HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Fiffel & båg på forumen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/09 :  11:59:46  Show Profile Send mayro a Private Message


ja. en sak är då säker.. Då containerförsäljande sker på forum samt hifimag så förstår man att sladd far i luften...

Det hade till o med jag gjort som ändå får anses såsom rätt "vidsynt" ifråga om internethandel....

Sedan om containerhandel är ok eller inte har jag ingen bedömmning av.. Men att inte varenda hifisnubbe sitter på containers med grejor är nog rätt klart..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Leif B
Member

1495 Posts

Posted - 2005/10/09 :  12:02:57  Show Profile Send Leif B a Private Message
mayro.

Har du något exempel när detta har skett här på forumet?
Troligtvis har jag med mina blåa ögon missat detta.

mvh
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/09 :  12:20:00  Show Profile Send mayro a Private Message
Här verkar annonsen vara borta.. På hifimag ligger den kvar.. Man säljer tydligen från en container Swan speakers.

Edit.Tog bort länken i alla fall så blir inte inlägget direkt en annons ..

Hurvida man "bara fått nåra över" eller inte har jag ingen bedömmning om.Inte heller om det är seriösa grejor eller inte.Så jag bedömmer inte något här... För visst sjutton har väl alla en container stående med lite "överblivet"...

Liiiiite av "vita van" känsla får man ju i alla fall... Och att handlare då totalt "exploderar" finner inte jag speciellt underligt...tvärt om ser jag det som ett friskhetstecken ärligt talat...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/10/09 12:56:10
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/09 :  12:29:37  Show Profile Send mayro a Private Message
denna annons låg även här på forumet ett tag. Men tror den är borta nu...

Så som sagt. Hificonsult har nog inte direkt exploderat utan anledning.. Man kan förstå att man kanske tror sladd menade lite småpys reklam enbart.. Men jag gissar att saker som detta ligger till grund för sladds agenda här mer än om vi enskilt gör lite reklam för våra egna grejor....eller vår egen handlare osv..
Sladd är så erfaren så han vet nog att även han har reklam från sina kunder på sina produkter..

Så att kasta sten i glashus är det nog inte frågan om här. Den biten är nog sladd lika glad över som alla andra handlare..

Fast en containerförsäljning Ja sådant kan nog få även den lugnaste att vakna till...Annonsen fanns ju även här ju..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/10/09 :  12:29:58  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Hi Fi Consult: Klart att man får diskutera principer även med
norrlänningar men att kalla dom korkade vore det klädsamt om
du tog tillbaka. Du har riktat in dig på den relativt oansenliga
sammanslutningen vi just har startat här uppe och menar att vi
skulle avsätta vår klubbmästare för att han kanske skulle dra
några fördelar av sin position.

Skulle det vara så att han misssköter sitt uppdrag så ordnar vi det
alldeles själva utan att du behöver tala om för oss hur vi skall
bedriva vår verksamhet. Skulle det här bli ett problem i någon av
dom andra klubbstugorna så kommer alldeles säkert även dom
medlemmarna att ordna så att problemet löses på något sätt.
Att göra några särskilda tillägg till stadgarna för forumet
innan det överhuvud taget finns ett problem känns väldigt
överambitiöst.

Att ni säljer på norrland hoppas jag verkligen, då har vi
ytterligare en "nätbutik" vi kan handla ifrån även om en
del av era produkter finns hos exempelvis RC i Umeå.

Att tillämpningen av konkurslagstiftningen fungerar långt ifrån
tillfredställande bör dom flesta agenturer ha lärt sig vid det här
laget och att någon av dom skulle skicka varor för några större
värden till ett nystartat företag mot faktura låter långsökt.


quote:
Vad det gäller bedrägerier är det inte mycket att snacka om. De skall bort och om vi på HiFiForum.nu kan bidra så kontakta oss.


