Author |
Topic |
|
kris69
Member
538 Posts |
Posted - 2005/10/10 : 22:00:36
|
Denna diagnos fick jag av en bekant häromdagen, då jag i vårt samtal upprepat ville prata om 6922-rör. Jag förstår inte vad han menar, det är ju en så jäkla flexibel och mångfacetterad produkt.
Om jag nu har fått "hifilis", så påminner den rätt mycket om malaria och depression. Den liknar malaria på så vis att den är ständigt återkommande i skov, svår att bota. Den påminner om depression för att symtomen kan botas med ström.
Är det någon mer som har fått "hifilis" |
" Vi borde prata mera om våra öron" |
|
MatsT
100.000-klubben
2457 Posts |
Posted - 2005/10/10 : 22:03:17
|
Inget att bry sig om!
Jag tror det är "de andra" det är fel på... |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/10 : 22:05:00
|
det är obotligt.. alla tillverkare "forskar" febrilt efter rätt saker. Inget hjälper mer än stundtals...
Så just nu är dom senaste rönen att man skaffar sig ett bra jobb med hög inkomst så man kan hålla sjukdommen stången via byten då sjukdommen slår till...
Detta förebygger kriserna o sviterna OM man inte kan göra nya upptäckter...
så man sattsar på förebuggande numera då insikten är att detta är obotligt.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2005/10/10 : 22:24:00
|
Botemedlet hittade en kille i visby under helgen !!!!
|
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2005/10/10 : 22:26:20
|
Skillnaden på "hifilis" och en annan obehaglig sjukdom som låter ungefär likadant är väl att den som låter ungefär likadant riskerar man få vid intim samvaro med tjejer, Det är väl ganska ovanligt att man får "hifilis" av att vara ihop med tjejer, dock...
För övrigt mår jag inte speciellt illa av min "hifilis".... |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
kris69
Member
538 Posts |
Posted - 2005/10/10 : 22:35:56
|
Ja efter vad jag hört verkar den nästan uteslutande vara överförbar mellan män. Däremot verkar smittan vara överförbar vi såväl elektronisk som fysisk kontakt och leda till både ekonomisk dränering och lycka.
Ta waf-begreppet tex. Snacka om att vi "som har det" försöker skaffa oss ett alibi "av sundhet"
Jag är sjuk känner jag. Det känns ganska underbart.
|
|
|
silvr
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2005/10/10 : 22:40:46
|
Och ordet prylbögeri har fått ännu en synonym. |
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2005/10/10 : 23:08:53
|
Nja, Silvr... ...sjukdomen har (i alla fall enl min och HiFass tolkning) även en annan dimension; en mer mjuk, kulturell och njutningsinriktad dimension som nås då hårdvaran avnjutes och allt stämmer!!
(även om man nog får erkänna att en gnutta prylbögeri ingår i symptomen för sjukdomen.).
/ Ulf |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
Edited by - ulfsan on 2005/10/10 23:09:36 |
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2005/10/10 : 23:35:37
|
"Modda" är en bra bromsmedicin, för den som inte har så stor plånbok, samt gillar å meka lite. Att byta nån konding här och nån op-amp där, är inte alls så dyrt som att köpa nya högtalare men nästan lika roligt. Dock kan detta leda till den ännu mer svårbotade "moddar-sjukan", som gör att man tillslut inte kan lyssna på sin anläggning så ofta, eftersom delar av anläggningen ligger i småbitar på köksbordet, oftare än den står i sitt rack och spelar musik. Det är även detta missbruk som alstrar beteenden som "dumpster-diving" och sniffning av fluss och tenn.
Den mindre lödsugne kan i stället fastna i "kabel-härvan". Frågan lyder: Är kabelfixering ett sjukdomssyndrom, eller religiös övertygelse? |
Militant cyklist. |
|
|
m_persson79
100.000-klubben
787 Posts |
Posted - 2005/10/11 : 00:46:18
|
kris69:
Lägg lite krut på rummet.
HiFi-bög i kubik, javisst! Men ingen som har lite kunskap om fysik bör tycka att du är fetfel ute.
10.000kr på en närkabel däremot.. då är det läge för mediciner o grejer.
|
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6799 Posts |
Posted - 2005/10/11 : 00:56:25
|
quote: "Modda" är en bra bromsmedicin, för den som inte har så stor plånbok, samt gillar å meka lite. Att byta nån konding här och nån op-amp där, är inte alls så dyrt som att köpa nya högtalare men nästan lika roligt. Dock kan detta leda till den ännu mer svårbotade "moddar-sjukan", som gör att man tillslut inte kan lyssna på sin anläggning så ofta, eftersom delar av anläggningen ligger i småbitar på köksbordet, oftare än den står i sitt rack och spelar musik. Det är även detta missbruk som alstrar beteenden som "dumpster-diving" och sniffning av fluss och tenn.
Detta är jag enligt min bekantskaps krets men jag förstår inte.
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2005/10/11 : 14:14:46
|
Vid närmare eftertanke, moddar-sjukan borde betäcknas som en form av läkemedelsberoende. |
Militant cyklist. |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2005/10/11 : 19:09:16
|
m_persson79:
Ja....krut kunde köpas förr i apotek kan ja hört |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben
2578 Posts |
Posted - 2005/10/11 : 21:48:08
|
Konstiga människor det finns...
Hifilis är tydligen en "ful" sjukdom medans "musica diggadigga" syndrom är helt ok??
Pianisten spelade så dåligt att han blev utkastad... han flög i tangentens riktning.
/esl
|
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel. |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2005/10/12 : 15:34:40
|
esl:
|
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2005/10/12 : 16:40:36
|
Ser inte "hifilis" som ett problem, direkt Ser den nämligen inte som en ful sjukdom. Utan snarare en form av ett upplyst tillstånd Och likt de gamla grekiska filosoferna, riskerar vi väl alla att bara bli missförstådda. Och uttryck liknande: "Man blir inte profet i sitt eget land" Känns därmed mera aktuellt
Nej det är väl våran uppgift att istället för att, ta emot lustiga kommentarer. Visa mänskligheten vikten av bra ljud Vi är inte galna - alla andra är det
Den sk "Moddar-sjukan" är jag dock lite rädd för...
Mvh Passerati |
|
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2005/10/12 : 18:27:10
|
Jag har en släng av "schemalexi" då jag har svårt att läsa rörförstärkarscheman på grund av ren upphetsning..
Däremot har jag hört talas om Hifilis, är det inte den sjukdomen som gör att det svider när man kissar?
Komponetylom är också en sjukdom som yttrar sig som små blåsor på fingrarna efter man har lödat fast komponenter på fulkretskort som exempelvis veroboard.. |
Livet är för kort för mono |
|
|
kris69
Member
538 Posts |
Posted - 2005/10/12 : 19:05:27
|
Skönt att landet verkar fullt med sjuklingar. Verkar som att en riktig sjukdomsmässa i Malmö kan leda till både bot och förvärrat tillstånd. Rena tältmötet, både frälsning och exorcism. Det är tur att denna smabandscentral är öppen dygnet runt.
|
|
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2005/10/12 : 21:52:05
|
ALÖS: Avdelningen för Ljudmässigt Överförbara Sjukdomar |
Livet är för kort för mono |
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 09:28:59
|
Ja, här var det ju många som var HIF(i)-positiva! |
|
|
|
Topic |
|