarscheman på grund av ren upphetsning..

Däremot har jag hört talas om Hifilis, är det inte den sjukdomen som gör att det svider när man kissar?

Komponetylom är också en sjukdom som yttrar sig som små blåsor på fingrarna efter man har lödat fast komponenter på fulkretskort som exempelvis veroboard..

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/10/12 :  19:05:27  Show Profile Send kris69 a Private Message
Skönt att landet verkar fullt med sjuklingar. Verkar som att en riktig sjukdomsmässa i Malmö kan leda till både bot och förvärrat tillstånd. Rena tältmötet, både frälsning och exorcism.
Det är tur att denna smabandscentral är öppen dygnet runt.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/10/12 :  21:52:05  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
ALÖS: Avdelningen för Ljudmässigt Överförbara Sjukdomar

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/10/13 :  09:28:59  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Ja, här var det ju många som var HIF(i)-positiva!

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000