Ganska självklart.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/09 :  12:43:59  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Det är bara att inse att man som företagare får tänka om. Med internet ligger världen öppen. Jag önskar själv att det vore som förr: Att man kunde gå in i en välsorterad hifibutik/vinylbutik. Skivor köper jag på nätet - för att ingen butik i min stad (helsingborg) har den musiken jag köper. Det finns en. Han tar in från USA och säljer CD för 250 spänn, samma cd köper jag på ebay för $3!
Sverige måste tänka om och ändra sin politik. Jag skulle kunna ge många exempel, men vi får ju inte diskutera politik här.

Jag vill ge ett exempel ang. ett inköp: Jag letade efter en Vincent förstärkare. Jag kan inte springa ner hos min handlare och kolla hela tiden. Då dök det upp en kanondeal på Hifimagasinet och jag slog till. 2 veckor därpå gick jag ner till min handlare och där står en likadan. Till kraftig reducerat pris. Jag frågade honom: Varför kan du inte lägga ut dina begagnade/demo prylar på din webbsida. Han svarar: Ah men då får man ju kanske kunder från hela landet, börja skicka och strula - hur lat får man bli?

Jag förstår Hificonsult och hans dilemma. Tyvärr är det politiska beslut och den den diskussionen får vi nog ta på ett annat forum.

Mvh,
Håkan
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/10/09 :  13:45:38  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
Godmorgon Snoddas! bett om ursäkt för mitt språkbruk. Det kanske du också skulle göra när du vaknar idag


Naturligtvis, detta är nu gjort. Spårade ur "lite" grand.

quote:
Skulle det vara så att han misssköter sitt uppdrag så ordnar vi det alldeles själva

AMEN!


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/10/09 :  13:52:16  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Välkomna till år 2005. Nästa år blir det ännu mer internet & utlandshandel.. nästa år mer.. behöver jag fortsätta?


Det är synd på små nischade butiker, lika synd som att det inte finns härliga små ost-butiker längre (nästan..) det är så med konkurrens. Jungelns lag.

Att en hifibutik älskar konkurrens ser jag som kvalificerat skitsnack.


Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/10/09 :  15:32:18  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Nu får det vara lite nog.

Dahlberg skrev: (Och jag svarar i hans text)

Hi Fi Consult: Klart att man får diskutera principer även med
norrlänningar men att kalla dom korkade vore det klädsamt om
du tog tillbaka.


Antingen förvanskar du min text medvetet, kan inte tolka den eller så är detta någon riktat jävelskap. Jag har aldrig påstått det du säger att jag menar. Vill du diskutera så lägg då rätt saker i min mun, inte sådant du slarvigt, medvetet eller av andra orsaker nu lägger till. Man KAN inte vara tydligare än jag varit om EuphoniC:s roll som klubbmästare i Norr, han har i mina ögon som person och företagare INTE gjort sig skyldig till NÅGRA skumraskaffärer och han sköter dessutom denna syssla BRA. Att jag sedan kritiserar ANDRA för att tydligen idiotförklarar Norrlänningars förmåga kan du ju bara inte vända som om det skulle vara menat av mig?


Du har riktat in dig på den relativt oansenliga
sammanslutningen vi just har startat här uppe och menar att vi
skulle avsätta vår klubbmästare för att han kanske skulle dra
några fördelar av sin position


Samma igen. jag har inte riktat in mig. Jag pratar om principer. Stjäla är fult. Eftersom jag nu skrivit detta i ett svar till dig innebär per automatik att jag anklagat dig för stöld? LÄS nu för farao texten i stället för att brusa igång.

Skulle det vara så att han misssköter sitt uppdrag så ordnar vi det
alldeles själva utan att du behöver tala om för oss hur vi skall
bedriva vår verksamhet. Skulle det här bli ett problem i någon av
dom andra klubbstugorna så kommer alldeles säkert även dom
medlemmarna att ordna så att problemet löses på något sätt.
Att göra några särskilda tillägg till stadgarna för forumet
innan det överhuvud taget finns ett problem känns väldigt
överambitiöst.


