HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Köpa massivt trä i Göteborg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/10/23 :  18:55:03  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Samma fråga som den om faner: Var köper man plank av tex björk i Göteborg? Vanliga byggvaruhus har tyvärr inte sådant.


//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2002/10/24 :  10:20:23  Show Profile Send n/a a Private Message
I Göteborg har jag ingen aning men Bröderna Holm i Sala har ett mycket bra sortiment. Du kan annars prova att söka på snickerier i telefonkatalogen.

Edited by - n/a on 2002/10/24 10:21:28
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2002/10/24 :  15:53:13  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
ABI Trä i Västra Frölunda?
031/299300

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2002/10/24 :  17:24:09  Show Profile Send Björn N a Private Message
ABI tra har allt i tra! Tyvarr ar ju adeltra ratt sa dyrt men...

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2002/10/24 :  17:26:51  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
Originally posted by Dahlberg

I Göteborg har jag ingen aning men Bröderna Holm i Sala har ett mycket bra sortiment. Du kan annars prova att söka på snickerier i telefonkatalogen.



Jag beställde min faner därifrån via postorder.
Väldigt fin kvalitet...och bra priser.
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/10/24 :  17:55:32  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Bröderna Holm har mycket när det gäller trä. Men nu ska jag bara ha tre meter 21x95mm björk till en akvarieljusramp. Frakten blir antagligen dyrare än varan vid postorder. Men Abi-Trä låter väldigt lovande och enligt hemsidan ska dom ha det jag vill ha.

En vild ide jag hade var att köpa tavellister från ikea och snickra med dem. Men dels är det tråkigt att hyvla (har rikt- och planhyvel så det är inte så jobbigt) och dels hade jag behövt att skarva dem då längden inte räcker till.


//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/24 :  18:13:38  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Det finns en stor trähandlare ute vid Stora Holm. Jag tror att dom är grossister, men det kanske kan gå att handla av dom. Dom heter Göteborgs trä och faner och har allt i ädelt trä. Om inte annat, så kan du kanske välja ut dina träbitar där och köpa dom genom Abi trä.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

n/a
deleted

185 Posts

Posted - 2002/10/24 :  18:37:28  Show Profile Send n/a a Private Message
Det går bra att handla från Göteborgs Trä och faner, bättre priser an ...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000