Author |
Topic |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/09/24 : 12:49:09
|
Det är alltid lika tråkigt när man hör om stölder i vår lilla HiFi-värld...
En Krell Showcase DVD med den ovanliga HDMI-utgången har blivit stulen från HiFi stället i Göteborg
Anders på HiFi stället i Göteborg ringde mig just och berättade att en Krell Showcase DVD med HDMI-utgång, inklusive fjärr, har blivit stulen ur hans butik.
Förövarna har varit mycket fräcka och burit ut apparaten mitt under näsan på Anders när han haft extra mycket folk i butiken.
Kännetecken på apparaten:
- Den mycket ovanliga ovanliga HDMI-utgången - Serienummer 18405030261
Tilltaget är Polisanmält. Anders är beroende av apparaten för den demon som skall göras i Oktober och har därför utfäst en "mkt stor" belöning för den som är behjälplig i att detta löses ut.
Har man information så tar Anders tacksamt och med stor diskretion emot den på telefon eller fax.
Denna tråden publiceras och läggs som sticky för att vi vill vara behjälpliga i att förhindra sådana här dumheter. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2005/09/28 : 00:39:54
|
Då får man hålla ögonen öppna när man läser annonser framöver då!
(nu vet jag ju förstås att svordomar inte är tillåtna här på forumet, men *** vad jag hatar ***** tjuvpack, betala med egna surt ihopskrapade pengar som vi andra får göra, för ******!) |
Militant cyklist. |
|
|
Karnaa
Member
614 Posts |
Posted - 2005/10/27 : 20:31:40
|
Så ruskigt tråkigt när sådant händer... Själv så hade vi några som försökte gå ut från butiken med en synt för 25.000:- för ett tag sedan! |
Nybliven husägare :O)
Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m. http://www.minhembio.com/Karnaa http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa |
|
|
Musiikin
Fd. Audioname
102 Posts |
Posted - 2005/11/23 : 13:42:04
|
Jag publicerade info om det här Krell rövning även på en Finska hifi forum. Om någon skulle se den här. Tror inte men vi kan aldrig veta.
Oz
|
|
|
Affald
Starting Member
13 Posts |
Posted - 2006/01/22 : 10:27:37
|
Såg denna idag på hifimagasinet.com!
Borttaget.
Johnny, vi hänger inte ut människor via HiFiForum, vi är inte en "skampåle".
Vi publicerade denna varningen för att vi vill dra vårat lass i att förhindra att stölder förekommer. Som jag skrev i mitt första inlägg så är det Anders på HiFistället man skall vända sig till om man har information. Vi vill inte vara del av att det sprids rykten!/Pac //Johnny, Gbg. |
//Johnny Bergholtz |
|
|
Terminator
Moved on...
1124 Posts |
Posted - 2006/01/22 : 10:37:03
|
Jag tycker det är beklagligt när en säljare misstänkliggörs på detta vis. Finns det inte något mer smakfullt sätt? |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2006/01/22 : 10:43:42
|
Håller med Terminator !
- och XXXX finns och är en välrespekterad medlem på detta forum....
Mvh, Eliot
Helt rätt Eliot! Jag vet att det är av välvilja du stöttar, men genom att du anger namnet bidrar du till uthängningen så jag tar bort det./Pac |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
octavia rs
Member
338 Posts |
Posted - 2006/01/22 : 11:05:15
|
quote: Såg denna idag på hifimagasinet.com!
Då det inte ens är samma sorts dvd gör ju inlägget ännu mer meningslöst. Om man nu ska hänga ut någon på ett forum så måste man se till att man har belägg för sina anklagelser.
Jag var inne och petade lite här också för att få bort uthängningen./Pac |
Main system TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2 Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)
Second system Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/22 : 12:12:34
|
quote: Om man nu ska hänga ut någon på ett forum så måste man se till att man har belägg för sina anklagelser.
Nej, här skall ingen hängas ut över huvudtaget. Anders är fortfarande mycket tacksam för all information han kan få så den som har information vänder sig dit istället för att hänga ut människor här hos oss.
Johnny, jag förstår att du vill väl och vill bidra till att förhindra att tjyvar får fotfäste och att sakerna sprids. Men som sagt, vi hänger inte ut någon utan låter lagens långa arm sköta det här.
Om någon hör mer i detta ärendet så kontakat HiFistället på 031-133535.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Affald
Starting Member
13 Posts |
Posted - 2006/01/23 : 08:25:46
|
Ber om ursäkt. Det var klumpigt av mig, minnst sagt :(
Har tyvärr inget heller att skylla på. Men gjort är gjort.
Sätter mig själv på skampålen ett tag.
//Johnny
|
//Johnny Bergholtz |
|
|
|
Topic |
|