HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Sladd blir Hi Fi - Consultare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/27 :  22:01:44  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Eftersom ämnet kom upp i en annan tråd är det väl bäst att ta bladet från munnen.

Inom kort kommer jag börja att - i blygsam skala - marknadsföra de produkter som Hi Fi Consult har på programmet. Ni som har butiker komer att få besök av mig, mässor och liknande tillställningar är jag satt att bevaka och så skall vi få lite stuk på sveriges just nu sämsta hifi-hemsida....

Produkterna är välkända för alla svenska hifinissar men ingen har åkt en enda mil för att "promota dem". Dags nu alltså. Produkterna är:

Advantage elektronik. Ett helt stim nyheter kommer inom kort som kommer att vara bättre än allt annat på hela jorden till de allra billigaste priserna ni sett (får det vara lite bröllopskonfekt fru Holmgren)

QRS högtalare. Även här kommer det nyheter med en stativare på ca 6 tusingar ut till kund som kommer att dra skinnet av konkurrenterna (lite konserverad gröt?) Calliston är redan en succé, Merquriusen är den givna mellanklassfavoriten, Saturnus kommer i en lätt modifierad version och låter lika bra som vanligt, Neptunusen klår de flesta som vågar sig på en match och så har vi då de ohyggliga top of the line-monstren Jupiter som har den vackraste och renaste bas jag någonsin har hört oavsett pris. De har väl ett år kvar med mätningar och pyssel med delningsfilter innan alla register sjunger i takt. Ett par är redan sålda ! Tror ni inte att det lurar mer hemlisar därbakom? Jodå, det gör det men det är så hemligt att inte ens Olle pratar om det

Terminator Nu snackar vi no nonsense. Finns i tre olika nivåer, byggda som stridsvagnar, orsakar mest diskbråck per buren meter än någon annan hifiprodukt (det skall bli ett nöje att lasta alla tre i bilen för demo någonstans)

Transparent kablar Äntligen skall världens i särklass bästa kabel få synas i sverige igen. Den har levt ett lite tynande liv några år när dollarn gått upp och upp och upp...... Naturligtvis kommer det att finnas hela registret att prova, allt från den enklaste signalisen för 950 spänn upp till den balanserade Reference XL för 100 lakan jag beställt till mig själv. Däremellan finns 7 nivåer för var och ens plånbok och behov. Behöver jag nämna andrahandsvärde, uppgraderingstrappa där du får igen slantarna när du uppgraderar...... Som de säger i väster, a walk in the park.

Fast så värst mycket tid blir det kanske inte i början. Hästarna, båten, barnet, frun och lite annat jox skall ju också hinnas med. Vi startar med hemsidan så länge. Om några veckor hoppas jag ha påbörjat städningen. Detta innebär ju att mina recensioner kommer att bli mindre trovärdiga framöver. Frågan är om det är meningsfullt att göra några alls. Allt kan ju ifrågasättas med ovanstående i åtanke. Vi får se.

Fan, nu måste man ju bli trevlig igen

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/03/27 :  22:51:46  Show Profile Send oliver a Private Message
Kul, då kanske man kan börja tro på hifi consult igen trots alla skambud man fått på sina prylar där.

Skeptiker
Go to Top of Page

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2003/03/28 :  00:29:52  Show Profile Send Pelle a Private Message

"Behöver jag nämna andrahandsvärde, uppgraderingstrappa där du får igen slantarna när du uppgraderar......"

Vad bra. Då får du pengarna tillbaka när du uppgraderar till Opus.

Hojta till när Terminator går på turné. Jag skulle vilja skaffa mig en egen uppfattning angående strömmens inverkan på ljudet.

[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/03/28 :  00:32:21  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Ingen överaskning att HiFi Consult vill anlita dig. Mer "rätt man" än så blir det nog inte: Jag har faktiskt aldrig varit inne i butiken. Jag har alltid kommit när det varit stängt. Nåja det blir väl någon dag.

John

Is there anybody out there?
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/03/28 :  06:24:06  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Hoppas att du fortsätter recensera. Jag tycker bara att det är bra att alla kör med öppna kort. Tycker mig se en tendens att så är fallet med inläggen.

Din trovärdighet blir inte mindre i mina öron!! (kan man skiva så)
Skriv gärna en blänkare här på forumet var du demar någonstans, det skulle uppskattas av många av oss på forumet.