Håller inte med dig alls (dessutom att jag på INGET ställe försökt berätta om hur ni skall sköta er klubb). Detta är en viktig principfråga som handlar om en blandning av jäv, internet-exponering i den "nya" verklighet där förr så naturliga spärrar höll lite ordning på läget och att utifrån helt självklara värderingar undvika dubbla stolar. Det är fortfarande PRINCIPIELLT olyckligt att en butik är klubbmästare och det har INGET att göra med just Norrland eller kritik av just den butiken eller just den personen. Puh....

Att ni säljer på norrland hoppas jag verkligen, då har vi
ytterligare en "nätbutik" vi kan handla ifrån även om en
del av era produkter finns hos exempelvis RC i Umeå.


Visst säljer vi på Norrland. Vi är världsmästare på bussgods, DHL eller posten. Det är vad vi pysslar med på förmiddagrna innav i öppnar dörrarna.

Att tillämpningen av konkurslagstiftningen fungerar långt ifrån
tillfredställande bör dom flesta agenturer ha lärt sig vid det här
laget och att någon av dom skulle skicka varor för några större
värden till ett nystartat företag mot faktura låter långsökt.


Jag kan ju tolka detta som att du inte tror på vad jag säger. I dina ögon verkar jag ju mest jaga en särskild person. Jag struntar i vilket ärligt talat så länge du inte läser vad jag faktiskt skriver.

Mayro:

Detta handlar inte om containerverksamhet. Jag har inte läst annonsen du berättar om men känner igen märket. Jag minns svagt någon förkämpe som stog på barrikaderna och skulle hjälpa de enskilda stackars konsumenterna att värja sig mot de fula (förmodligen jag och ett stort gäng vanliga butiker och distributörer) som tjänade pengar på dem. Nu har de varit så lyckosamma med att vara hjälpsamma så att de startat företag allihop och skall (fortsätta) tjäna pengar. Undrar hur kampsången kommer att låta denna gång

Det jag pratar om är helt andra saker. Dels har vi en principfråga om forumens jävighetsrisker och hur man skall behandla det (det som halva norrland nu vill förvandla till någon personvendetta vilket är taget ur luften), dels handlar det om forumens exponeringsmakt och vad det automatiskt drar till sig. I går var det en verklig händelse. Jag stog och demonstrerade ett par högtalare som kostar 30 000:- och de kunde man köpa på "säljes" för mindre än halva priset. Den som säljer dem är bror till en kille som inte betalar sina räkningar.

Om jag nu vågar ta ett ANNAT exempel där du själv är inblandad - jag börjar då med att skriva: obs, detta är inte kritik mot mayro - så sålde du en ny i kartong Vienna Beethoven för små pengar bara för någon vecka sedan. Listpriset på den är 26 000:- ca och du ville först sälja den "blint" för 13 000:- och vad det blev sedan vet jag inte men så mycket mer lär det inte ha blivit. Det spelar liksom ingen roll att du hyllade ljudet om du förstår. Den episoden kommer knappast underlätta vår introduktion av märket i landet. Sverige är litet och minnet av vad den såldes för sitter i länge. Sedan kan man fråga sig stället du fick den ifrån, var den betald då verkligen?

För att tydliggöra både för Mayro och andra (annars får man väl hela södra Sverige i strupen också så ser jag inget suspekt i Mayros hantering av detta. Han är entusiast, gammal hifiräv och ger mycket rolig läsning på forumet. Ibland tangerar spåren mellan butik/distributör och hobby/entusiast dock varandra och själva ursprunget i den där Viennan... det finns alltid orsaker att prylar kommer ut, nya i kartong, för helt fel pris. Det gjorde mig också lite förbenad, dock ej på Mayro.

Slutligen undrar jag om jag skall gå en kurs i hur man uttrycker sig bättre eller om det är någon idé. Om det kommer ett inlägg till om att jag skulle jaga EuphoniC eller klubb Norrland så drar jag ur kontakten.

