Author |
Topic |
|
Material
Member
127 Posts |
Posted - 2005/09/29 : 22:33:53
|
Såg ett par recensioner om "Sonic Impact 5066"
http://www.stereotimes.com/amp041805a.shtm http://www.6moons.com/audioreviews/sonicimpact/t.html
Det var väl i och för sig väntat med en billig digitalförstärkare till slut, ett chip går ju bevars att göra för nästan inga pengar alls, och med tanke på de vitt skilda omömena så borde den rimligtvis vara aningen för bra för att vara sann. Min fråga: är det någon som har hört den? Jag funderar på en jobbstereo...
Eller är den redan färdigdiskuterad och jag har bara inte märkt något? Den är omnämnd som hastigast i samband med ett gruppköp, men annars inget...
|
En Feminist och en Gentleman |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/09/29 : 23:12:20
|
Hej!
denna har varit uppe tidigare och känns väl inte riktigt som en nyhet. Jag flyttar din tråd till HiFi diskussionsforumet så redar vi ut begreppen där istället.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/09/29 : 23:21:19
|
Hm, undrar om just denna synts till förut, men däremot har en mycket liknande produkt vid namn "T-Amp" diskuterats en hel del. Sök och du skall finna. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
mapem
Member
611 Posts |
Posted - 2005/09/30 : 14:18:12
|
Jo det där är samma som T-amp från Tripath. Se följande länk för en entusiastisk recension som lett till stor hype för denna apparat som nästan inte går att få tag i p g a att alla ska ha, tydligen.
http://www.tnt-audio.com/ampli/t-amp_e.html |
|
|
Material
Member
127 Posts |
Posted - 2005/09/30 : 16:08:43
|
Det finns 4 recensioner (som jag läst) på Amazon.com, två tyckte jättebäst och två tyckte en tiondel av ljudet till en tiondel av priset.
T-ampen verkar mycket riktigt vara exakt samma burk med annan logga.
(en av T-amparna, det finns några PA-ampar som heter T-amp med, men dom är på 2X425 W istället för 2X10)
Tack för förflyttningen för övrigt, klart att tråden hör hemma här! |
|
|
Fisksmisk ola
Member
1763 Posts |
Posted - 2005/10/01 : 02:17:48
|
T-Amp såldes förut med soundpax-högtalarna, antar att de bara har tagit det namnet också.
De låter farligt bra! Ha känsliga högtalare bara, annars funkar det tveksamt de är ju inte så kraftiga och det HÖRS när de klipper! Men de är underbara, inget brus om man kör med batteri, och då menar jag verkligen inget brus. Utmärkt på nästan alla parametrar tycker jag också, sen är ju inte priset helt fel. |
Euroline - T-Amp - DIY |
|
|
Material
Member
127 Posts |
Posted - 2005/10/01 : 02:46:44
|
Med tanke på att jag letar efter en kontorsförstärkare (min gamla Harman Kardon från sent sjuttiotal håller på att ge upp) där jag har ett par små högtalare jag sitter nära (mindre än en meter, dom står på skrivbordet) så låter det som precis det jag letar efter. Gött, det blir att införskaffa! |
|
|
|
Topic |
|