HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Stort transport problem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/09/24 :  10:16:34  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Jag håller på o letar efter en 40' container.

O har nu hittat en gammal bostadsmodul 10*3m i Göterborg.
Mitt problem är nu att hitta ett smidigt sätt att transportera den till Björkfors Östergötland där jag bor..

Någon som har några bra tipps på åkerier som kan fixa en sådan körning till bra pris???

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/09/24 :  12:56:48  Show Profile Send arcam a Private Message
Du kan höra med Schenker, tror att dom har
relativt bra priser

mvh Arcam

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/24 :  13:33:25  Show Profile Send mayro a Private Message
kolla upp hur det är med bred last osv.. 3 m kanske kräver följebil osv... Det är inte direkt gratis det..... Slå upp i vägtrafikkungörelsen på "bred last".. Så finner du nog info om VAD som krävs för 3 meter bred last...

Sedan.. Tänk på VILKA du sett i din trakt som kör bodar osv.. Dom har oftast kranar osv som klara detta uppdrag. Med trailer osv så krävs lastmaskiner osv för lossningen samt utställningen..

Men troligen blir detta INTE en direkt billig affär på slutet detta. Detta går under specialtransporter ju...

IOch med detta sökord torde du även finna bolagen som jobbar med dyliga transporter över hela landet....

En del kan ta dyliga uppdrag såsom "returresor till STHLM tex.. Så sök priser osv över större område.. Se detta som att en taxi ska åka tillbaks. Och är glad att få returlass. Då kanske man kan deala lite..

Lycka till.. Sänd Pm om du behöver mer råd ifråga om transportet...Så kan vi ta det via Pm eller bättre via tel..

MVH
FD tradarchaffis Mayro..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000