Author |
Topic |
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 16:03:08
|
Jag vill i all välmening upplysa våra kära forumdeltagare om att ibland går vi in och låser en medlem tillfälligt. Det skickas ett mail till den adress man uppgav vid registreringstillfället. Orsaken till detta är oftast att vi misstänker s k "dubbel" identitet. Man mailar då tillbaka och berättar vem man är. Ibland kommer det aldrig några mail i retur. Då förblir man utelåst.
Det kan också gälla andra spörsmål där man ombeds att överväga sin samtalston eller svara på någon annan fråga, allt i syfte att reda ut något och sedan släppa in medlemmen igen. ( vi hatar att stänga ut någon enda) Ibland kommer det då en variant av inlägg som kallas "döende svanen", oftast skiven av "signaturenMk2" med diverse påhopp på forumets moderering och fascistoida behandling.... Sådant raderas naturligtvis och man kommer aldrig in igen. Enkla regler
För att det skall vara ett bra klimat härinne så måste alla hjälpas åt. Jag får ganska ofta mail eller PM om vad någon tycker är fel, att någon deltagare varit oförskämd, smygreklam, you name it... Detta är BRA och ses som positivt. Vi håller inte alltid med men skicka dina synpunkter så lovar vi försöka se det från ditt håll också!
NUUUUU skall jag koppla upp den uppgraderade S1:an och de nyinköpta Red Dawnkablaget, 9 dar utan musik...puuuh!!! |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
ollilaboratories
Member
466 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 16:31:52
|
Jag tycker vi ska låsa ut sladd ett par veckor så att han har gott med tid över till att lyssna på sin nyuppgraderade S1:a och Red dawn kablarna? Så kan vi andra invänta en grundlig recension av de ljuva tonerna... vad sägs?
Ja ja ja, jag skojjar bara.
//Jouni
quote: Originally posted by sladd
Jag vill i all välmening upplysa våra kära forumdeltagare om att ibland går vi in och låser en medlem tillfälligt. Det skickas ett mail till den adress man uppgav vid registreringstillfället. Orsaken till detta är oftast att vi misstänker s k "dubbel" identitet. Man mailar då tillbaka och berättar vem man är. Ibland kommer det aldrig några mail i retur. Då förblir man utelåst.
Det kan också gälla andra spörsmål där man ombeds att överväga sin samtalston eller svara på någon annan fråga, allt i syfte att reda ut något och sedan släppa in medlemmen igen. ( vi hatar att stänga ut någon enda) Ibland kommer det då en variant av inlägg som kallas "döende svanen", oftast skiven av "signaturenMk2" med diverse påhopp på forumets moderering och fascistoida behandling.... Sådant raderas naturligtvis och man kommer aldrig in igen. Enkla regler
För att det skall vara ett bra klimat härinne så måste alla hjälpas åt. Jag får ganska ofta mail eller PM om vad någon tycker är fel, att någon deltagare varit oförskämd, smygreklam, you name it... Detta är BRA och ses som positivt. Vi håller inte alltid med men skicka dina synpunkter så lovar vi försöka se det från ditt håll också!
NUUUUU skall jag koppla upp den uppgraderade S1:an och de nyinköpta Red Dawnkablaget, 9 dar utan musik...puuuh!!!
|
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 18:39:34
|
Allvarligt talat. Eftersom vi nu har fått erfara dubbla identiteter och allt vad det innebär, är det väl inte så konstigt att vi har höjt vaksamheten? Skulle någon dra igång en batalj och vi får en känsla av tidigare bekantskap, är det inte värre än att vi skickar ett mail med en stilla förfrågan. Det är ändå vi som måste läsa alltihop så den rättigheten tar vi oss. Svarar man på mailet och accepterar vad som gäller, är man inne direkt. Uteblir svaret gäller avstängningen tills vidare. Konstigare än så är det inte. |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?
2201 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 20:52:15
|
Pratar vi om Tek? Var det Ing.Ö? Eller är jag helt ute och svävar? |
Driver forumet faktiskt.se |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 20:57:13
|
Alexi, dina spekulationer får stå för dig...
Vi accepterar aldrig att någon som blivit avstängd tar sig ett nytt alias och kommer in igen... Vi ser och hör allt... ;o) |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?
2201 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 21:34:06
|
Jag kom ju hit precis när Ing.Ö försvan så jag vet inget om honom och hans kunskaper. Men när folk refererar ger det intrycket av en inteligentare person en Tek verkar vara. Finns kanske fler spöken i Hififorum.nu's historia |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 23:55:15
|
Dagen kommer när Sladd skriver till NN;
"Käre NN,
eftersom du över en lång tidsperiod belastat vår server så hårt med ditt frekventa besökande, -finner vi tyvärr ingen annan lösning än att tabort dig från cyberjymden"
..snyft |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?
2201 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 23:58:34
|
NN, jag skriver fler inlägg en dig per dag, så då borde jag ryka före |
|
|
Thomas A
Member
189 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 01:04:22
|
När jag köpt min sista stereopryl ska jag be om att få bli utkastad För då måste jag köpa multikanalprylar.... |
"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas" |
|
|
Knoppen
Member
3244 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 08:37:30
|
quote: Originally posted by Thomas A
När jag köpt min sista stereopryl ska jag be om att få bli utkastad För då måste jag köpa multikanalprylar....