Går det att diskutera principer och moral på ett forum överhuvudtaget? All debatt verkar handla om att man inte skall lägga sig i, det finns redan lagstiftning men framförallt så är precis ALLTING som kan feltolkas feltolkat. På ett sätt som misstänkliggör mina motiv och syften. Eller att jag skulle se någon som helst vits med att vara på jakt efter en butiksägare. När jag åker till Norrland nästa gång nu i höst så blir såklart ett stopp hos EuphoniC, om han tar emot mig

Jag tänker säga att det principiellt är fel att en hifibutiksägare är klubbmästare när jag är där på plats. Vad tänker ni säga?

Hur skall vi få lite mer ordning och reda på etiken och moralen med tanke på den makt forumen har och hur skall man agera när det sker oegentligheter eller när man fått reda på att det föreligger fuffens i affärer som beskrivs som normala eller rent av trivsamma i reportage etc?

Jag respekterar att man har en avvikande mening. Men kan vi lämna de rena felläsningarna nu?

mvh
.



www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/10/09 :  17:55:26  Show Profile Send JonasY a Private Message
Ja, varför inte reglera begagnatmarknaden helt, gå efter tabeller (skapade av importören förslagsvis?) när man skall prissätta något begagnat. På så sätt slipper vi att det skiljer alltför mycket mellan nypriset!

Att det säljs produkter som sedan inte betalas, och sedan kommer ut på marknaden är givetvis ett problem. Det borde väl klassas som stöld eller bedrägeri ("IANAL"), så varför inte maila Pac varje gång du ser en sådan vara och kan lägga ut bevis för det ... ? Polisanmäla etc, du pratar ju om mer eller mindre organiserad brottslighet. Samtidigt känns får man en känsla av paranoia, "hur kan dessa säljas så billigt, måste vara nått skumt". Vissa fynd är ju faktiskt riktiga!

Sen får väl branschen hitta på alternativa betalningslösningar om det är ett stort problem att saker inte betals. Kanske anlilta Baltic Inkasso ?

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/09 :  19:38:39  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Sedan kan man fråga sig stället du fick den ifrån, var den betald då verkligen?



Va fan tror du. Att jag stulit den kanske.. NU får du fasiken ta o skärpa till dig sladd...

hur du kan få ens skriva saker som detta är inte enbart förvånande. Detta gränsar till att faktiskt vara säkert rent straffbara saker du antyder. Min vän "ULF" är advokat. Tyvärr på sem tills nästa vecka.. Men jag tror jag skall be honom titta lite på detta då han är hemma igen. Du ÄR ändå en handlare sladd.. Vissa saker får man bara inte säga helt enkelt...

Jag har redan berättat HUR jag blev ägare till en högtalare jag ALDRIG skulle ha kvar från start ens. Mina mirage M1 skulle säljas. Och en kille som bor nere i höör tittade upp med TVÅ par högtalare. varav det ena var helt miserabla högtalare.kostade 44000kr och lät så dåligt så jag bedömmer det som det sämsta högtalare jag hört. Proson skulle gör köttfärs av dessa skithögtalare rent ut sagt. Av hänsyn till handlare så nämner jag INTE vad detta var. Kanske säljer du sladd sånt skräp.Kanske inte... Men som sagt. Mitt "uppdrag" är inte att dra ner saker som andra kanske gillar. Jag skriver endast om saker jag gillar i stort.. Dom andra var uppackade beg högtalare. Viennas... OBS!! BEG inte nya i oöppnad kartong...Dom hade inte spelat så länge enligt uppgift. Men det var inte nya oöppnade.. Då ägaren till dessa hörde mirage m1 så ville han byta då jag frågade om vi skulle buya INNAN vi provade dom.. Och för mig spelade det ingen roll alls. Eftersom jag ändå skulle sälja mina. Så vips så fick jag provspela vienna en stund... Och bytet skedde helt blint. Jag hade inte ens sett högtalarna.. Endast kartongen då han kom med dom till mig.. samt att dom var ej med orginaltejp. utan uppackade ...

Detta var inga skumma affärer. Och för att detta tjafs en gång för alla skall ta stopp så berättar jag igen historien här...

Sedan skulle jag skoja till det lite med en kul tråd. Så var mina intentioner. Tyvärr var jag obetänksam .. så det blev fel.. OAVSETT min mening så blev det fel..

