HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Billig uppgradering!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/10/10 :  19:48:49  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Hej! Snart har jag lyckats skrapa ihop runt 5000:- som jag tänkte spendera på min sterio (älskar den felstavingen ).

I nuläget ser systemet ut som följer:

Källa: Billig Sony DVD
Först.: Cabridge 340A
Högt: AE Evo One
Sub: AP Supreme

Jag skulle vilja ha förslag på vad 5000 surt förvärvade kronor skulle kunna ge? Vad ger den bästa uppgraderingen? Rent hypotetiskt sett, naturligtvis. Men alternativen är så många att jag villar bort mig i djungeln.

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/10/10 :  19:53:20  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Skulle nog lagt de pengarna på förstärkeriet.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

rEVOLVEr
Medlem HiFi Norr

121 Posts

Posted - 2005/10/10 :  21:14:15  Show Profile Send rEVOLVEr a Private Message
För just 5000 kronor så skulle jag vilja säga: spara mera! :D Sedan så skulle Jag nog börja uppgraderingen med en ordentlig förstärkare. För köper man istället ett par ordentliga högtalare så är det inte säkert att förstärkaren hänger med. Sedan så skulle jag ge mig på högtalarna och sist men inte minst en cd/dvd. Detta är Vad Jag skulle ha gjort om Jag varit i din sits alltså.
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2005/10/10 :  21:23:18  Show Profile Send MatsT a Private Message
Jag skulle satsat på två subwoofers eller om det inte går att köra försteg och slutsteg separat så kanske förstärkeriet kunde uppdateras för att få möjlighet att köra aktivt delningsfilter till två subwoofers.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/10 :  21:24:25  Show Profile Send matte76 a Private Message
Spara mer i första hand. Sen ny förstärkare, följt av bättre högtalare och sen bättre signalkälla (ren cd-spelare). Kolla med fördel begagnatmarknaden.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/10/10 :  21:54:19  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Ni menar att DVD-spelaren skulle vara duglig nog ändå? (ej provokativt, bara nyfiken)
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/10/10 :  22:20:40  Show Profile Send denada a Private Message
Hmmmmm jag skulle helt klart skaffa en ny pappförflyttare (förstärkeri)
för att sedan hitta något annat KUL att stoppa in i stapeln...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/10/10 :  23:28:20  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Jag skulle modda grejjerna!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2005/10/11 :  00:26:34  Show Profile Send niklas a Private Message
quote:
Ni menar att DVD-spelaren skulle vara duglig nog ändå? (ej provokativt, bara nyfiken)

Absolut! Faktum är att moderna dvd-spelare ofta är bättre än en cd för samma pris. Alla kommersiella intressen kommer naturligtvis hävda nåt annat... Innan du byter cd, låna hem o prova blint och nivåkalibrerat (sök på forumet) så du själv kan avgöra om det är värt pengarna.

Har din förstärkare pre-out/main-in? I så fall hade jag byggt ett par (två st) basmoduler o köpt ett billigt slutsteg o filter för 5k, sen kört dina AE som toppsystem o delat aktivt vid ca 80 Hz.

Om Cambridgen inte har detta hade jag sålt den o skaffat en som hade dessa möjligheter, kanske t.o.m. en receiver med inbyggt filter!

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/10/11 :  00:42:06  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
En liten del av 5000kr till rummet och resten.. ja, skivor eller en juvel till en ev. flickvän.

Rummet.. under tusingen, lite jobb dock.

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/11 :  07:40:43  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Faktum är att moderna dvd-spelare ofta är bättre än en cd för samma pris


Jag hävdar motsatsen, utan att ha kommersiella intressen av det! Har alltid upplevt cd-spelare som bättre än dvd-spelare i ungefär samma prisklass. Undantag kan så klart finnas, det är bara att testa hemma och jämföra.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/10/11 :  16:08:03  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Att dvdspelare skulle vara bättre än cdspelare inom samma prisläge anser jag var mycket konstigt. Det är snarare som så att du får gå upp i pris på dvdspelaren för att komma i samma ljudkvalitet som cdspelare.Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2005/10/11 16:09:53
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/10/11 :  16:12:47  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
De flesta verkar vara eniga om att det är förstärkeriet som skulle må bäst av en uppgradering. Men då efter en än längre sparperiod. Vi får väl se då vad som dyker upp om ett tag igen.
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2005/10/12 :  00:01:56  Show Profile Send niklas a Private Message
quote:
Jag hävdar motsatsen, utan att ha kommersiella intressen av det! Har alltid upplevt cd-spelare som bättre än dvd-spelare i ungefär samma prisklass. Undantag kan så klart finnas, det är bara att testa hemma och jämföra.

quote:
Att dvdspelare skulle vara bättre än cdspelare inom samma prisläge anser jag var mycket konstigt. Det är snarare som så att du får gå upp i pris på dvdspelaren för att komma i samma ljudkvalitet som cdspelare.Mvh Kristofer

Ni har testat blint antar jag...? Eller "känns" det bara som att det borde vara så? Det skulle jag faktiskt kunna hålla med om att det gör...

