HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tvättstugeterror!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/25 :  13:12:59  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Detta gör mig vansinnig!! Hur svårt är det att städa efter sig? Det spelar ingen roll var jag har bott så har det varit samma skit. Barnfamiljer, ungkarlar, tjejer eller pensionärer, det verkar vara hopplöst att få dem att fatta.

Man borde införa "tvättstugebeteende" i skolan

Nu ska jag ner och sätta mig i en hörna och skita. Ska bli kul och se hur länge skiten ligger kvar hahahahaha



ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/09/25 :  13:27:05  Show Profile Send ohmega a Private Message
Ja vet precis vad du menar....jag jobbar som fastighetsskötare i ett "miljonprogram-område".

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/25 :  13:27:55  Show Profile Send Merkurius a Private Message
quote:
Nu ska jag ner och sätta mig i en hörna och skita. Ska bli kul och se hur länge skiten ligger kvar hahahahaha


Hoppas att du skämtar Det lär ju inte göra saken bättre. Då kommer ju någon som tycker samma som dig att bli än mer förbannad.
Go to Top of Page

Frasseman
Member

279 Posts

Posted - 2005/09/25 :  13:37:01  Show Profile Send Frasseman a Private Message
Håkan64: Gör som jag gjorde... Skaffa egen tvättmaskin, min näst bästa investering efter diskmaskinen, detta trots att jag bor i hyreslägenhet... Men det viktigaste är ju att man trivs där man bor...

Andreas

Min anläggning
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/25 :  14:22:33  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Merkurius: Klart jag skämtar . Ingen hade ändå torkat upp det förrän det var dags för mig att tvätta igen.

Frasseman: Jag har ingen plats på dasset. Jag har funderingar på att kasta ut badkaret och ha en duschhörna, i så fall kunde jag haft en tvättpelare.

Jag bor nu i ett "fint" område i en privatägd fastighet. Trodde att det var lite bättre koll. Men... nu verkar det som om dessa "finare" människorna är för "fina" för att städa Jag ska ta mig en stor whiskey och skaffa mig ett liv
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/09/25 :  14:51:03  Show Profile Send labrat a Private Message
Egen tvättmaskin skulle underlätta mitt liv tusenfaldigt, tyvärr har jag varken råd eller plats.
Åandrasidan hålls tvättrummet fint och städat här där jag bor, förmodligen för att 80% av alla hyresgäster är pedantiska pensionärer.

Bodde ute i Länsmansgården innan, där var det en kille (eller tjej) som bajsade i grovsoprummet. Mindre trevligt. :D

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2005/09/25 :  18:19:59  Show Profile Send 10 a Private Message
Du får väl göra klassikern och börja posta torktumlarludd till väl utvalda grannar!
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/09/28 :  19:26:31  Show Profile Send arcam a Private Message
Eftersom det inte fungerar så skulle man
införa att en städerska/städare städar
tvättstugan.
Det fungerar sällan när flera
personer skall ha hand om en gemensam syssla.
Någon kanske tänker att nej jag struntar i att
städa efter mig idag, så kommer nästa person
och ser att det är smutsigt och tänker,
varför skall jag städa efter personen innan
o.s.v.

Så som sagt, det bästa är att EN person
blir ansvarig för städningen.



Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/09/28 :  20:46:23  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
"Jag ska ta mig en stor whiskey och skaffa mig ett liv"
Japp! Det "löser" ju skit i tvättstugan iaf:-)

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000