Detta fick jag inte direkt berömm för kan jag igen säga..

Hade det inte varit sååå förbålt uppenbart att min mening INTE varit som det blev hade mitt nick varit ledigt idag. SÅ nära var det..

Och jag kommer aldrig igen bete mig så obetänksamt igen här. eller på något forum någonsin.

Nu har jag gjort avbön igen. Och hoppas verkligen att detta nu ÄR sista gången jag behöver göra detta. För det börjar bli tröttsamt.

Att jag igen gör det i denna tråden beror på PÅSTÅENDET att detta var NYA högtalare. Vilket det INTE var...

Samt att det på nåt sätt skulle vara "skumma" affärer bakom dessa. Vilket det inte var för fem öre.

Dom var inköpta av en herre i Höör. Och om han byter med mig så kan jag inte förstå hur detta ens kan ge anledning till kommentarer från något..


Ska jag om jag byter min Chrysler 57á behöva redovisa mitt byte för ev en volohandlare tro om en privatperson kommer med pengar o en volvo 945 i inbyte... detta finner jag rent snurr.

Att mina mirage skulle säljas stog fasiken dagar för detta byte skedde. Då kände jag inte ens till att det fanns NÅGON som skulle sen ringa o fråga om jag ville höra på två par högtalare här...

Du skriver du inte är sur på mig sladd. Men jag känner mig otroligt utpekad nu i ditt inlägg. Detta hoppas jag ej sker igen ifrån din sida.. Jag har min rätt som privatperson byta eller sälja vad jag vill. Och dom såldes INTE för 13000 kr så du vet. Dom blev klart dyrare efter min "skojtråd" blev stoppad.... Och även snudd även jag..

Man kan fasiken enbart be om förlåt för obetänksamhet en.. två. tre ggr.. Sedan börjar även jag lessna.

Och. Mina nya högtalare är köpta via handlare. INTE via internet. Och jag har köpt dom på det ända stället där dom säljs ännu. Så är detta även det klarlagt. Och det är INTE vienna så kan alla sova lugnt.... fast. Skulle jag lessna på mina nya så förbehåller jag mig rätten att sälja dom var jag vill. UTAN anmärkningar från andra handlare.

För det är faktiskt enbart mitt problem var o hur jag säljer sålänge jag äger det jag säljer. Och jag inte stulit grejorna. utan betalat med MINA surt förvärvade pengar..

Nu får detta vara PUNKT hoppas jag.

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/10/09 20:20:14
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/10/09 :  19:59:01  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Vad handlade denna "skoj" tråd om som du drog igång Mayro? Detta har gått förbi mig fullständigt... Men är man väldigt aktiv på ett forum så har man ett större ansvar för vad man skriver...Tyvärr är det så...
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/09 :  20:17:03  Show Profile Send mayro a Private Message
pjotre

stämmer..

Men att misstänkligsgöras som jag gör här finner jag så nära kränkning personligt man kan komma..Sladds "påstående" i lite förmildrande form skadar mig otroligt rent personligt.. Sladd säger vad han säger som ett företag...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/10/09 :  20:30:50  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Okej, för en oinvigd... Vad handlade din "skoj" tråd om? Och hur skadar hans påstående dig personligen?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/09 :  20:38:26  Show Profile Send mayro a Private Message
det ser du ju redan här. det behövs inte läsas ursprunget till detta kom upp för..

Men jag säger inget mer i denna fråga här. Min kompis får titta på detta i stället. För det är onekligen rätt tuffa grejor han säger. Och även om vissa saker inte sägs rent ut så är det svårligen att inte se vad som "sägs"...

Att detta får passera är för mig en gåta...Men ingen kanske har sett detta ännu här av moderatorerna..

Nu skippar jag tråden här.. Detta räcker såå gott anser jag..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/10/09 :  20:41:45  Show Profile Send JonasY a Private Message
Kort resumé Pjotre: Mayro skapar en tråd där han berättar att han nya talare på G, och vill sälja ett annat par högtalare som han hade fått i inbyte. Han säger dock inte vilka, men garanterar att det är bra valuta för pengarna - många blir sugna men slår ej till. Tråden blir dock låst pga att säljtrådar ej får förekomma i HiFiforumet ...