Lycka till

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/28 :  08:15:57  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Det KÄNNS inte som en bra marknadsföringsstrategi men då HMS-recensionen ligger färdig i väntan på några tekniska specar från Tyskland så får jag ju publicera den. Dom är bra till allt elände...

Demoturerna kommer förstås att bli utannonserade här på forumet. Eftersom HiFiConsult betalar för en banner men inte lagt ut någon än får jag väl försöka snickra ihop en sådan också...

(Forumet har faktiskt 2 annonsörer som betalar för själva rätten att få lägga ut en banner men inte utnyttjar möjligheten ännu, kan man kalla "het" annonsplats )

John: man tackar...

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

chg
Member

171 Posts

Posted - 2003/03/28 :  08:47:39  Show Profile Send chg a Private Message
"just nu sveriges sämsta hifi-hemsida".
Kan man nog hålla med om men den kan ju därmed bara bli bättre....
I övrigt en mycket trevlig butik som jag gärna åker dryga 30mil från sydskåne för att uppleva. Olle lyckas dock ofta komma med något "erbjudande" som man har svårt att motstå så jag vågar inte åka dit för ofta...
Den redan tidigare höga kompetensnivån når ju med nya personaltillskottet oanade höjder...
Lycka till Sladd!
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/03/28 :  08:53:25  Show Profile Send dole a Private Message
Sladd
quote:
Fan, nu måste man ju bli trevlig igen

Ja du är ju känd som en ruskigt otrevlig kille

Skämtåsido lycka till med din nya uppgift

Kul att du hittade tillbaka till Transparent

Reference xl, jag dregglar ihjäl mig vill också ha.
Det blir den senaste med Opus tekniken kan jag tänka mig.

Du kommer att få ett besök i sommmar när och om det passar.

(Jag skulle vilja ha en mellan cd och försteget.
Men har inte råd just nu)

Mvh dole

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/03/28 :  09:38:11  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Låter skoj att äntligen de nya prylarna från Advantage är i antågande, började nästan misströsta och kika på andra märken .

Är det plannerat någon ersättare för S150, monobiamp-steg?

Say's who!?

Edited by - hali on 2003/03/28 10:04:26
Go to Top of Page

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2003/03/28 :  10:02:55  Show Profile Send CDP a Private Message
Nä, nu får du berätta mer om Stativaren som kostar sextusen kronor. Vad är det för nåt?
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/28 :  10:34:50  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Den kallas internt för "bombaren".

B 42 bomber...

Har körts i test mot flera andra i relevanta prisgrupper, vi pratar om de berömda åttorna, på ett ben, sippandes Margerita

Dole:

Inga bekymmer, vi hänger dit en tåt så du får provlyssna, någon måste ju bli först med att få dig sälja hojen Alla Transparentsnoddar from Dec förra året har nya MM-teknologin. En Super MM låter nu som en Ultra XL! (säljsnack, har inte kollat själv ännu men något säger mig att du är villig att bistå med en test i ditt system?....)

Advantageelektroniken är färdigkonstruerad, testad, buggkörd. Nu skall vi bara ut och åka en sväng med rånarhuvor och fackla i handen så att underleverantörerna verkligen får opererat ur tummen

Det ÄR enklare att tillverka skrotet i Kina men det blir så mycket bättre att få det ihopskruvat i Sverige. Detta är ibland baksidan. Skyhöga krav från beställaren parat med för tillverkaren ganska små serier bäddar för trubbel....

Men det löser sig! Ja löver....

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/03/28 :  11:19:08  Show Profile Send dole a Private Message
Här ska testas har varit i kontakt med H-C om lite inbyten av över blivet materiell.
Men hojen behåller jag

Av ren nyfikenhet kommer du att behålla dina nuvarande högtalare?
Eller blir det QRS igen.

(Av rent diplomatiska skäl behöver du inte svara på den sista frågan.)

mvh dole

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/28 :  11:33:11  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Haha, nja jag är inte så känslig för "politiska" skäl...

QRS Neptunus klår inte kombinationen Audio Physic Avanti 3 parat med Audio Physic Minos. Det är i och för sig en kombo för 105 + 54 så vi är med råge över dubbla pengarna för en Neptunus. Value for money är något helt annat, där är matchen ojämn åt andra hållet....

