Author |
Topic |
|
Fimax
Member
530 Posts |
Posted - 2005/09/29 : 21:18:47
|
Idag försökte jag limma konstläder (rätt tjockt och en baksida som verkar suga åt sig) på en alumiumprofil. Jag använde ett lim på spraydosa. Det gick inget vidare
Vet ngn ett lämpligare lim |
/filip
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/09/29 : 22:18:19
|
hej,
prova med att rugga/putsa alu. så att det ser "rått" ut (kan ej vara slätt/blankt)! Tag kontaktlim och följ anvisningarna. Vid större ytor - skaffa lim på burk. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/09/29 : 22:19:12
|
Jag använde Bildtemas Sprylim,,, Jag lät det torka en bra stund (Enligt burken) och sen satt det ganska bra... Kanske värre med ALU-profilen,, Måste kanske "ruggas upp" lite med sandpapper eller lik. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Smallsuper_man
Member
604 Posts |
Posted - 2005/09/30 : 20:00:41
|
om du använder kontaktlim. tänk på att inte lägga för mycket på konstlädrat, det kan förstöras, vet av egen erfarenhet...
annars ett mycket bra aätt att fästa konstläder på men som draken å zalve skrev, rugga upp alut först |
-you don't know what you got until it's gone-
Hemma hos Peter http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813 |
|
|
Fimax
Member
530 Posts |
Posted - 2005/09/30 : 20:29:05
|
quote: om du använder kontaktlim. tänk på att inte lägga för mycket på konstlädrat, det kan förstöras, vet av egen erfarenhet...
Tack för tipset, lite för sent. Försökte med kontaktlim idag, gick inget vidare, antingen blev det för lite och det fäste inte, eller det blev för mycket och konstlädret "smälte" :-(
Det slutade med dubbelhäftande tejp, det verkar fungera, men väntar ett tag och ser om det håller innan jag forsätter med de andra profilerna.
|
/filip
|
|
|
Smallsuper_man
Member
604 Posts |
Posted - 2005/10/01 : 08:31:21
|
okej för mig funkade det bra om man hälde kontaktlim på en tex planka och strök ut ett tunt lager. vad som inte gick nå bra va att hälla limmet direkt på för att sedan stryka ut. då såg man på andra sidan vart man hällt limmet.. |
-you don't know what you got until it's gone-
Hemma hos Peter http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813 |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Smallsuper_man
Member
604 Posts |
|