Edit: Syftningsfel åtgärdat, skickade PM till Mayro!

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

Edited by - JonasY on 2005/10/09 22:27:35
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/09 :  20:45:09  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Om man har bevis för rena "fiffel & båg" affärer - polisanmäl.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/09 :  21:06:51  Show Profile Send mayro a Private Message
måste göra klart en sak. Jag ska be min kompis titta på detta enbart för att se om något är att anse som felaktigt. INTE för nån larvig amälan. Så alla vet.. Ankdammen får vara för mig. MEN jag vill i alla fall inte misstänkliggöras som sker här...
Jag har aldrig sett handlare sitta o söka trubel med privata byten förr i hela mitt liv.. Inte någonsin..
Skulle jag haft en agenda för att göra reklam för hifi consults viennas. o sedan sitta med detta skit här.. Rätt märklig reklamkampang i sådana fall tycker jag...


Sedan jonas Y.

Du har inte en susning om jag fått dom för ett "oerhört bra pris".


Jag kan säga att det INTE stämmer heller. Däremot var jag beredd att FÖRLORA en massa pengar för att göra en rolig spännande tråd om detta "blindköp".. Just detta att det var så uppenbart att jag enbart gjorde just ett beklämmande misstag. Och att jag INTE gjorde detta för att SÄLJA med vinst utan stor förlust var det som gjorde det uppenbart att jag INTE menade som det blev...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2005/10/09 :  21:26:11  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Citat Sladd:
quote:
Slutligen undrar jag om jag skall gå en kurs i hur man uttrycker sig bättre eller om det är någon idé.



Allvarligt talat, det vore nog ingen dum idé.

quote:
Om jag nu vågar ta ett ANNAT exempel där du själv är inblandad - jag börjar då med att skriva: obs, detta är inte kritik mot mayro - så sålde du en ny i kartong Vienna Beethoven för små pengar bara för någon vecka sedan. Listpriset på den är 26 000:- ca och du ville först sälja den "blint" för 13 000:- och vad det blev sedan vet jag inte men så mycket mer lär det inte ha blivit. Det spelar liksom ingen roll att du hyllade ljudet om du förstår. Den episoden kommer knappast underlätta vår introduktion av märket i landet. Sverige är litet och minnet av vad den såldes för sitter i länge. Sedan kan man fråga sig stället du fick den ifrån, var den betald då verkligen?



Jasså är ovanstående inte kritik mot Mayro? Det hjälper inte att skriva att det inte är kritik först, för att därefter kritisera. Det blir väldigt mostsägelsefullt, minst sagt.
Go to Top of Page

Mickhe
Member

209 Posts

Posted - 2005/10/09 :  21:29:11  Show Profile Send Mickhe a Private Message
Mayro...och andra som skriker på Sladd...tror faktiskt ni ska läsa vad Sladd skriver...och han misskrediterar ju inte dig alls...tvärtom...det han frågar är ju om högtalarna var betalda av förra ägaren innan du gjorde bytet med honom...m.a.o hade han rätt att sälja/byta dom med dig...

Och Mayro...sluta inte skriva...du är ju kanon...men tagga ner...det är inte du som pekas ut...

Och på tal om hur nya eller begagnade dessa högtalare var så citerar jag dig från "Jämshögtråden"..."Dessa högtalare är spelade 20 timmar. Dom är altså helt nya"

Och för mig, som novis inom detta område, så är seriösa handlare värt massor...och även seriösa Hififorum.nu medlemmar...

/Micke

Go to Top of Page

Leif B
Member

1495 Posts

Posted - 2005/10/09 :  21:32:44  Show Profile Send Leif B a Private Message
mayro.

