HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Varning!!! En krell Showcase DVD, HDMI stulen!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2005/09/24 :  12:49:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Det är alltid lika tråkigt när man hör om stölder i vår lilla HiFi-värld...

En Krell Showcase DVD med den ovanliga HDMI-utgången har blivit stulen från HiFi stället i Göteborg

Anders på HiFi stället i Göteborg ringde mig just och berättade att en Krell Showcase DVD med HDMI-utgång, inklusive fjärr, har blivit stulen ur hans butik.

Förövarna har varit mycket fräcka och burit ut apparaten mitt under näsan på Anders när han haft extra mycket folk i butiken.

Kännetecken på apparaten:

- Den mycket ovanliga ovanliga HDMI-utgången
- Serienummer 18405030261

Tilltaget är Polisanmält. Anders är beroende av apparaten för den demon som skall göras i Oktober och har därför utfäst en "mkt stor" belöning för den som är behjälplig i att detta löses ut.

Har man information så tar Anders tacksamt och med stor diskretion emot den på telefon eller fax.

Denna tråden publiceras och läggs som sticky för att vi vill vara behjälpliga i att förhindra sådana här dumheter.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/28 :  00:39:54  Show Profile Send ILLY a Private Message
Då får man hålla ögonen öppna när man läser annonser framöver då!

(nu vet jag ju förstås att svordomar inte är tillåtna här på forumet, men *** vad jag hatar ***** tjuvpack, betala med egna surt ihopskrapade pengar som vi andra får göra, för ******!)

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2005/10/27 :  20:31:40  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Så ruskigt tråkigt när sådant händer...
Själv så hade vi några som försökte gå ut från butiken med en synt för 25.000:- för ett tag sedan!

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

Musiikin
Fd. Audioname

102 Posts

Posted - 2005/11/23 :  13:42:04  Show Profile  Visit Musiikin's Homepage Send Musiikin a Private Message
Jag publicerade info om det här Krell rövning även på en Finska hifi forum. Om någon skulle se den här. Tror inte men vi kan aldrig veta.

Oz

Go to Top of Page

Affald
Starting Member

13 Posts

Posted - 2006/01/22 :  10:27:37  Show Profile Send Affald a Private Message
Såg denna idag på hifimagasinet.com!

Borttaget.

Johnny, vi hänger inte ut människor via HiFiForum, vi är inte en "skampåle".

Vi publicerade denna varningen för att vi vill dra vårat lass i att förhindra att stölder förekommer. Som jag skrev i mitt första inlägg så är det Anders på HiFistället man skall vända sig till om man har information. Vi vill inte vara del av att det sprids rykten!/Pac

//Johnny, Gbg.

//Johnny Bergholtz
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/01/22 :  10:37:03  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jag tycker det är beklagligt när en säljare misstänkliggörs på detta vis. Finns det inte något mer smakfullt sätt?
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2006/01/22 :  10:43:42  Show Profile Send eliot a Private Message
Håller med Terminator !

- och XXXX finns och är en välrespekterad medlem på detta forum....

Mvh,
Eliot

Helt rätt Eliot! Jag vet att det är av välvilja du stöttar, men genom att du anger namnet bidrar du till uthängningen så jag tar bort det./Pac

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2006/01/22 :  11:05:15  Show Profile Send octavia rs a Private Message
quote:
Såg denna idag på hifimagasinet.com!

Då det inte ens är samma sorts dvd gör ju inlägget ännu mer meningslöst. Om man nu ska hänga ut någon på ett forum så måste man se till att man har belägg för sina anklagelser.

Jag var inne och petade lite här också för att få bort uthängningen./Pac

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/01/22 :  12:12:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

quote:
Om man nu ska hänga ut någon på ett forum så måste man se till att man har belägg för sina anklagelser.

Nej, här skall ingen hängas ut över huvudtaget. Anders är fortfarande mycket tacksam för all information han kan få så den som har information vänder sig dit istället för att hänga ut människor här hos oss.

Johnny, jag förstår att du vill väl och vill bidra till att förhindra att tjyvar får fotfäste och att sakerna sprids. Men som sagt, vi hänger inte ut någon utan låter lagens långa arm sköta det här.

Om någon hör mer i detta ärendet så kontakat HiFistället på 031-133535.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Affald
Starting Member

13 Posts

Posted - 2006/01/23 :  08:25:46  Show Profile Send Affald a Private Message
Ber om ursäkt. Det var klumpigt av mig, minnst sagt :(

Har tyvärr inget heller att skylla på. Men gjort är gjort.

Sätter mig själv på skampålen ett tag.

//Johnny

//Johnny Bergholtz
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000