HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Utslängd från forumet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/10/23 :  16:03:08  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jag vill i all välmening upplysa våra kära forumdeltagare om att ibland går vi in och låser en medlem tillfälligt. Det skickas ett mail till den adress man uppgav vid registreringstillfället. Orsaken till detta är oftast att vi misstänker s k "dubbel" identitet. Man mailar då tillbaka och berättar vem man är. Ibland kommer det aldrig några mail i retur. Då förblir man utelåst.

Det kan också gälla andra spörsmål där man ombeds att överväga sin samtalston eller svara på någon annan fråga, allt i syfte att reda ut något och sedan släppa in medlemmen igen. ( vi hatar att stänga ut någon enda) Ibland kommer det då en variant av inlägg som kallas "döende svanen", oftast skiven av "signaturenMk2" med diverse påhopp på forumets moderering och fascistoida behandling.... Sådant raderas naturligtvis och man kommer aldrig in igen. Enkla regler

För att det skall vara ett bra klimat härinne så måste alla hjälpas åt. Jag får ganska ofta mail eller PM om vad någon tycker är fel, att någon deltagare varit oförskämd, smygreklam, you name it... Detta är BRA och ses som positivt. Vi håller inte alltid med men skicka dina synpunkter så lovar vi försöka se det från ditt håll också!

NUUUUU skall jag koppla upp den uppgraderade S1:an och de nyinköpta Red Dawnkablaget, 9 dar utan musik...puuuh!!!

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2002/10/23 :  16:31:52  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Jag tycker vi ska låsa ut sladd ett par veckor så att han har gott med tid över till att lyssna på sin nyuppgraderade S1:a och Red dawn kablarna? Så kan vi andra invänta en grundlig recension av de ljuva tonerna... vad sägs?

Ja ja ja, jag skojjar bara.

//Jouni

quote:
Originally posted by sladd

Jag vill i all välmening upplysa våra kära forumdeltagare om att ibland går vi in och låser en medlem tillfälligt. Det skickas ett mail till den adress man uppgav vid registreringstillfället. Orsaken till detta är oftast att vi misstänker s k "dubbel" identitet. Man mailar då tillbaka och berättar vem man är. Ibland kommer det aldrig några mail i retur. Då förblir man utelåst.

Det kan också gälla andra spörsmål där man ombeds att överväga sin samtalston eller svara på någon annan fråga, allt i syfte att reda ut något och sedan släppa in medlemmen igen. ( vi hatar att stänga ut någon enda) Ibland kommer det då en variant av inlägg som kallas "döende svanen", oftast skiven av "signaturenMk2" med diverse påhopp på forumets moderering och fascistoida behandling.... Sådant raderas naturligtvis och man kommer aldrig in igen. Enkla regler

För att det skall vara ett bra klimat härinne så måste alla hjälpas åt. Jag får ganska ofta mail eller PM om vad någon tycker är fel, att någon deltagare varit oförskämd, smygreklam, you name it... Detta är BRA och ses som positivt. Vi håller inte alltid med men skicka dina synpunkter så lovar vi försöka se det från ditt håll också!

NUUUUU skall jag koppla upp den uppgraderade S1:an och de nyinköpta Red Dawnkablaget, 9 dar utan musik...puuuh!!!

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/10/23 :  18:39:34  Show Profile Send Timbre a Private Message

Allvarligt talat. Eftersom vi nu har fått erfara dubbla identiteter och allt vad det innebär, är det väl inte så konstigt att vi har höjt vaksamheten?
Skulle någon dra igång en batalj och vi får en känsla av tidigare bekantskap, är det inte värre än att vi skickar ett mail med en stilla förfrågan.
Det är ändå vi som måste läsa alltihop så den rättigheten tar vi oss.
Svarar man på mailet och accepterar vad som gäller, är man inne direkt.
Uteblir svaret gäller avstängningen tills vidare.
Konstigare än så är det inte.
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/23 :  20:52:15  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Pratar vi om Tek?
Var det Ing.Ö?
Eller är jag helt ute och svävar?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/10/23 :  20:57:13  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Alexi, dina spekulationer får stå för dig...

Vi accepterar aldrig att någon som blivit avstängd tar sig ett nytt alias och kommer in igen... Vi ser och hör allt... ;o)
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/23 :  21:34:06  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Jag kom ju hit precis när Ing.Ö försvan så jag vet inget om honom och hans kunskaper.
Men när folk refererar ger det intrycket av en inteligentare person en Tek verkar vara.
Finns kanske fler spöken i Hififorum.nu's historia

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/10/23 :  23:55:15  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Dagen kommer när Sladd skriver till NN;

"Käre NN,

eftersom du över en lång tidsperiod belastat vår server
så hårt med ditt frekventa besökande, -finner vi tyvärr
ingen annan lösning än att tabort dig från cyberjymden"

..snyft

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/23 :  23:58:34  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
NN, jag skriver fler inlägg en dig per dag, så då borde jag ryka före

Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/10/24 :  01:04:22  Show Profile Send Thomas A a Private Message
När jag köpt min sista stereopryl ska jag be om att få bli utkastad För då måste jag köpa multikanalprylar....

