HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Neurotiska nojor som förnöjer!?!?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/10/03 :  16:35:11  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Jag har pippi på symmetri. När jag har tagit ett ägg ur ägg kartongen MÅSTE jag omedelbart ställa kvarstående ägg så de står symmetriskt och jämnt fördelat. En osymmetrisk äggkartong är en styggelse!!! Får inte förekomma.
Överlag är harmoni och symmetri roligt. Jag försöker alltid hitta mönster i allt. Min tjej har en liknande pippi på mönster och sånt... Hon måste alltid räkna allt. Hon räknade fönster på SKF byggnaden i 10 år!!!!

Hur skapar ni lite noja-baserat nöje i vardagen?

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/10/03 :  16:40:03  Show Profile
På vilket sätt är det skoj? Tycker det låter som tvångstankar.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/03 :  16:43:33  Show Profile Send jerico a Private Message
Livet från den ljusa sidan....

Härligt!!!!!!!!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/10/03 :  16:56:11  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
På vilket sätt är det skoj? Tycker det låter som tvångstankar.

Prova att skapa lite roliga spel för dig själv. Vägra gå på streck på vägen, gå aldrig på sprukna betongplattor eller gå alltid mot röd gubbe. Man kan ha massor av skoj! Mycket mer engagerande än vilket data/tvspel som helst!

Tvångstankar är bara för erfarna spelare! Inget för blåbär med andra ord!

Edited by - Circlomanen on 2005/10/03 16:57:46
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/10/03 :  17:21:02  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
gå alltid mot röd gubbe.

Gör inte det för ofta bara.
Risken är stor för att du inte kommer att ha skoj så länge då

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/10/03 :  18:09:20  Show Profile Send mace a Private Message
VÄGRA gå igenom roterande dörrar

Använd dörrarna vid sidan om

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/03 :  18:29:02  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Dammar anläggningen varje dag. Blir tokig på DAMM! Dammsuger varje dag.


Går ej i rulltrappor - av ren princip.

M
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/10/03 :  18:52:11  Show Profile Send ohmega a Private Message
Fråga på elgiganten om du kan få köpa en mikrovågsugn som man själv kan styra rotationsriktningen på..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/10/03 :  19:25:18  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
Fråga på elgiganten om du kan få köpa en mikrovågsugn som man själv kan styra rotationsriktningen på..

Jaa, inte f.n äter jag vänster roterad mat!!
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/10/03 :  19:58:51  Show Profile Send ohmega a Private Message
Nja...om maten skall rotera åt väster eller höger beror på en algoritm som tar hänsyn till tidpunkt...vädret föregående dag samt beroende av din grannes klädsmak

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2005/10/03 :  21:51:30  Show Profile Send Fimax a Private Message
quote:
När jag har tagit ett ägg ur ägg kartongen MÅSTE jag omedelbart ställa kvarstående ägg så de står symmetriskt och jämnt fördelat


Om du tar ut ETT ägg ur en full 6-äggs karton. Hur ställer du då äggen? Hur får du till symmetrin?


/filip




Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/10/03 :  22:40:26  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Kastar bort ett ägg

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/10/03 :  22:45:27  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Man tar ett ägg av de två i mitten. Då får man en symmetrilinje som skär kartongens långsidor mitt på.

0x0
000
(Försök till illustration)

Det blir betydlig besvärligare om man har en 12-pack. Då finns det vissa kombinationer som inte går att få symmetriska. All udda - tror jag

000x00
000000
(fösök till illustration igen)

Då finns det ett antal alternativ:
1) Dahlbergs - att kasta ett ägg
2) Se till att man alltid konsumerar 2 ägg åt gången
3) Förvara ett ägg utanför kartongen
4) Låta bli att köpa 12-pack

/Jörgen G

Edited by - Jörgen_G on 2005/10/03 22:47:49
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/10/03 :  23:44:38  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Man måste absolut äta två ägg! Jag tycker också bäst om när äggen står symmetriskt.

