HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Någon som kör Snort här?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/10/06 :  23:17:45  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Snort är en open source IDS. Har senare blivit vidareutvecklat till sourcefire. Är ni intresserade kolla på www.snort.org

Jag håller på med två burkar på jobbet och dokumentationen som finns är baserad på äldre versioner av "runt omkring" programmen, så som PHP med ADODB, MySql och Acid.
Är det någon här som har kunskaper om något av dessa programmen, helst i nyaste versionen? Mina problem ligger i ADODB och PHP. Verkar ha ett MySql problem också, kan dock bero på ADODB.

Vill någon bara köra Snort utan gui och behöver hjälp, hör av er så kan jag försöka hjälpa er. Jag har nog lagt 60 timmar än så länge på detta.....

Nu i North Carolina, USA.

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/10/06 :  23:55:17  Show Profile Send Ayn a Private Message
Använder Snort - ja. Har dock inte haft problem med ADODB och PHP. Kör snort med acid och det funkade finfint att installera utan problem!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/10/06 :  23:56:46  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Vilka versioner av ADODB och PHP kör du?
Kör du Linux eller win32 förresten? Jag kör win32, orkar inte strula med Linux.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/10/07 :  00:51:06  Show Profile Send Ayn a Private Message
Det kan förklara saken. Jag orkar inte strula med Windows. Dessa grejer är såvitt jag vet främst utvecklade under/för Linux, så det förvånar mig inte om det är klurigare att få det att funka under Win32...

Kör med ADODB v1.51 verkar det som, med php v4.3.11.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2005/10/07 :  20:38:22  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Snort? Det där vita från Colombia?

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/10/07 :  21:51:37  Show Profile Send ohmega a Private Message

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000