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2005/10/12 :  00:20:01  Show Profile Send ztenlund a Private Message
niklas: Har du testat eller? Inte en enda utan något slags representativt urval.

Du hävdar ju att "faktum är", baserat på vad?

Jag ska inte hävda varken det ena eller det andra, men med ett sådant påstående tycker jag att information om hur du kommit fram till detta kan vara "på sin plats"...

Jag har dock svårt att tro att så skulle vara fallet eftersom det ska ingå mycket fler komponenter i en dvd-spelare som ska göra fler saker, möjligtvis att det skulle kunna vara så vad gäller de absolut billigaste där hela bunten är fullproppade med IC-kretsar som gör allt i ett.

Har inte sett något test heller som pekar på att dvd skulle vara bättre, men tester är ju inte allt förvisso...
Möjligen Denver-pojkarna här på forumet då, fast det gäller ju moddade exemplar och dessutom var det ju här frågan om ett generellt påstående.

Inte ute efter en "het" diskussion utan det skulle vara intressant med en redogörelse för vad ditt påståenede baseras på.

Edit: MullBenkt: Hoppas det inte mitt inlägg inte ligger för långt utanför trådens ämne för din smak, säg till isf.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2005/10/12 00:25:42
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/10/12 :  00:34:49  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Det är bara kul, för jag lär mig en massa. Helst ingen "het diskussion", som du nämnde. Då lämpar det sig nog bäst med en egen tråd. Jag vill mest bara ha en fingervisning som visar på hur jag kan få tag på "the most bang for the buck" så att säga.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/10/12 :  09:12:56  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja jag har testat det så pass många gånger att jag borde kunna få ut ett signifikatativt resultat. Det som jag ställer mig frågande till när det gäller de modifierade Denver som alltid kommer upp i diskussionerna är hur stabila konstruktioner är de?

För åtminstone i cdspelarvärlden så har tyngden i transporten med att göra hur pass stabil avläsning som går att få samt därav hur korrekt detta görs. Det går ju alltid att låta felkorrigeringskretsarna korrigera felen men ju mindre de behöver jobba desto mindre påverkan får du ju på ljudet, vilket resulterar i bättre slutresultat.

Än så länge har ingen som modifierat någon Denver berättat om i fall de även har ökat vikten på dem utan vad jag förstått utav det jag läst så har man endast bytt elektroniken. Dvs inte ökat tyngden. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2005/10/12 09:13:37
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2005/10/12 :  09:47:26  Show Profile Send niklas a Private Message
quote:
niklas: Har du testat eller? Inte en enda utan något slags representativt urval.

Du hävdar ju att "faktum är", baserat på vad?

Jag ska inte hävda varken det ena eller det andra, men med ett sådant påstående tycker jag att information om hur du kommit fram till detta kan vara "på sin plats"...


Japp. Det är baserat på mina erfarenheter, samt oberoende (icke branschanknutna, gissa var ) tester. I mitt inlägg uppmanade jag även till att var och en som är nyfiken bör ta reda på själv hur det ligger till, inte gissa eller "tro" för att "det borde vara så".
quote:

Jag har dock svårt att tro att så skulle vara fallet eftersom det ska ingå mycket fler komponenter i en dvd-spelare som ska göra fler saker, möjligtvis att det skulle kunna vara så vad gäller de absolut billigaste där hela bunten är fullproppade med IC-kretsar som gör allt i ett.


Jag blev själv väldigt förvånad. Kändes ju lite snopet att ha köpt en cd-spelare för 10kkr som egentligen inte lät bättre än en dvd för 2k. Det var snarare tvärtom faktiskt. Gick sedan vidare och provade med andra cd-spelare i min närhet. Samma resultat. Kontaktade dvd-tillverkaren, frågade hur detta kunde vara möjligt (speciellt eftersom mina tidigare dvd-spelare varit betydligt sämre!), och fick som svar att de numera använder samma fina komponenter i sina billiga spelare som i dyrare, vilket är möjligt genom extremt stora inköpsvolymer (kostnaderna minskar). Nån ekonom på forumet kan säkert bidra med ett käckt räkneexempel...

Det är också intressant hur jag, när jag köpte min cd-spelare, kunde höra så tydliga och solklara skillnader mellan olika cd-spelare i öppna tester i nån hifi-butik, med okänd återgivningskedja i ett okänt rum...
quote:

Har inte sett något test heller som pekar på att dvd skulle vara bättre, men tester är ju inte allt förvisso...