Du kan ha missuppfattat detta. Det verkar som hans anklagan inte är en anklagan. Kanske det bara var en antydan att det har funnits de som har sålt grejer billigt som inte har varit betalda när dem såldes.

mvh

Edited by - Leif B on 2005/10/09 21:46:30
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/09 :  22:00:24  Show Profile Send mayro a Private Message
jaha...
Jag antar att saker är betalda innan man får dom. Tror inte någon endaste lämnar ut något idag utan att få betalt.. sedan så anser jag att denna man jag bytte med är väl så seriös. Så att ens antyda liknande är rent skit ärligt talat..Så vilket än man menar så är detta rätt grova mistänkliggöranden man begår här...

Jag trodde att sladd var ute efter seriösa konstigheter och inte enskilda medlemmar som mig o euphonic....Jag backade till o med upp sladd här...

Men men...

Sedan så är NYA högtalare aldrig uppackade.. Beg eller demo är uppackade samt spelade...

en bruten förpackning av vilken hifiprodukt som helst sänker priset omgående.. DETTA är ingen hemlis direkt...Den behöver inte ens spelas ens för detta skall ske. En bil kostar 200000 i butiken. den är värd 165000 då den rullat ut från butiken tio meter.

Men vilket skäl JAG ens skall behöva sitta o deklarera detta för någon ens levande mäniska fattar jag bara inte. Och allra minst för en handlare vilken som helst..jag kunde köpt dom för en tiokrona av en rökare utan cigg med abstinensbesvär.. INGEN hade haft ett skit med det att göra ändå..

Nu HAR jag gjort detta i alla fall för att få SLUT på skitsnacket här en gång för alla tidigare . Men ÄNDÅ så kommer sladd här igen med mer i ämnet. Och dessutom med mer mistänkliggöranden. Denna gång mot mig som person. Lite inlindat.. Men ändå så solklart så det fan är skam rent ut sagt...lite . ev obetalda. Lite kanske ej just införskaffade osv osv fu fan på ren svenska...

Inte fan sitter jag o diskuterar hifi consults Affärer dom gör inte.. Det är långt ifrån mina problem. Jag har med andra ord inte ett skit med dom att göra ens...detta har inte hifi consult heller med mina affärer att göra.. men kul att veta att det sitter handlare o kollar in säljsidorna på jakt efter ev säljande för billigt... Det står ju även om detta som nån annan gjort på säljes...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Mickhe
Member

209 Posts

Posted - 2005/10/09 :  22:05:04  Show Profile Send Mickhe a Private Message
Mayro...varför detta fäktande??...du är inte i skottgluggen...men det verkar ju vara det sätt man argumenterar i denna bransch...

Men men...lek ni i ankdammen...

/Micke
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/09 :  22:36:15  Show Profile Send mayro a Private Message
Fäktande... Jo så kan man ju alltid kalla det OM man inte själv drabbas.. Men jag gör tyvärr just det Drabbas...

men troligen slår detta betydligt hårdare mot hifi consult..tyvärr. För ärligt talat så är detta en trådform som inte föder någon vinnare. Utan enbart förlorare..

För mig är resultatet att jag aldrig mer kommer starta en tråd på hifi.Detta var följden av trådarna där som blev havererade. inte min dumma sk "säljtråd" menas. Utan andra. Då fattade jag det beslutet.Detta kommer ej hända igen.. Och efter avslut på bildtråden ifrån Danmark så ska jag ta mig en funderare om jag ens någonsin skall starta en tråd över huvud taget. Och enbart bli en läsare och sen ha skoj på klubbsidorna..

Jag är en vuxen man som detar för att ha skoj här. Men betyder detta deltagande att man hamnar i sittsen som här för ett misstag. Ja då får det nog vara för mig.

Min danmarkstråd blir avslutad som sagt. Sedan så får detta nog vara för mig. och jag tigger inte om medömkan. Men detta var fan för mycket bara... Absolut för mycket.. Mitt övetramp i tråden om vienna är rena rama barnleken mot detta...TYVÄRR..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/10/09 :  22:45:06  Show Profile Send Cyber a Private Message
Vi stänger tråden för ikväll, så får vi se hur vi kan gå vidare imorgon eller ej.

/Cyber
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000