Author |
Topic |
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 13:12:59
|
Detta gör mig vansinnig!! Hur svårt är det att städa efter sig? Det spelar ingen roll var jag har bott så har det varit samma skit. Barnfamiljer, ungkarlar, tjejer eller pensionärer, det verkar vara hopplöst att få dem att fatta.
Man borde införa "tvättstugebeteende" i skolan
Nu ska jag ner och sätta mig i en hörna och skita. Ska bli kul och se hur länge skiten ligger kvar hahahahaha
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 13:27:05
|
Ja vet precis vad du menar....jag jobbar som fastighetsskötare i ett "miljonprogram-område". |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 13:27:55
|
quote: Nu ska jag ner och sätta mig i en hörna och skita. Ska bli kul och se hur länge skiten ligger kvar hahahahaha
Hoppas att du skämtar Det lär ju inte göra saken bättre. Då kommer ju någon som tycker samma som dig att bli än mer förbannad. |
|
|
Frasseman
Member
279 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 13:37:01
|
Håkan64: Gör som jag gjorde... Skaffa egen tvättmaskin, min näst bästa investering efter diskmaskinen, detta trots att jag bor i hyreslägenhet... Men det viktigaste är ju att man trivs där man bor...
Andreas |
Min anläggning |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 14:22:33
|
Merkurius: Klart jag skämtar . Ingen hade ändå torkat upp det förrän det var dags för mig att tvätta igen.
Frasseman: Jag har ingen plats på dasset. Jag har funderingar på att kasta ut badkaret och ha en duschhörna, i så fall kunde jag haft en tvättpelare.
Jag bor nu i ett "fint" område i en privatägd fastighet. Trodde att det var lite bättre koll. Men... nu verkar det som om dessa "finare" människorna är för "fina" för att städa Jag ska ta mig en stor whiskey och skaffa mig ett liv |
|
|
labrat
Member
394 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 14:51:03
|
Egen tvättmaskin skulle underlätta mitt liv tusenfaldigt, tyvärr har jag varken råd eller plats. Åandrasidan hålls tvättrummet fint och städat här där jag bor, förmodligen för att 80% av alla hyresgäster är pedantiska pensionärer.
Bodde ute i Länsmansgården innan, där var det en kille (eller tjej) som bajsade i grovsoprummet. Mindre trevligt. :D |
Sandoz in the rain |
|
|
10
Member
732 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 18:19:59
|
Du får väl göra klassikern och börja posta torktumlarludd till väl utvalda grannar! |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2005/09/28 : 19:26:31
|
Eftersom det inte fungerar så skulle man införa att en städerska/städare städar tvättstugan. Det fungerar sällan när flera personer skall ha hand om en gemensam syssla. Någon kanske tänker att nej jag struntar i att städa efter mig idag, så kommer nästa person och ser att det är smutsigt och tänker, varför skall jag städa efter personen innan o.s.v.
Så som sagt, det bästa är att EN person blir ansvarig för städningen.
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2005/09/28 : 20:46:23
|
"Jag ska ta mig en stor whiskey och skaffa mig ett liv" Japp! Det "löser" ju skit i tvättstugan iaf:-) |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
|
Topic |
|