Sen beror det ju på vilka tester man läser... Som sagt, det bästa är att ta reda på själv hur saker o ting förhåller sig. Det kan iofsig vara omständigt (och jobbigt) att göra det, men att gräva ner huvudet i sanden för att det "borde vara" på ett visst sätt tycker i alla fall jag är ganska dumt.
quote:

Möjligen Denver-pojkarna här på forumet då, fast det gäller ju moddade exemplar och dessutom var det ju här frågan om ett generellt påstående.


Den där diskussionen ger jag dock inte så mycket för personligen, men det är ju jag det. Mest för att de pratar om så stora skillnader, när jag inte tycker att det är speciellt stora skillnader alls.
quote:

Inte ute efter en "het" diskussion utan det skulle vara intressant med en redogörelse för vad ditt påståenede baseras på.


Såklart.

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/12 :  09:57:27  Show Profile Send matte76 a Private Message
När jag jämförde min Sony dvd-spelare (3 år gammal, 3.000 kr) med min tidigare cd-spelare Primare CD31 (nypris 19.000 kr) så var skillnaderna stora till Primarens fördel. Så stora och uppenbara att blindtester inte behövdes. Basen var tydligare och rappare, röster kom fram bättre, ljudbilden bättre definierad med de olika instrumenten osv. Men hade jag jämfört med en dvd-spelare för 19.000 hade skillnaderna kanske inte varit lika stora, vem vet.

Jag har också jämfört min Sony dvd med Operas Reference 2.2 MKIII (ca 11.000 kr) och återigen var skillnaderna stora till cd-spelarens fördel. Varmare, fylligare ljud med mer luft mellan instrument, tydligare röster, rappare och djupare bas etc. Återigen var skillnaderna så stora att blindtester knappast var nödvändigt enligt MIN bedömning.

Detta är mina erfarenheter av (öppna) tester dvd-spelare vs. cd-spelare. Jag hade dock gärna deltagit i blindtester för att se hur väl jag kunnat skilja ut de olika spelarna då, framförallt med tanke på de tydliga skillnader jag hörde i öppna jämförelser.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/10/12 10:03:34
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/10/12 :  10:08:47  Show Profile Send bliss a Private Message
quote:
Kontaktade dvd-tillverkaren, frågade hur detta kunde vara möjligt (speciellt eftersom mina tidigare dvd-spelare varit betydligt sämre!), och fick som svar att de numera använder samma fina komponenter i sina billiga spelare som i dyrare, vilket är möjligt genom extremt stora inköpsvolymer (kostnaderna minskar). Nån ekonom på forumet kan säkert bidra med ett käckt räkneexempel...


Jag är iofs inte ekonom men...visst minskar kostnaderna vid höga volymer. Å andra sidan måste man anställa mer personal för att installera/kontrollera komponenterna eftersom om man bara slänger ner dem i en låda så låter de inte alls. Således måste arbetskraft tillföras. Den kostar olika bla beroende på land och utbildning (och tyvärr kön). Lägre utbildning och mindre kunskaper samt lägre löner sänker kostnaderna. Dock rör det sig fortfarande om enorma volymer dvd-spelare som ska krängas och därför blir tiden per enhet mindre än de som har en lägre tillverkningsvolym (om pristet ska fortsätta att hållas nere). Dessutom får man sänka ambitionen att genuint kunna kontrollera och testa varje produkt, det går inte vid dessa volymer även om kineserna är både många och billiga. Jag tror därför, kanske i min enfald, att komponentpriserna är av underordnad betydelse i det här sammanhanget. Det handlar om att se tillverkningsprocessen i sin helhet, var man lägger tid och pengar och vilket resultat detta får i form av prestation och tillförlitlighet.

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/10/12 :  10:08:52  Show Profile Send whiskyman a Private Message
En liten intressant sak vid mitt test är att den dvdspelare som jag testat mot min Primare D30.2 ligger i samma prisläge och anses från Pioneers egen sida vara en av de ljudkvalitetsmässigt bästa de har gjort.Det är Dv-747A.Så att bara säga att den dvdspelare som jag testat med inte skulle räcka till vore ju fel, åtminstone sett ur mina ögon. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2005/10/12 :  10:11:25  Show Profile Send niklas a Private Message
matte, nu skulle vi kunna dra igång en jäkla diskussion om placebo osv, men det känns väl som att det redan är avbetat på forumen...

Hursomhelst vore det väldigt intressant att ta reda om utfallet blir detsamma efter nivåkalibrerade blindtester.

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/12 :  10:24:15  Show Profile Send matte76 a Private Message
niklas: Jo, lite utjatat minst sagt...men placebo handlade det knappast om i mitt fall. Jag var dessutom inte ensam vid jämförelserna utan ett par till var med och de tyckte ungefär samma som jag efteråt. Vid ett par punkter gick åsikterna isär, men alla var överens om att cd-spelarna lät klart bättre än dvd-spelaren.

