HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vikfördelning SD-fötter Jmlab Electr. 915
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

krang
Member

434 Posts

Posted - 2005/10/08 :  20:43:16  Show Profile Send krang a Private Message
Är det någon som råkar ha beställt sd-fötter, audiofilutförande, till Electra 915 och som lyckats bra med att väga viktfördelningen, fram & bak, för dessa och har siffrorna kvar. Jag och min personvåg lyckas inget vidare.

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/10/08 :  22:11:14  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Jag har kvar själva fötterna, men inte uppmätta vikterna, till mina sålda JMLab Elektra 926 (36 kg) - efterträdare till 915 (34,3 kg).

Jag vägde noga på 926:orna en gång i tiden. Hade storlek D4 (<9,5 kg) på de två där bak och storlek D5 (<11 kg) där fram. Nu har jag utan att göra ny vägning fram och bak flyttat dem till efterträdarna JMLab MiniUtopia under originalstativen (39 kg inkl stativ). Verkar fungera bra...

Hoppas det kan vara till ngn ledtråd... / Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem

Edited by - ulfsan on 2005/10/08 22:30:40
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2005/10/08 :  23:15:59  Show Profile Send krang a Private Message
Jaha, Jag tänkte väga dem och beställa exakt som viktfördelningen är men jag mördade min våg när jag försökte så jag undrarde om någon hada samma data som jag söker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000