HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpa Kina cd-spelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

new order
Member

238 Posts

Posted - 2005/10/04 :  12:23:24  Show Profile Send new order a Private Message
Jag antar att det finns ett antal som äger Kina hifi på detta forum,så jag startar en tråd och hoppas på tips från er.

Är lite intresserad av en Cayin Spark CDT-17A.Det verkar vara en intressant och välbyggd spelare med balanserade utgångar,vilket är ett krav från min sida.
Även Opera Audio Consonance Reference 2.2 verkar vara intressant.


Vilken internethandlare vågar man handla från och vilken spelare är bättre?Det finns kanske några andra alternativ?

Hälsn./n.o

Edited by - new order on 2005/10/04 12:26:22

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/10/04 :  13:25:22  Show Profile Send kris69 a Private Message
Consonance (Opera) säljs via lyssna i Ystad och jag vet att Cayin har sålts via Hifi-center i Malmö. Visserligen en smula dyrare men tryggare, riktig garanti och mindre väntetid är ju värt en del eller..Opera är ju dessutom billigare i Sverige än i många andra länder.

Lycka till

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/04 :  13:29:12  Show Profile Send matte76 a Private Message
Av de två spelarna på bild tycker jag Cayin är snyggast, vilken som är bäst är dock en öppen fråga. Operan låter bra, den har jag lyssnat på, men inte Cayin.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/04 :  13:38:35  Show Profile Send Snoop a Private Message
Nu ska vi se här, koll amed coem, många gruppköp har det blivit därifrån.

de finns många trådar på www.prisjakt.nu/forum om kina import och om just dessa spelare..

ta en titt där....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2005/10/04 :  14:11:07  Show Profile Send cebo a Private Message
Annars har ju Wolfgang på Creative Audio en bra Amerikansk-Svensk moddad Kina-spelare på G.
Music Hall CD25.2

Kolla in denna länk.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41249


/cebo
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/10/04 :  14:27:19  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
En E.sound CD-5 vore ett väldigt gott alternativ också.



Äkta balansering med någon slags klocka som också används i Gamut betydligt dyrare cd om jag inte har fel.

Köps med fördel från akkelisaudio här i sverige, öppet köp i 14 dagar med full returrätt...kan inte bli fel.

Från kina kostar den lite mindre, leveranserna till Piteå tar väl 7 dar från Kina så några större väntetider är det inte. Bra och säker handlare i Kina är http://www.coemaudio.com



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2005/10/04 14:28:19
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/10/04 :  15:39:51  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
balanserade utgångar,vilket är ett krav från min sida.


Då kan du lägga Operan åt sidan! Har den och den har inte ballade utgångar. Iallafall 2.2 den äldre versionen. Den nya versionen, som heter 2.2/II har det däremot. Dessa köper du med fördel i Sverige. När jag skulle handla spelare för ca. 5 månader sedan så var Coem 800-900Sek billigare men det tycker inte jag att det är värt med tanke på garantier och annat som du får vid köp i Sverige.

Den är billig i Sverige jämfört med övriga Europa. Den kostar 17000Nok i Norge tex.! Det är drygt 20000Sek.

Finns bla. en kille i Malmö som sitter med Cayin CD17 och han är mycket nöjd med sin. Kolla här på forumet så kan du få mer info av honom. Sök på Cayin CD17 så dyker hans namn garanterat upp.

Orginal 2008 är också en spelare som många tycker är bra och som av en ren slump så är där en kille som säljer sin pga. en utlandsresa.
Länk till annonsen:
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=18522

Tråd på prisjakt om spelaren:

http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=68071

PS. Han begär 4700Sek. Pruta om du är intresserad av den.
Den kosta ungefär 4700Sek NY! Den är ju ändå beggad

E-sounden glömde jag bort.
Har också många nöjda ägare och kan ju som sagt med fördel lånas hem från Akkelius för utvärdering i 14 dagar. Alltid bra att lyssna i sitt hem först...........

Vidare finns Shanling, CEC, Xindak, Jolida, Jungson alla med spelare
i olika prisklasser. Bara att shoppa loss


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

Edited by - Snoddas on 2005/10/04 15:46:07
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/04 :  16:30:22  Show Profile Send matte76 a Private Message
Annars kostar ju "skönheten" Opera Droplet http://www.operaudio.com/products/DropletCDP50CDplayer.htm 25.000 norska kroner i Norge, men 18.000 SEK här hemma...den är mycket prisvärd i svea rike...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/10/04 16:31:36
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/04 :  16:38:05  Show Profile Send Snoop a Private Message
Alla spelare som rekomenderas här är i absolut toppskick, svårt att veta vilken man ska välja av dessa. En intressant test hade varit att ställa alla mot varandra och en gång för alla kora vinnaren bland kinesiska cd spelare.