Oj, den gränsen passerade jag för sju år sedan. /Johan |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
|
|
Flint
Member
3862 Posts |
Posted - 2002/10/27 : 18:37:15
|
Jag ska be att få bli utslängd. Det var länge sedan nu. Jag börjar nästan tro att jag numera är rumsren. FORUMSREN |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?
2201 Posts |
Posted - 2002/10/28 : 19:42:01
|
Flint, akta dig någon kanske tar dig seriöst och gör slag i saken |
|
|
Flint
Member
3862 Posts |
Posted - 2002/10/30 : 08:36:42
|
Tvivlar på att någon tar mig seriöst. Känner mig inte det minsta seriös själv. Man blir lätt patetisk när man tar sig själv för mycket på allvar. Exempel finns (fanns) det gott om även här på forumet.
|
|
|
svensson
många inlägg är det....
484 Posts |
Posted - 2002/11/06 : 12:53:55
|
Hu, jag blev precis ny medlem i detta forum. Ska man bli utkastad imorrn???
Hehehe ;) |
Det börja tidigt, så tidigt jag minns.... |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/11/06 : 15:01:08
|
nej man blir bara utkastad om man tror sig veta allt |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2002/11/06 : 15:06:16
|
Ibland kastar jag ut mig själv..... |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
svensson
många inlägg är det....
484 Posts |
Posted - 2002/11/08 : 11:26:04
|
ekman, så när någon tror sig veta allt blir han utslängd??? Går det värkligen till så här? Vem bestämmer då när någon tror sig veta allt? Du? Någon annan?
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2002/11/08 : 11:36:42
|
quote: Originally posted by svensson
ekman, så när någon tror sig veta allt blir han utslängd??? Går det värkligen till så här? Vem bestämmer då när någon tror sig veta allt? Du? Någon annan?
Moderatorerna. Pjotre,Timbre,Sladd,Epkpeng och Mikael 2. Det börjar med xxxxxxraderingar i inlägg. Men dom mejlar och varnar först. Så ingen åker ut utan att ha fått en chans. Jag har fått xxxxxx och mejl vid några tillfällen Men det var inte för att jag trodde mig veta allt. |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/11/08 : 14:53:08
|
man ska även undvika smädesskrifter om moderatorerna då dessa kan resultera i kvicka utkastningar =) |
|
|
svensson
många inlägg är det....
484 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 08:50:38
|
Nu vet jag, för jag åkte ut med huvudet före igår. Ramlade på trotoaren och slog mig lite dessutom, så jag funderar på stämmning.... äh, jag har inte råd!
|
|
|
n/a
deleted
1623 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 00:54:47
|
Hej A!
"Pratar vi om Tek? Var det Ing.Ö? Eller är jag helt ute och svävar?"
-På typ, 1st moln ( svävar alltså, ed ;) Ing.Ö var ju bara en utav A*´s alla hemliga identiteter!! Det trodde A* att alla visste vid det här laget !
Mvh A*. |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre
772 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 23:00:55
|
quote: Originally posted by Thomas A
När jag köpt min sista stereopryl ska jag be om att få bli utkastad För då måste jag köpa multikanalprylar....
Hej Thomas!
Hoppas jag alldrig blir utkastad härifrån, jag vill inte ha multikanalsprylar. 2 kanaker skall det vara! Mvh Kenth
|
|
|
yalpa
Member
1208 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 16:33:18
|
Föreställ er forumet som ett trevligt gäng vid middagsbordet. Den som tjafsar med värden, trycker ner andra genom att hela tiden veta bäst, håna andras upplevelser, smak etc. får givetvis inte vara med längre. På ett internet-forum råder samma sociala regler som i det verkliga livet. Möjligtvis är man lite mera skyddad, kanske som på en maskerad, med skillnaden att här får man bära samma mask(IP) varje dag. |
|
|
poman
Member
902 Posts |
Posted - 2002/12/27 : 15:09:14
|
Tjena yalpa!
Så kan man nog säga att det ska vara på ett forum, bra formulerat.
mvh/PO
quote: Originally posted by yalpa
Föreställ er forumet som ett trevligt gäng vid middagsbordet. Den som tjafsar med värden, trycker ner andra genom att hela tiden veta bäst, håna andras upplevelser, smak etc. får givetvis inte vara med längre. På ett internet-forum råder samma sociala regler som i det verkliga livet. Möjligtvis är man lite mera skyddad, kanske som på en maskerad, med skillnaden att här får man bära samma mask(IP) varje dag.
|
|
|
Cliff Barnes
Member
72 Posts |
Posted - 2003/01/14 : 14:04:08
|
Föreställ er forumet som ett trevligt gäng vid middagsbordet. Den som tjafsar med värden, trycker ner andra genom att hela tiden veta bäst, håna andras upplevelser, smak etc. får givetvis inte vara med längre. På ett internet-forum råder samma sociala regler som i det verkliga livet. Möjligtvis är man lite mera skyddad, kanske som på en maskerad, med skillnaden att här får man bära samma mask(IP) varje dag.
Fast alla har faktiskt inte fast mask (IP)... |
Im not a loser |
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2003/01/15 : 10:46:41
|
quote: Originally posted by Cliff Barnes
Fast alla har faktiskt inte fast mask (IP)...
Men dom många har samma ligger på samma nät
Så då sätter man bannen tex 192.168.22.* =)))
//jonas
|
Mer effekt åt folket!!! |
|
|
Topic |
|