HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 När spelade Stevie Ray Vaughan på Ritz i Sthlm?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2005/09/25 :  01:39:21  Show Profile Send hogga a Private Message
Jag och några kamrater såg SRV på Ritz i Sthlm på 80-talet. Någon annan som var där?
Jag kommer inte ihåg när det var, men jag minns att jag stod bredvid Janne Schaffer. Hjälp mig. När spelade han på Ritz?

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/09/25 :  03:25:36  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Kan det ha varit 1985?
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2005/09/25 :  10:49:07  Show Profile Send hogga a Private Message
Jag vet inte, kanske. Spelade han på Ritz då?
Det borde ha varit 1983-1985 någon gång så 1985 kan stämma.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/09/25 :  11:02:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Oj, oj, oj,... Att få stå bredvid en gitarrhjälte för att lyssna på en annan... Jag är inte alls avundsjuk!!!


Du kommer med en riktigt bra fråga så jag var tvungen att försöka reda ut det...
Det finns många uppgifter på att det skulle ha varit den 30/3-1984. Så det känns väl ganska trovärdigt. Är det ungefär rätt tid på året enligt dina minnen också?

Bla här finns turnédatum för SRV: http://www.awpi.com/SRV/collectors.html

Och du, off topic är det absolut inte, så jag flyttar in din tråd på musikforumet.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2005/09/25 :  18:19:06  Show Profile Send hogga a Private Message
Det måste ha varit då, eftersom det verkar vara enda gången han spelade på Ritz.
En av kamraterna som var med minns att det var 1983, men jag tror han minns fel.

Om Ni tycker om SRV måste ni köpa Albert King och Stevie Ray Vaughan - In session. Kostar bara 99 kr på Ginza
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/09/25 :  21:26:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Oj, vilket tips!!!! Varför tycker du att den är köpvärd?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/09/25 :  23:37:26  Show Profile Send svejk a Private Message
Lyssna in den första platta SRV hade Memphis Vham av Lonnie Mack. Då förstår man varför han lirade som han gjorde. Fick inget tillfälle att uppleva honom live. Har fått hålla tillgodo med Chris Hiatt. Blir en konsert nästa lördag i Västerås ifall jag är friskare än nu.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2005/09/26 :  19:53:00  Show Profile Send hogga a Private Message
PAC: Jag tycker att det är så här gitarrblues skall låta. Jag gillar både Alberts och Stevies gitarrspel, och att höra dem tillsammans är en höjdare.
SRV visar stor respekt för Albert King, särskilt i första låten där han knappt törs spela förrän efter ca två minuter, när Albert säger att han inte hör honom. För att vara ett jam är samspelet mellan gitarristerna otroligt bra. Stevi Ray Vaughan spelar med stor känsla, kanske lite försiktigare än han brukar, och Albert är bra han också. Tyvärr är Albert Kings gitarr lite ostämd ibland, men det märks inte så mycket.
Att ljudet är hyfsat är också ett plus.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000