Wolfgangs Musichall har ju fått bra kritik i tysk press. Reference i prisklassen, vilket bådar gott måste jag säga.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/04 :  16:45:01  Show Profile Send matte76 a Private Message
Recensionerna av Droplet är inte fy skam dem heller: http://www.operaudio.com/Review/review.htm samt läs köpares/de som hört dens recensioner här på forumet. Men som sagt det bästa du kan göra är att låna hem dem du kan och jämföra mot varandra.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/10/04 :  16:45:42  Show Profile Send FBK a Private Message
E.sound CD-5 har jag själv, och den är "mycket bra" för 8500kr som den kostar ifrån http://www.akkelisaudio.com/ Ska man ha något som är klart bättre, så får man nog titta på fel sida om 20.000kr idag. Min gammla 20.000kr Sony SCD333ES Årsmodel 2002 åkte på stryk på alla parametrar mot CD-5an. Cayin Spark CDT-17A är otroligt läcker, och den fick bra kritik i High Fidelity.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/04 :  16:51:28  Show Profile Send Snoop a Private Message
Allt handlar ju om tycke och smak givetvis, sen lite även också design

Denna tråd är ju aktuell för mig också nån gång efter jul

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/04 :  17:00:18  Show Profile Send matte76 a Private Message
Förresten, Music Hall har väl inte balanserade utgångar? Det är ju ett krav från new orders sida..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/04 :  17:14:20  Show Profile Send Snoop a Private Message
oj de läste jag visst inte... sorry för det ...

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/04 :  17:23:22  Show Profile Send mayro a Private Message
Inte vet jag vad mitt ord är "värt" egentligen eftersom jag inte hört alla dom spelarna som radats upp tills nu.

MEN.
Jag har hört opera dropplet. Samt den nya 2,2 - Operan dropplet köpte jag själv utan ens blinka mig en dropplet. Och jag har redan fått föraningar om att detta är en mycket mycket bra cd spelare. Att sedan Hans som är iomportör är en supertrevlig kille gör inte saken sämre.
garanti i Sverige är värt mycket... Och en bra agent värt ännu mer..

Så med dagens priser som opera har så skulle jag inte tveka en sekund att ge dig råden att skaffa dig en dropplet. Och om det är lite för dyrt för dig.. Då satte jag mina kr på en 2,2.

Båda har XLR samt RCA... Och dom har här spelat samtidigt.. Ruskigt bra cd för urbilliga pengar...

Själv tror jag min dropplet kommer ge en 17000 dollars cd en mycket hård match.. Så förstår du i alla fall vilken nivå vi talar om här...Detta test är det jag menade med "föraningar" tidigare.. DVS att droppen mycket väl kan även "vinna" den jämförelsen.. Skulle faktiskt inte förvåna mig....

Och opera är "digitalisbefriade"!!!!!!!!

MVH
Tobbe


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

new order
Member

238 Posts

Posted - 2005/10/05 :  01:36:47  Show Profile Send new order a Private Message
OJ så många svar!Jag får tacka alla för hjälpen.

Jag har ingen som hellst erfarenhet av någon av dessa spelare,men jag har läst testen i high fidelity av Cayin cdt-17 och där fick den väldigt bra kritik.Men jag vill inte dra allt för långa växlar på en hifi recension.Det är inte alls säkert att det överenstämmer med mina preferenser.
Men jag måste erkänna att efter att fått se bilder av innandömmet så blev jag smått impad av hur välbyggd den verkar vara.



Personligen så tycker jag att Operan verkligen är SNYGGHelt i min smak.Dom har ju dessutom en SACD som verkar intressant!Men dyr kanske?
Ska surfa och läsa in mig lite till på dessa maskiner och följa upp era tips.

Hälsn./n.o
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/10/05 :  11:11:30  Show Profile Send FBK a Private Message
En match mellan Cayin Spark CDT-17A och E-sound CD-5 skulle vara mycket intressant.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/10/05 :  11:45:22  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Hej New Order!

Fråga:
Varför just en "kina-spelare"?? (det mesta görs i Kina idag, ibland officiellt, fast ofta med en gammal välkänd Amerikansk flagga på...) Och varför just en internethandlare?

Fakta:
Vi säljer Cayin

Åsikt:
Att ha åsikter om huruvida en test i en tidning är "seriös" eller något man kan "lita på" som ofta kommer upp under dessa frågor/diskussioner kan jag förstå.

Men den misstroendefaktorn är en liten västanfläkt i jämförelse med de grupperingar och dolda kompisskap som finns på forumet. Råden härifrån är värda nästan ingenting, ofta givna av kompisar till de som skall gynnas ekonomiskt.