QRS Jupiter kommer att bli fint i rummet med 4 av Advantage nya mosfet/bipolär-block, altiv delning och rumskorrigering

Undrar om man måste ha två av de stora Terminator då?

Vad skulle elektrikern säga när jag ber honom spika upp en 6 kvadrat till och nytt trefas-uttag?

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/03/28 :  12:52:29  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hej vad är det för någon modifiering av Saturnus som väntas? MvhKristofer
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/03/28 :  13:52:49  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Det är en mindre ändring i själva byggnationen av lådan. Man behöver nog ha en gammal och en ny sida vid sida för att se skillnaden. Inga uppgraderingar i element etc som jag hört om dock, det blir alltså ingen "Mk 2". Man skall peta för mycket på ett vinnande koncept

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/03/28 :  14:14:25  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Tycker jag låter mycket bra. De har ju som sagt valts av Sveriges Radio i sin ursprungliga konstruktion och då ter det sig dumt i mina ögon att byta någon del i delningsfiltret. MvhKristofer
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/03/28 :  14:22:45  Show Profile Send dole a Private Message
Läste jag rätt QRS Jupriter och 4 monoblock

Med snören till det, blir ju mulltum

Du hade anläggningen en våning upp va?

Spännande att lyfta upp högtalarna 200kilo+/st

Edited by - dole on 2003/03/28 16:08:46
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/03/28 :  14:24:57  Show Profile Send dole a Private Message
Fast högtalarnas bas del är aktiv eller hur, så det blir 2 monoblock "gratis"

Edited by - dole on 2003/03/28 21:23:56
Go to Top of Page

sound4pleasure
Member

180 Posts

Posted - 2003/03/28 :  16:44:05  Show Profile Send sound4pleasure a Private Message
(Hört på stan)

Vafalls... jasså ja, jasså jaha... skall CIA sluta med fjärrkontroller nu...?

Appropå att det inte blir "sladdlöst" hos dem framöver.

- Just Another Foolish Stringbender -
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/03/31 :  14:08:14  Show Profile Send poppen a Private Message
LYCKA TILL SLADD !!!!
HOPPAS ATT DET GÅR BRA
MVH

POPPEN

Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/04/03 :  09:36:45  Show Profile Send binmarv a Private Message
Sladd: Grattis till att börja med. Inte undra på att du rosar S.A.T gång på gång med det utbudet . Men med all rätt. Jag har en fråga till dig vad beträffar Amplifixen. Jag har för mig att du har skrivit eller nån har skrivit att det bara tillverkades 800 i sverige ? Jag har ett nummer på min som är över 900 och blev bara konfunderad.

Mvh Martin

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/04/05 :  01:32:53  Show Profile Send mag a Private Message
Kul ! tråkigt att det inte blir så många recensioner i framtiden bara.

Lycka till (fast det behövs nog inte då jag är övertygad om att det kommer att gå strålande)

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/05 :  09:47:04  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Binmarv:

Det har tillverkats 1000 st och 800 av dem är sålda inom landet.

mag:

Svårt det där. Kan ju inte med någon opartisk trovärdighet skriva recension om Transparent eller Advantage. Fast å andra sidan funkar väl HMS-recensionen ganska OK?

Bara korten är öppna så får folket bedöma själva.

mvh

.

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/04/05 :  13:04:17  Show Profile Send mag a Private Message
Jo det är sant, fast du har ju varit lite "insyltad" tidigar också och det har väl gått ganska bra. Nu blir det förvisso "värre" och jag kan dock tänka mig att det kan bli lite jobbigt för dig på hifi-consult om du skriver lyriska recensioner om konkurenter. Vilket naturligtvis är helt förståligt.

men du kan ju alltid recensiera hifi-consults sortiment, visst det blir partiskt men det är fortfarande trevlig läsning :)

mvh

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/04/06 :  09:32:52  Show Profile Send MaS a Private Message
Tja Sladd då kanske du kan svara på detta.

Jag kunde iof ställa frågan direkt till hifi-Consult, men det känns enklare så här.

När jag köpte min Amplifixs så fick jag en knapphändig tillsynes ganska hemagjord manual.

Finns det ej någorn riktig iså fall kan man få tag i den.

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000