Jag har en annan last: Jag kan inte gå förbi en container utan att kolla efter bra-att-ha-grejer i den.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/10/04 :  01:50:10  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Av någon anledning är jag inte förvånad Bernt.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2005/10/04 :  02:32:03  Show Profile Send jhnmn a Private Message
det där med symmetri känner jag igen

just att sortera allt snyggt och prydligt (efter färg, form, storlek eller bara så att det bildar nått symmetriskt mönster) har jag lite pippi på.. men jag har det likförbaskat alltid stökigt omkring mig

jhnmn - studenthifi @ http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32550
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2005/10/04 :  07:20:28  Show Profile Send Lepra a Private Message
Har dille på att alltid vända o vrida på bokstäver. Hoppa 1-2 bokstäver fram eller bakåt beroende på vilka det är.
Likaså nummer/siffror... de måste alltid läggas ihop till EN siffra... 0 är inget så det blir ju alltid 1-9.

Ett exempel: vi ligger bakom en bil på motorvägen med MNN 439 på regskylten.
Resultat= opp 7

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/10/04 :  08:39:27  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Kan sitta och läsa en text och efter en halv sida inse att jag räknat antalet ord i stället för att läsa texten.


/Per

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/10/04 :  09:30:00  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Håller mig till udda och primtal i största möjliga mån, vad gäller reps på gymmet till godisar på helgen. Det stör mig att äta 4 godisar, eller att göra 10 reps x 3... Tror det har något med magiska primtal att göra, kan dem inte så långt, men märker att det brukar kännas felnär något går att dela. Det är inte helt och riktigt då.. Jag är dock inte bra på matte, men det rör sig oftast om så låga tal att jag kan lista ut om jag gillar det eller inte.

Stereo Audio
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/10/04 :  10:44:59  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Jag lyssnar alltid på sista spåret först. Läser alltid sista sidan först. På så sätt vet jag om det är lönt och lyssna/läsa resten.

eeeh vänta sista spåret först? Men det kan ju lika gärna vara första spåret sist? eeh fasen nu får jag börja om
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2005/10/04 :  12:17:03  Show Profile Send Fimax a Private Message
quote:
Man tar ett ägg av de två i mitten. Då får man en symmetrilinje som skär kartongens långsidor mitt på.

0x0
000



för mig känns det inte "riktigt symmetriskt", ska vara symmetriskt över båda axlarna...

Tack förresten, för att ni alla får mig att känna mig normal

/filip




Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2005/10/04 :  12:22:56  Show Profile Send Fimax a Private Message

okej, jag har också en liten noja...

när jag flyger brukar jag ta av mig skorna (bekvämare så), men när vi tar mark måste jag ha skorna på. Fått för mig att landningen misslyckas (=vi alla dör) om jag inte fått på mig skorna...

/filip




Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/10/04 :  12:50:19  Show Profile Send brewitz a Private Message
Jag tar med mig innehållet från mitt hålslag när jag har möten på jobbet. Sedan sitter jag lite i smyg och delar de papperscirklar som sitter ihop från de gånger jag slagit hål på fler ark än ett. Kanske kan ni föreställa er hur kul jag tycker möten är.......
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/10/04 :  20:20:18  Show Profile Send StefanL a Private Message
När jag äter pizza så måste jag lukta på pizzabottnen när jag har den dubbelviken i handen.


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/10/04 :  22:59:11  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Hmm har haft en del sånna där grejjer för mig, men det börjar bli bättre,,, tror jag. T.ex. så har jag ovanligt kort steg p.g.a. gå i takt med trottoarkanter, parkett, m.m.
Har lite problem med assymetri också, tycker det är vackert, men kan inte skapa det själv(om ni förstår vad jag menar).

Sen är jag jäkligt konservativ också, inte politiskt eller nåt utan mer allmänt.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/10/04 :  23:04:09  Show Profile Send Bubbel a Private Message
quote:
Jag har en annan last: Jag kan inte gå förbi en container utan att kolla efter bra-att-ha-grejer i den.


Det känns skönt att man inte är ensam

En annan är loppisar som man springer på i tid och otid.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000