Forumet självt är kanske något att hålla i handen? Nä, här har vi "klubbmästare" (ni vet dolda avdelningar) som själva är hifibutiker (inget personligt nu norrlänningar) och företagare som är aktiva i allsköns aktiviteter och låtsas vara vanliga medlemmar.

Sen har vi forumsproffsen som startar trådar av typen:
"serve, volley, smash" a: (kompis med c) "vad jag är nöjd med mina nya högtalare" samt BILD b: (vanlig forummedlem) "snygga, vad kostar de?" c:(säljer de aktuella högtalarna) "de kostar xx x xxx kronor och nu har vi ett specialerbjudande som"..............................................................

Ibland undrar jag hur lättlurade läsarna är egentligen? Är det så det skall gå till? Skall jag "köpa" mig 10 stycken kompisar som i lagoma doser håller sig forumsaktiva och ger positiva budskap om de produkter jag säljer? Som motvikt? Säg bara till, för en tusenlapp var i månaden så finns det nog intresserade....

New Order: Sorry att detta skrevs i din tråd, känn dig alls inte utpekad för så är det inte menat. Har ej lyssnat på de alternativ du nämner så jag kan ej råda dig.

mvh

.



www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/10/05 :  11:48:24  Show Profile Send sampix a Private Message
Mycket bra inlägg

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2005/10/05 :  11:49:36  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Amen
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/10/05 :  11:56:55  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Fattar inte alls vad Sladds inlägg gör här....misstroendeförklaring mot (oberoende) medlemmar som ger sina erfarenheter?

Själv får han med lite smygreklam som vanligt...

Tråkigt inlägg.



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/05 :  12:09:01  Show Profile Send Snoop a Private Message
Ursäkta OT

Håller med mangew på den här biten


Åter till tråden nu, så har jag inte lyssnat på någon av dessa cd spelare, så ja kan inte hjälpa dig. Men jag tror att vilken du än väljer så får du en bra spelare..

Lycka Till...

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Mickhe
Member

209 Posts

Posted - 2005/10/05 :  12:09:56  Show Profile Send Mickhe a Private Message
mangew...det finns ju ett flertal inlägg här som speglar det Sladd är inne på...

Sladd...jag tror faktiskt inte att folk är så lättlurade...men jag är själv helt novis på detta så i början av min tid här på forumet så missade jag dessa "klaner"...och jag tror inte det ligger i din natur att muta folk...keep on kickin ass...och om det förekommer så ser jag fram emot att dom åker dit...

NewOrder...ber om ursäkt för OT...

/Micke
Go to Top of Page

new order
Member

238 Posts

Posted - 2005/10/05 :  12:15:09  Show Profile Send new order a Private Message
Hifi Konsult,du kan säkert ha många poäng i vad du skriver,sådana där "kompis-tester" förekommer säkert.Men det hoppas och tror jag att de flesta på forumen är medvetna om.Man får väl sålla så gott man kan.

Men om vi ändrar frågeställningen då!
Prisvärda cd-spelare.Balanserat ett krav,men inte att spelaren är av kinesiskt ursprung.För mig har det mindre betydelse.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/10/05 :  12:17:38  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Mickhe: Vilka då?

Om vi ska vara raka här så talar man väl inte i tungor, ut med det då så vet alla.

Om man generaliserar som sladd gör och nu även du så drar man in alla i skiten.

Om råd här på forumet inte är värda ett skit, stäng ner Hifiavdelningarna, ha öppet en reklamavdelning för företagen nu är det ju ändå mest en massa smygreklam i Hifitrådarna samt DIY avdelningen.

Finns 3 norrlänningar i denna tråd hitills vad jag vet ingen av oss säljer Hifi, New order själv, Snoop och jag. Tror ingen av oss är kompis eller får speciellt mycket bättre förmåner hos butiker heller. Varför angipa klubbmästare och forummedlemmar i en bra tråd?

Om Sladd känner sig lite småsur denna Onsdag och kände han ville skriva av sig hade väl en egen tråd kunnat skapas.

Edit: Tillägg, de flesta som varit på detta forum ett tag har nog lärt sig sortera åsikter. Man vet vilka som ligger i linje med en själv, att förkklara alla åsikter som värdelösa är bara ännu ett lågvattenmärke.



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2005/10/05 12:20:12
Go to Top of Page

Mickhe
Member

209 Posts

Posted - 2005/10/05 :  12:23:41  Show Profile Send Mickhe a Private Message
Mangew...talar jag i tungor...jag har själv fått flera "erbjudanden" på PM...och visa är sparade för att man blir så förvånad av denna lilla värld...där alla baktalar alla...och där jag som helt novis varken vet ut eller in...

/Micke
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000