Nivåkalibrerade var apparaterna inte, men vilken betydelse har detta? Om maskinerna hade samma utgångsnivå, skulle Sonyn då plötsligt spela med mycket bättre bas, tydligare röster, bättre definierad ljudbild, mer värme etc etc i nivå med cd-spelarna? Jag är skeptiskt till detta.

Sen tror jag också att dvd-spelarnas multifunktion gör att cd-delen generellt inte prioriteras, och att det är därför de låter sämre som cd-spelare än rena cd-spelare. De är ju främst till för filmuppspelning.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2005/10/12 :  10:55:56  Show Profile Send niklas a Private Message
quote:
niklas: Jo, lite utjatat minst sagt...men placebo handlade det knappast om i mitt fall. Jag var dessutom inte ensam vid jämförelserna utan ett par till var med och de tyckte ungefär samma som jag efteråt. Vid ett par punkter gick åsikterna isär, men alla var överens om att cd-spelarna lät klart bättre än dvd-spelaren.


Jag tror det är farligt (för ett trovärdigt resultat) att utesluta placebo. Bättre då att ta reda på hur det ligger till. Men vi skulle inte ha den diskussionen, ju.
quote:

Nivåkalibrerade var apparaterna inte, men vilken betydelse har detta? Om maskinerna hade samma utgångsnivå, skulle Sonyn då plötsligt spela med mycket bättre bas, tydligare röster, bättre definierad ljudbild, mer värme etc etc i nivå med cd-spelarna? Jag är skeptiskt till detta.

Nivåkalibreringen är väldigt viktig. Den spelare med högst utnivå kommer sannolikt upplevas som den som låter bäst. (Vad man nu menar med "bäst"...)
quote:

Sen tror jag också att dvd-spelarnas multifunktion gör att cd-delen generellt inte prioriteras, och att det är därför de låter sämre som cd-spelare än rena cd-spelare. De är ju främst till för filmuppspelning.

Ja, och man kan inte använda kablar om dom inte är för "audio".

I övrigt tror jag att jag bidragit klart med mina tips i denna tråden.

Every once in a while you've gotta roll the potato...

Edited by - niklas on 2005/10/12 10:59:47
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/12 :  11:08:47  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Jag tror det är farligt (för ett trovärdigt resultat) att utesluta placebo. Bättre då att ta reda på hur det ligger till


Placebo kan uteslutas mer eller mindre imho OM skillnaderna är så stora att det tydligt och enkelt hörs. Annars kan allt sägas vara placebo och inget är tillförlitligt. Är det placebo om jag i öppet test tycker att en högtalare för tex 25.000 låter bättre än en för 5.000? Krävs det blindtester eftersom man aldrig ska lita på sina sinnen?

Vid väldigt små skillnader däremot kan det påverka och jag hade som sagt gärna deltagit i blindtester mellan tex cd-spelare eller kablar.

quote:
Nivåkalibreringen är väldigt viktig. Den spelare med högst utnivå kommer sannolikt upplevas som den som låter bäst.


Detta är jag medveten om. Men i så pass hög grad att man genom att höja utnivån totalt kan förändra en spelares karaktär, sudda bort de uppenbara bristerna och höja upp den flera kvalitetssnäpp? Nja...

quote:
Ja, och man kan inte använda kablar om dom inte är för "audio".


Ehh...nu förstår jag inte hur du menar. Jag har inte pratat om kablar i denna tråden.

Det är uppenbart att du är medlem i LTS eller tror på deras teorier niklas, inget fel i det! Men det gör att vi nog aldrig kommer vara överens i dessa frågor...

Sorry för OT MullBenkt, men dessa frågeställningar kan ju vara dig till nytta på så vis att du själv kan lyssna och jämföra olika cd-spelare och dvd-spelare med varandra, och sen avgöra själv vilket du ska satsa på.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/10/12 11:13:46
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2005/10/12 :  11:20:22  Show Profile Send niklas a Private Message
quote:
Placebo kan uteslutas mer eller mindre imho OM skillnaderna är så stora att det tydligt och enkelt hörs. Annars kan allt sägas vara placebo och inget är tillförlitligt. Är det placebo om jag i öppet test tycker att en högtalare för tex 25.000 låter bättre än en för 5.000? Krävs det blindtester eftersom man aldrig ska lita på sina sinnen?

Att lita på sina sinnen är ju precis det man gör vid blinda tester! Det är det som är hela "grejjen" med dom!

Svaret på din fråga "Är det placebo..." kan naturligtvis vara att den högtalaren för 25k helt enkelt låter bättre. Det vore ju dessutom högst sannolikt, med tanke på priset. Du vrider till argumentationen lite konstigt tycker jag. Försök fundera lite på vad jag skrivit istället...

Over and out...

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.98 sekunder. Snitz Forums 2000