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/10/24 :  08:37:30  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:
Originally posted by Thomas A

När jag köpt min sista stereopryl ska jag be om att få bli utkastad För då måste jag köpa multikanalprylar....

Oj, den gränsen passerade jag för sju år sedan.
/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/10/27 :  18:37:15  Show Profile Send Flint a Private Message
Jag ska be att få bli utslängd. Det var länge sedan nu.
Jag börjar nästan tro att jag numera är rumsren.
FORUMSREN
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/28 :  19:42:01  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Flint, akta dig någon kanske tar dig seriöst och gör slag i saken

Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/10/30 :  08:36:42  Show Profile Send Flint a Private Message
Tvivlar på att någon tar mig seriöst.
Känner mig inte det minsta seriös själv.
Man blir lätt patetisk när man tar sig själv
för mycket på allvar. Exempel finns (fanns)
det gott om även här på forumet.
Go to Top of Page

svensson
många inlägg är det....

484 Posts

Posted - 2002/11/06 :  12:53:55  Show Profile Send svensson a Private Message
Hu, jag blev precis ny medlem i detta forum.
Ska man bli utkastad imorrn???

Hehehe ;)

Det börja tidigt, så tidigt jag minns....
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/06 :  15:01:08  Show Profile Send ekman a Private Message
nej man blir bara utkastad om man tror sig veta allt
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/11/06 :  15:06:16  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Ibland kastar jag ut mig själv.....

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

svensson
många inlägg är det....

484 Posts

Posted - 2002/11/08 :  11:26:04  Show Profile Send svensson a Private Message
ekman, så när någon tror sig veta allt blir han utslängd???
Går det värkligen till så här? Vem bestämmer då när någon
tror sig veta allt? Du? Någon annan?

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/11/08 :  11:36:42  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by svensson

ekman, så när någon tror sig veta allt blir han utslängd???
Går det värkligen till så här? Vem bestämmer då när någon
tror sig veta allt? Du? Någon annan?

Moderatorerna. Pjotre,Timbre,Sladd,Epkpeng och Mikael 2.
Det börjar med xxxxxxraderingar i inlägg.
Men dom mejlar och varnar först. Så ingen åker ut utan att ha fått en chans. Jag har fått xxxxxx och mejl vid några tillfällen
Men det var inte för att jag trodde mig veta allt.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/08 :  14:53:08  Show Profile Send ekman a Private Message
man ska även undvika smädesskrifter om moderatorerna då dessa kan resultera i kvicka utkastningar =)
Go to Top of Page

svensson
många inlägg är det....

484 Posts

Posted - 2002/11/20 :  08:50:38  Show Profile Send svensson a Private Message
Nu vet jag, för jag åkte ut med huvudet före igår.
Ramlade på trotoaren och slog mig lite dessutom,
så jag funderar på stämmning.... äh, jag har inte råd!

Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/12/07 :  00:54:47  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej A!

"Pratar vi om Tek?
Var det Ing.Ö?
Eller är jag helt ute och svävar?"

-På typ, 1st moln ( svävar alltså, ed ;)
Ing.Ö var ju bara en utav A*´s alla hemliga identiteter!!
Det trodde A* att alla visste vid det här laget !

Mvh A*.
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/12/07 :  23:00:55  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by Thomas A

Hej Thomas!

Hoppas jag alldrig blir utkastad härifrån, jag vill inte ha multikanalsprylar. 2 kanaker skall det vara!
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/12/08 :  16:33:18  Show Profile Send yalpa a Private Message
Föreställ er forumet som ett trevligt gäng vid middagsbordet. Den som tjafsar med värden, trycker ner andra genom att hela tiden veta bäst, håna andras upplevelser, smak etc. får givetvis inte vara med längre. På ett internet-forum råder samma sociala regler som i det verkliga livet. Möjligtvis är man lite mera skyddad, kanske som på en maskerad, med skillnaden att här får man bära samma mask(IP) varje dag.
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2002/12/27 :  15:09:14  Show Profile Send poman a Private Message
Tjena yalpa!

Så kan man nog säga att det ska vara på ett forum, bra formulerat.

mvh/PO

quote:
Originally posted by yalpa

Föreställ er forumet som ett trevligt gäng vid middagsbordet. Den som tjafsar med värden, trycker ner andra genom att hela tiden veta bäst, håna andras upplevelser, smak etc. får givetvis inte vara med längre. På ett internet-forum råder samma sociala regler som i det verkliga livet. Möjligtvis är man lite mera skyddad, kanske som på en maskerad, med skillnaden att här får man bära samma mask(IP) varje dag.

Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/14 :  14:04:08  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
quote:

Fast alla har faktiskt inte fast mask (IP)...

Im not a loser
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/01/15 :  10:46:41  Show Profile Send n00b a Private Message
quote:
Originally posted by Cliff Barnes

quote:

Fast alla har faktiskt inte fast mask (IP)...

Men dom många har samma ligger på samma nät

Så då sätter man bannen tex 192.168.22.* =)))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000